Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 2
  • 3
2016-03-09, 03:45
  #25
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Bevisat sedan ett tag att MDMA verkar negativt på hjärncellerna och "bränner av" synapserna.

Man blir helt enkelt trögare och mindre kvicktänkt.

Hur kommer man ens över gränsen att skjuta upp kemikalier direkt i blodomloppet? Hur är det någonsin en rimlig tanke som går till handling?

Jag personligen har tagit olika substanser sedan jag var ung, av samma anledningar som du säkerligen, men inte fan har jag börjat skjuta något.

Jag vill verkligen inte säga att du förtjänar detta TS, men du borde fan vetat bättre.


Källa på allt i princip? MDMA bränner synapser?
Speciellt det där med att det gör en trögare vill jag ha källa på.
För allt jag läst om MDMA har inte nämnt en enda gång det du sitter och nämner.
Då menar jag att man kör ett ansvarsfullt brukande.
Inte IV eller nasalt intag utan oralt som det varit tänkt från början samt i rekommenderade doser inga överdoser.
Har extremt svårt att tro på det du skriver faktiskt iallafall om du menar att dom sakerna sker vid bruk och efter att ruset lagt sig.
Citera
2016-03-10, 17:57
  #26
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp
Källa på allt i princip? MDMA bränner synapser?
Speciellt det där med att det gör en trögare vill jag ha källa på.
För allt jag läst om MDMA har inte nämnt en enda gång det du sitter och nämner.
Då menar jag att man kör ett ansvarsfullt brukande.
Inte IV eller nasalt intag utan oralt som det varit tänkt från början samt i rekommenderade doser inga överdoser.
Har extremt svårt att tro på det du skriver faktiskt iallafall om du menar att dom sakerna sker vid bruk och efter att ruset lagt sig.


Google is your friend. Det finns otaliga artiklar om att substansen MDMA "bränner av" (i brist på bättre ord) nerver och synapser som gör att den kognitiva förmågan försämras.

Då har du endast läst saker ur ett biased-perspektiv. Googla det också om du inte förstår.

Varje gång du tar MDMA så försvinner en hel hop av dina hjärnceller, så det spelar ingen roll hur ansvarsfullt du brukar det. Det händer varje gång som substansen hamnar i din kropp, oberoende av tillvägagångssätt.

Hur outbildad måste man vara för att INTE veta att MDMA är otroligt skadligt för hjärnnerverna? Är du ung eller?
Citera
2017-05-27, 00:23
  #27
Medlem
´sorry för gammal tråd


men ja har testat md flertalet gånger iv , slår på hårt som fan , lite som kokain .

Den bästa gången gjorde en gång en 5 meters me typ 100 md 100 mg riktigt bra ladd som ja löste för sej å filtrerade å sen såklart prinsessan/djävulen. 200 mg varor av god kvalite ,till redde allt detta till en perfekt full och finn 5 meters pump, sedan käka ja en av mina absoluta favorit droger lsd ,men denna gång ville ja mixtra lite käka 3 å halv lapp , hade inte ätit på länge så visste att d skulle bli en skruvat lsd tripp , så när ja va som mest knullad på trippen , som varade i min 48kmv lägenhet

ENSAM slog ja i mig mitt lilla verktyg , mest för att ja OH FUCKAD men också nyfiken , de enda ja minns efter svart .

Kanylen va så stor så ja blev rädd (trippen) men ja bestämde mig fick svar......

Det blev som en jävla train wreck tågkrash tinitus +100 hjärtat slog så inihelvete trodde ja skulle dö, ja minns att ja låg på golvet å skrek men sen woooooooooow sen kom heroinet tjejen (min tjej heroinet) smygande på som en räddande ängel hjärtat gick fortfarande på ganska snabb fart , men varorna tog ner mig på backen efter en stund ,(EJ TIDSUFATTNING) slängde i mig en ny tripp den 5 för kvällen sen rökte ja heroin å drack te , fy fan så bra har jag aldrig mått å kommer aldrig göra igen .. för det där va länge sen men ja minns d som igår , heroin å lsd fantastisk känsla när dem går hand i hand så trygg trygg av heroinet så trippen blir helt outstanding , å te tror ja drack 8 koppar av d där enormt goda tet , ja minns att ja för en stund tog en dusch med än kopp te i handen liggdusha (badkarsdush) toktrippad serotonin dopmain endrofin kallabalik , ja rökte tills ja kände för att sova käka ja massa gröna roppar men endå låg ja där i sängen å har nog aldrig mått bättre även om d va fejkade kemikalier som knullade min hjärna



detta är idag 16 år sedan


tagit ett litet återfall vid namn av 2 st ´knappar varv fick mig att skriva denna gamla berättelser , förövrigt e ja drog fri förutom helvetes metadon
Citera
2017-05-27, 08:46
  #28
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HornyDub
´sorry för gammal tråd


men ja har testat md flertalet gånger iv , slår på hårt som fan , lite som kokain .

Den bästa gången gjorde en gång en 5 meters me typ 100 md 100 mg riktigt bra ladd som ja löste för sej å filtrerade å sen såklart prinsessan/djävulen. 200 mg varor av god kvalite ,till redde allt detta till en perfekt full och finn 5 meters pump, sedan käka ja en av mina absoluta favorit droger lsd ,men denna gång ville ja mixtra lite käka 3 å halv lapp , hade inte ätit på länge så visste att d skulle bli en skruvat lsd tripp , så när ja va som mest knullad på trippen , som varade i min 48kmv lägenhet

ENSAM slog ja i mig mitt lilla verktyg , mest för att ja OH FUCKAD men också nyfiken , de enda ja minns efter svart .

Kanylen va så stor så ja blev rädd (trippen) men ja bestämde mig fick svar......

Det blev som en jävla train wreck tågkrash tinitus +100 hjärtat slog så inihelvete trodde ja skulle dö, ja minns att ja låg på golvet å skrek men sen woooooooooow sen kom heroinet tjejen (min tjej heroinet) smygande på som en räddande ängel hjärtat gick fortfarande på ganska snabb fart , men varorna tog ner mig på backen efter en stund ,(EJ TIDSUFATTNING) slängde i mig en ny tripp den 5 för kvällen sen rökte ja heroin å drack te , fy fan så bra har jag aldrig mått å kommer aldrig göra igen .. för det där va länge sen men ja minns d som igår , heroin å lsd fantastisk känsla när dem går hand i hand så trygg trygg av heroinet så trippen blir helt outstanding , å te tror ja drack 8 koppar av d där enormt goda tet , ja minns att ja för en stund tog en dusch med än kopp te i handen liggdusha (badkarsdush) toktrippad serotonin dopmain endrofin kallabalik , ja rökte tills ja kände för att sova käka ja massa gröna roppar men endå låg ja där i sängen å har nog aldrig mått bättre även om d va fejkade kemikalier som knullade min hjärna



detta är idag 16 år sedan


tagit ett litet återfall vid namn av 2 st ´knappar varv fick mig att skriva denna gamla berättelser , förövrigt e ja drog fri förutom helvetes metadon
Är du säker på att du är drogfri? Jävligt udda svar för den här tråden..
Citera
2017-05-27, 09:42
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HornyDub
´sorry för gammal tråd


men ja har testat md flertalet gånger iv , slår på hårt som fan , lite som kokain .

Den bästa gången gjorde en gång en 5 meters me typ 100 md 100 mg riktigt bra ladd som ja löste för sej å filtrerade å sen såklart prinsessan/djävulen. 200 mg varor av god kvalite ,till redde allt detta till en perfekt full och finn 5 meters pump, sedan käka ja en av mina absoluta favorit droger lsd ,men denna gång ville ja mixtra lite käka 3 å halv lapp , hade inte ätit på länge så visste att d skulle bli en skruvat lsd tripp , så när ja va som mest knullad på trippen , som varade i min 48kmv lägenhet

ENSAM slog ja i mig mitt lilla verktyg , mest för att ja OH FUCKAD men också nyfiken , de enda ja minns efter svart .

Kanylen va så stor så ja blev rädd (trippen) men ja bestämde mig fick svar......

Det blev som en jävla train wreck tågkrash tinitus +100 hjärtat slog så inihelvete trodde ja skulle dö, ja minns att ja låg på golvet å skrek men sen woooooooooow sen kom heroinet tjejen (min tjej heroinet) smygande på som en räddande ängel hjärtat gick fortfarande på ganska snabb fart , men varorna tog ner mig på backen efter en stund ,(EJ TIDSUFATTNING) slängde i mig en ny tripp den 5 för kvällen sen rökte ja heroin å drack te , fy fan så bra har jag aldrig mått å kommer aldrig göra igen .. för det där va länge sen men ja minns d som igår , heroin å lsd fantastisk känsla när dem går hand i hand så trygg trygg av heroinet så trippen blir helt outstanding , å te tror ja drack 8 koppar av d där enormt goda tet , ja minns att ja för en stund tog en dusch med än kopp te i handen liggdusha (badkarsdush) toktrippad serotonin dopmain endrofin kallabalik , ja rökte tills ja kände för att sova käka ja massa gröna roppar men endå låg ja där i sängen å har nog aldrig mått bättre även om d va fejkade kemikalier som knullade min hjärna



detta är idag 16 år sedan


tagit ett litet återfall vid namn av 2 st ´knappar varv fick mig att skriva denna gamla berättelser , förövrigt e ja drog fri förutom helvetes metadon

Ibland undrar man hur vissa överlever? 5 lappar, heroin, mdma och kokain inblandat i en jävla smet. Om detta är sant så måste ju neurotoxicitet varit enorm.

Till F0cus tycker jag du har en bra skriftlig berättarkunskap med bra övergrepp på att förklara hur situationen kändes och utspelade sig. Man får nog vara försiktig med att skjuta droger när man väger under 60 kg, men sen har jag aldrig skjutit själv så har ingen som helst kunskap inom det.
Citera
2017-05-27, 14:43
  #30
Medlem
Mulla Krekars avatar
Måste fråga, utan att någon outas, men var det denna det handlade om för några månader sedan i P3 Verkligheten?
Det som sas i programmet lät otäckt!
Citera
2017-05-27, 19:56
  #31
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Ibland undrar man hur vissa överlever? 5 lappar, heroin, mdma och kokain inblandat i en jävla smet. Om detta är sant så måste ju neurotoxicitet varit enorm.

Till F0cus tycker jag du har en bra skriftlig berättarkunskap med bra övergrepp på att förklara hur situationen kändes och utspelade sig. Man får nog vara försiktig med att skjuta droger när man väger under 60 kg, men sen har jag aldrig skjutit själv så har ingen som helst kunskap inom det.
Tack och bock!
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Måste fråga, utan att någon outas, men var det denna det handlade om för några månader sedan i P3 Verkligheten?
Det som sas i programmet lät otäckt!
Ja, det är samma.
Citera
2017-05-28, 13:09
  #32
Medlem
grovalarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Google is your friend. Det finns otaliga artiklar om att substansen MDMA "bränner av" (i brist på bättre ord) nerver och synapser som gör att den kognitiva förmågan försämras.

Då har du endast läst saker ur ett biased-perspektiv. Googla det också om du inte förstår.

Varje gång du tar MDMA så försvinner en hel hop av dina hjärnceller, så det spelar ingen roll hur ansvarsfullt du brukar det. Det händer varje gång som substansen hamnar i din kropp, oberoende av tillvägagångssätt.

Hur outbildad måste man vara för att INTE veta att MDMA är otroligt skadligt för hjärnnerverna? Är du ung eller?

..... Visst, det är möjligt att bränna av några receptorer, men det är ingenting som inte läker ihop igen. MDMA är inte skadligt i längden om du använder det på rätt sätt.
Citera
2017-06-02, 22:01
  #33
Medlem
Jag pratar inte om hur jag är nu , jag är drogfri , metta program , stess ,nozinan e d ja det jag får.,

det ja berättade om med dålig stavning var många år sen , och ja hade och har fortfarande en extremt hög tolerans när det kommer till dem flesta droger, ja har tagit överdoser, fler tal gånger men bara med varor benzo och sprit , jag har dessutom missbrukat nästan alla droger konstant sen några år tillbaka är 35 nu startade röka harch när ja va 12 ecstasy , tjack, lsd och benzo när ja 15, vid 18 års ålder sålde ja kokain dock inte i Sverige då jag bodde i Barcelona i några år , ja tröttna ganska snabbt på allt som hette CS även 70-80ladd i kanyl , gick ja snabbt över till morfin och heroin och knaprade olika benzos som d vore godis , ja slutade dricka vid 22 för även alkoholen tog mig. När ja kom till Sverige igen kunde ja absolut inte hålla på me ladd då kvallen va så dålig även om ja smugglade nått år från Barca.

Nej opiaterna hade nu tagit min hjärna , och jag var en smart kille , akademiska föräldrar , två yngre syskon som redan taxerade 500 000 + per år.

Jag det svarta fåret som egentligen hade mest potential , mycket hög social kompetens , extrem lätt lärd , ja förstog hur människor funkade och läste av människor på några minuter , ja minns att jag pluggade psykologi i gym, först tonårspsykologi sedan psykologi A och B jag hade en framtid.

Men drogerna var för starka , även med mitt genomsnitt höga psyke kunde ja inte hålla fingrarna borta från d hemska drogerna


Nu sitter ja här , startar varje dag med 130mg metadon för att ens klara dagen. Min hjärna är bränd, jag har också grav adhd samt andra psykiska sjukdomar som ja tror ja kunnat hålla ner om inte drogerna förstört mig.


klart jag fortfarande tar nått sne steg men aldrig verktyg nej nej dem e borta sen många år


Jag har alltid haft pengar och jobb , vilket ja kunnat ha en fasad för många år tills den bröt , därav gott med pengar kunde ja få dessa hemska å extremt höga toleranser på nästan alla droger.



testa aldrig opiater eller en benzodiazepiner håll er till cannabis
Citera
2017-06-02, 22:16
  #34
Medlem
vaihela


jag hade a4an av lsd , d va inte ovanligt att ja tog 5-6 trippar ibland mer till man kommer till det sista steget EKO död , jag har även testat massa farliga växter som belladona , datura å änglatrumpet , har tagit ketamin i höga doser ett 20 tal gånger , har även testat dmt 3 gånger , när ja va som värst tog jag uppåt 3 g heroin per dag 10g kokain kunde ja lätt få i mej på en dag dock en IV (uhhh stakars hjärta)

Mdma som ja sålde även innan sålde jag ecstasy kunde ja äta 15 ecstasy utanproblem , du ser när serotoninet är slut i hjärnan kan man ta hur mycket som helst , har väll tagit runt 2-3 mdma i ren form

benzo som 542orna kunde ja äta 80 st per dag , när xanor tog över , mycket tack vare att dem la "flunitrazepam aka rohypnol" i en högre straff skala än annan benzo , när ja va som mest torsk på benz kunde ja käka 40-50 bars stavar 2mgare , att kliva av det sen efter ett hårt av benzo var inte att leka med , men inget kommer inärheten av opiater , kanske för att ja inte klarar frossan i fritören vem vet


jag är glad att ja lever jag är 179 cm å väger 90 kg men på den tiden vägde ja kanske 70 kg , ska sägas att ja alltid tränat på gym , simmat , å och löpt en hel del , också alltid ätit nyttigt

Ja kanske inte e frisk nu men , jag blir starkare för varje dag och nån dag ska den där metadongiftet bort..

ha en fin helg
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback