2014-04-14, 20:41
Bannlyst
Har skaffat mig MBP och när jag försöker uppdatera de olika apps i datorn och loggar in på mitt apple konto så kräver den att jag ska fylla i kort information för eventuella framtida köp i app store, men jag vill inte fylla i nåt sånt information så hur skippar jag detta eftersom det låter mig inte fortsätta och uppdatera?
Citera
2014-04-14, 21:12
Medlem
Logga in App Store, gå in på Konto (i listan till höger), tryck på Redigera till höger om betalningssätt, sen trycker du på knappen det står [Ingen] (i listan över olika bankkort/kreditkort) och slutligen Klar.
Citera
2014-04-14, 21:23
Bannlyst
Det går inte, när jag loggar in så kommer det en ruta fram där det står "Apple-ID har ännu inte använts med App Store" sen när klickar på granska så kommer jag till betalningsinformationen, alltså jag har ingen genväg.
Citera
2014-04-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lina-v
Det går inte, när jag loggar in så kommer det en ruta fram där det står "Apple-ID har ännu inte använts med App Store" sen när klickar på granska så kommer jag till betalningsinformationen, alltså jag har ingen genväg.

Då har du skapat det på "fel" sätt, och måste därmed lägga in korrekt betalinformation (vilket du dock kan ta bort såfort du har lagt in det)

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE
Citera
2014-04-14, 22:17
Bannlyst
Så jag måste alltså ange kortinformationen?
Citera
2014-04-14, 22:20
Bannlyst
Hur och var reggar jag mig på nytt igen för att undvika kortinformationen?
Citera
2014-04-14, 22:24
Medlem
Citat:
Hur och var reggar jag mig på nytt igen för att undvika kortinformationen?

Se tidigare länk, men du kan inte använda samma e-postadress då den redan är ett AppleID
Citera
2014-04-14, 22:31
Bannlyst
Har gjort som länken säger/visar och det kommer inget fram betalningsmetod som heter "Ingen".
Citera
2014-04-14, 23:52
Medlem
Citat:
Har gjort som länken säger/visar och det kommer inget fram betalningsmetod som heter "Ingen".

Du har alltså klickat på en gratis-app, valt skapa ett nytt AppleID, med en ny epost-adress?
Citera
2014-04-15, 14:00
Medlem
Citat:
Så jag måste alltså ange kortinformationen?

Nej, det ska man i te behöva göra.

I denna länk förklaras det hur man gör.

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in