2014-04-14, 20:41
Bannlyst
Har skaffat mig MBP och nr jag frsker uppdatera de olika apps i datorn och loggar in p mitt apple konto s krver den att jag ska fylla i kort information fr eventuella framtida kp i app store, men jag vill inte fylla i nt snt information s hur skippar jag detta eftersom det lter mig inte fortstta och uppdatera?
Citera
2014-04-14, 21:12
Medlem
Logga in App Store, g in p Konto (i listan till hger), tryck p Redigera till hger om betalningsstt, sen trycker du p knappen det str [Ingen] (i listan ver olika bankkort/kreditkort) och slutligen Klar.
Citera
2014-04-14, 21:23
Bannlyst
Det gr inte, nr jag loggar in s kommer det en ruta fram dr det str "Apple-ID har nnu inte anvnts med App Store" sen nr klickar p granska s kommer jag till betalningsinformationen, allts jag har ingen genvg.
Citera
2014-04-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lina-v
Det gr inte, nr jag loggar in s kommer det en ruta fram dr det str "Apple-ID har nnu inte anvnts med App Store" sen nr klickar p granska s kommer jag till betalningsinformationen, allts jag har ingen genvg.

D har du skapat det p "fel" stt, och mste drmed lgga in korrekt betalinformation (vilket du dock kan ta bort sfort du har lagt in det)

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE
Citera
2014-04-14, 22:17
Bannlyst
S jag mste allts ange kortinformationen?
Citera
2014-04-14, 22:20
Bannlyst
Hur och var reggar jag mig p nytt igen fr att undvika kortinformationen?
Citera
2014-04-14, 22:24
Medlem
Citat:
Hur och var reggar jag mig p nytt igen fr att undvika kortinformationen?

Se tidigare lnk, men du kan inte anvnda samma e-postadress d den redan r ett AppleID
Citera
2014-04-14, 22:31
Bannlyst
Har gjort som lnken sger/visar och det kommer inget fram betalningsmetod som heter "Ingen".
Citera
2014-04-14, 23:52
Medlem
Citat:
Har gjort som lnken sger/visar och det kommer inget fram betalningsmetod som heter "Ingen".

Du har allts klickat p en gratis-app, valt skapa ett nytt AppleID, med en ny epost-adress?
Citera
2014-04-15, 14:00
Medlem
Citat:
S jag mste allts ange kortinformationen?

Nej, det ska man i te behva gra.

I denna lnk frklaras det hur man gr.

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in