2014-04-14, 18:26
Medlem
Jag var på sagda krog vid tillfället för dödsfallet. Killen gick förbi mig i toakön in på handikappstoaletten. Är det bekräftat att han satte mat i halsen? Tror inte krogen serverar mat vid 01-tiden. Vet att återupplivningsförsök gjordes av privatperson (känner den personen som gjorde det väl) men ambulanspersonalen gav inget hopp om att han liv gick att rädda när dom kom fram. Att dom inte slutade spela musik var inte så konstigt, då hela processen gick väldigt snabbt och det vi festande trodde var att någon deckat på muggen och mådde riktigt dåligt. Att det handlade om en så allvarlig händelse som lett till dödsfall fick jag veta efter ambulansen hämtat honom och jag pratade med personen som försökt återuppliva honom. Det hela är extremt tragiskt, antingen det har med droger att göra eller ej. Ett liv har släckts.....
Citera
2014-04-14, 18:46
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Sorgligt... Det är alltid tråkigt att höra om sådant här. Däremot tycker jag att det är dumt att skrika droger rätt ut när alkoholen självt är tillräckligt för att döda flera gånger om i många fall vid oansvarigt brukande eller också till och med så att det är alkoholen som står för dödsfallet vid en eventuell kombination.

Varför blandar du ens in alkohol i detta sammanhang? För att dö utav alkohol måste du dricka kopiösa mängder och det lär du knappast kunna göra på en krog med tanke på serveringstillståndet om du inte sitter med en insmugglad dunk hembränt under bordet.
Citera
2014-04-14, 20:10
Medlem
Jestermedgesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Varför blandar du ens in alkohol i detta sammanhang? För att dö utav alkohol måste du dricka kopiösa mängder och det lär du knappast kunna göra på en krog med tanke på serveringstillståndet om du inte sitter med en insmugglad dunk hembränt under bordet.

Det är väl inte många krogar i stan som följa de direktionerna som finns i tillståndet, skitfulla människor får alltid köpa mer dricka tycker jag. Dock är detta offtopic.

Tragiskt iallafall hur det än gick till.
Citera
2014-04-14, 22:18
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
http://www.jonkopingsposten.se/artik...pa-krogtoalett

Någon som vet mera? Hur dog han? Jag var på Murphys i fredags, gick på toaletten där, kanske till o med var samma toalett :S Äckligt sånt här.
har hört från en bekant att benso och alkoholen var bovven i detta drama
Citera
2014-04-14, 22:36
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
har hört från en bekant att benso och alkoholen var bovven i detta drama
Om detta stämmer så är det för mig, 4;e dödsfallet inom kort gällande den kombinationen. Jag känner till 3 unga killar som har gått bort dom senaste 2 åren, då dom har blandat piller och alkohol. Det tragiska är att ingen pratar om hur illa ställt det är med unga som blandar dessa två droger och dör. Inget nämndes i tidningarna gällande dom 3 killarna som gått bort i mitt område.

Ont: Tragiskt att en frisk och bra människa gå bort så ung. Jag hoppas innerligen att det endast var mat som fastnat i strupen som är dödsorsaken och inte droger, då det sistnämnda gör det så mycket svårare för föräldrar att komma över det. Jag beklagar sorgen för alla nära och hoppas att familjen kan gå vidare fastän att sorgen är outhärdlig. Vila i fred!
Citera
2014-04-14, 23:12
Medlem
Ni sitter och spekulerar hit och dit hela jävla tiden, sitter och säger både det ena och det andra när ni inte vet ett jävla skit! Lägg ner allt sånt tills den rättsmedicinska undersökningen är färdig!!
Citera
2014-04-14, 23:41
Medlem
Var där när ordningsvakt precis fått upp dörren. Han var helt blå i ansiktet när han släpades ut på golvet utanför toadörren. Tog puls på han samtidigt som en kvinna började utföra hjärt- och lungräddning på killen. Mycket tragisk händelse...
Senast redigerad av Hirwo 2014-04-14 kl. 23:54.
Citera
2014-04-15, 10:26
Medlem
fyras avatar
Jag blir också väldigt provocerad av att människor tisslar och tasslar & vill få det till att han hade gjort något fel (Antagligen så att hela historien ska bli smaskigare för er). Gå och läs hänt extra om ni vill ha dramatiskt skvaller, annars kan ni väl hålla er till det ni VET, istället för att spekulera om sådan skit. Han var helylle och gjorde inte en fluga förnär, och skulle förmodligen inte snacka skit om er om ni var så otursamma så att ni gick och dog på en krogtoa. Skäms!
Senast redigerad av fyra 2014-04-15 kl. 10:31.
Citera
2014-04-15, 11:36
Bannlyst
Jag har känt honom sen jag var 16-17 och han har alltid haft ett sunt förnuft. Tror inte ett skit på att han skulle ta benzo och dricka på det.
Citera
2014-04-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Jag blir också väldigt provocerad av att människor tisslar och tasslar & vill få det till att han hade gjort något fel (Antagligen så att hela historien ska bli smaskigare för er). Gå och läs hänt extra om ni vill ha dramatiskt skvaller, annars kan ni väl hålla er till det ni VET, istället för att spekulera om sådan skit. Han var helylle och gjorde inte en fluga förnär, och skulle förmodligen inte snacka skit om er om ni var så otursamma så att ni gick och dog på en krogtoa. Skäms!

Kan inget annat än att hålla med föregående talare.
Jag som själv använder endel droger skulle vilja veta hur man dör av benzo och alkohol OM man inte somnar och får andningdepp då.
Citera
2014-04-15, 16:20
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Gick han in och startade en tråd på Flashback om att han satt i halsen och undrade vid han skulle göra?

Skit i om det är pinsamt, ta hjälp av andra människor så slipper sånt här hända.
Citera
2014-04-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convict_81
Enligt nära vänner till killen är dödsorsaken kvävning av något som fastnat i luftstrupen.
Det är inte helt ovanligt att de som kvävs hittas på toaletterna. Det är en drift att komma bort när man har satt något i halsen så restaurangtoaletter och restauranggarderober är fyndplatserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in