Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-13, 20:44
  #1
Medlem
Hej!
Har planerat att deffa 1a mars till 1a juni. Börjar dock känna mig ganska nöjd med min form redan nu, låg helt enkelt närmre önskeformen än vad jag trodde.
Funderar nu på om man ska öka upp maten så att man ligger +-0 i kcal, eller om jag ska fortsätta deffa för att se hur lågt jag kan komma. Har inga planer på att tävla i år. Däremot funderar jag på att ställe upp i mens physique under nästa vår/sommar. Med tanke på dessa framtida tävlingsplaner är jag rädd för att förlora för mycket muskler om jag fortsätter ner i fett. Känner inte till fettprocent, men jag har tydliga ådror längst ner på magen, som i vissa faller är synliga hela vägen upp till armhålan. Även tydliga när av ådror på axlar och börjar komma fler ådror på biceps.
Hur lågt vågar man gå utan att det riskerar att gå ut allt för mycket över muskelmassan? Äter 2g protein på kg kroppsvikt, 1g fett och resten kolhydrater så att jag ligger - 500 om dagen.
Funderar även på att lägga in morgonpromenader. Hur stor skillnad gör det om man lägger dessa före kontra efter frukost? Det är väll kalorier ut vs kalorier in som gäller? Eller finns det stora fördelar med att köra innan frukost? Är det overkill att köra denna morgoncardio utan att ja en tävling i sikte? Eller är det en nyttig erfarenhet inför nästa års tävlingsplaner?
Citera
2014-04-13, 20:51
  #2
Medlem
Ripzehs avatar
Du tänker inte tävla i år men du vill ändå ligga på maintenance på kalorier tills nästa tävling eller har jag förstått fel?
Citera
2014-04-13, 21:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripzeh
Du tänker inte tävla i år men du vill ändå ligga på maintenance på kalorier tills nästa tävling eller har jag förstått fel?
Menade till slutet av sommaren. Syftet med den nuvarande deffen var att hitta en schyst sommarform.
Citera
2014-04-13, 21:04
  #4
Medlem
Du får ju tillbaka det du tappar i muskler så fort du börjar äta på balans/överskott i och med muskelminnet. Det är väl bara att deffa tills du blir nöjd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback