• 1
  • 2
2014-04-14, 19:56
Medlem
Snoreplys avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle18721059.ab
Citat:
Mannen hann smygfilma hundratals nakna och halvt nakna kvinnor, bland annat i provrum, innan han råkade rikta kameralinsen mot en ledig och klädprovande polis.
Vid husrannsakan hittades inspelningar av närmare 200 (!) kvinnor i beslag.

Den 38-årige mannen som förnekar uppsåt till brott - kallar sitt beteende "något sjukligt".
Han har åtalats misstänkt för sexuellt ofredande.

Vad är detta för slemmig människa?

Lämpligt straff?

Varsågoda och diskutera!
Citera
2014-04-14, 19:59
Medlem
DirtyJobs avatar
Vad hade hänt om mannen bara varit kall och nekat för att sedan gått därifrån. Visst polisen har ju rätt att agera på misstanke men känns som hennes konfrontation gjorde honom tok nervös så att han åkte dit på det.

Straffet lär bli dagsböter eller Max någon månad beroende på tidigare kriminalitet.
Citera
2014-04-14, 20:08
Medlem
simp00s avatar
Jag hänger inte riktigt med.... Ska han ha stått med en kamera i handen och smugit in den bakom draperiet? eller har han gömt den i provrummet för att sedan komma och hämta den?

I vilket fall så är det en sjuk jävel.
men med sveriges straffsats så lär det väl bli bötesbelopp med skyddstillsyn och någon form av program skulle jag kunna tänka mig.
Citera
2014-04-14, 20:12
Medlem
Yundais avatar
Sicken liten gottegris.

En ytterst fräck figur som på detta sätt tillförskansat ett icke föraktligt litet privat kartotek över lättklädda damer.

Man måste ändå beundra hans snuskiga fräckhet , mod och kreativitet.

Dagsböter blir det nog iaf då jag inte tror att han har så mycket som en parkeringsbot sen tidigare.
Citera
2014-04-14, 20:15
Medlem
trickydicks avatar
Man undrar ju onekligen hur det gått till. Han kan ju inte bara stuckit in en kamera i provhytten för då skulle ju han torskat första gången, han har ju trots allt lyckats 200 gånger.
Citera
2014-04-14, 20:19
Medlem
Snobbs avatar
Fan vad jag är trött på alla dessa perversa män som terroriserar kvinnor. Vem är han? Någon som vet hans namn? Han får väl böter eller nått och kan obehindrat fortsätta att äckla sig. Nästa gång kanske han inte nöjer sig med att bara titta på. För allas säkerhet bör han hängas ut.
Citera
2014-04-14, 20:22
Medlem
trickydicks avatar
Dagbladet skriver mer om det

Citat:
Ursprungligen postat av Dagbladet
Polisen uppskattar att ett 40-tal är filmade i provhytter – från golvet och uppåt.
Det finns också filmsekvenser på 150 kvinnor som har rört sig i andra miljöer.
http://www.dagbladet.se/medelpad/sun...lmats-i-birsta

Måste vara tvångsmässigt
Citera
2014-04-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Man undrar ju onekligen hur det gått till. Han kan ju inte bara stuckit in en kamera i provhytten för då skulle ju han torskat första gången, han har ju trots allt lyckats 200 gånger.
Finns ju hela forum som lär ut sådant här
Citat:
CAMERA-GEAR AND METHODOLOGY CHAT

http://voyeur.thecandidboard.com/for...HODOLOGY-CHAT?
Citera
2014-04-14, 20:32
Medlem
murbrukms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simp00
Jag hänger inte riktigt med.... Ska han ha stått med en kamera i handen och smugit in den bakom draperiet? eller har han gömt den i provrummet för att sedan komma och hämta den?

Lagt den på golvet halvt upplutad mot plånboken.

http://www.st.nu/blaljus/brott/han-s...kvinnostjartar
Citat:
Hon konstaterade att en man i 40-årsåldern smygfilmade henne genom att luta en mobiltelefon mot en plånbok på golvet i hytten intill. Efter att båda hade kommit ut ur provhytterna konfronterade hon honom och krävde att få hans mobiltelefon.

[...]

Förutom de avklädda kvinnorna i provhytterna har han filmat ett hundratal kvinnor från en kundvagn samt ett femtiotal kvinnor som rör sig i affärer, på flygplatser och kaféer. Han har i huvudsak filmat under kjolar och det rör sig mestadels om stjärtar både framifrån och bakifrån.
Citera
2014-04-14, 20:39
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Han förnekar brott eftersom han inte anser sig ha haft något uppsåt.

Jo, tjena, så mobilen bara ramlade ner på golvet av sig själv, och bara råkade starta sig själv, i rätt riktning dessutom.
Citera
2014-04-14, 21:30
Medlem
Kalmantos avatar
Hur filmar man en stjärt framifrån?
Citera
2014-04-14, 21:34
Medlem
Någon från Candidtråden som kanske åkt dit
Citera
  • 1
  • 2