Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-12, 13:07
  #1
Medlem
jsson98s avatar
Tjena tiden har kommit då det är dags för ny mobil. Jag hade bestämt mig för att köpa Samsung Galaxy S4 men läste precis att Samsung Galaxy S5 precis har släppts. Min fråga: är det värk att lägga 2000 kronor på S5 då den inte verkar vara så mycket bättre än S4?

Jämförelse: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/ViewProductCompare-Show?products=SAMG900FBK@store-elgigantenSE|SAMI9506BLACK@store-elgigantenSE
Citera
2014-04-12, 13:13
  #2
Medlem
Glazehs avatar
Finns knappt någon skillnad med telefoner sen 4 år tillbaka nästan.

Hade dock tagit s5 jag testade den i affären och den känns mycket mycket skönare i handen än s4 plus det känns som det är första gången jag använder telefonen där "android lagget" är borta, sen om det förblir så någon månad inom användningen kan jag inte svara på.
Citera
2014-04-12, 13:15
  #3
Medlem
Tjena, skillnaden på dom är inte stor, visst S5 är ju lite vassare på i princip allting.. dock.. om jag hade varit du, hade jag kollat på HTC ONE M8, den är i min mening den fetaste på marknaden.. skulle det vara så att du tvunget vill ha samsung, vänta kanske ett slag och se vad som händer med Samsung Galaxy F (s5 premium) . .. går lite rykte om att den ska komma. I princip är det S5 fast i metall...

// företagssäljare i telefon branschen
Citera
2014-04-12, 13:17
  #4
Medlem
mendokusais avatar
Nej det tycker jag inte. Min S4 jag köpte för ett år sedans känns fortfarande som ny. Det enda som är bättre med S5an verkar vara små finesser som inte direkt spelar någon roll enligt mig. Sen att den är nysläppt ökar ju priset också.
Citera
2014-04-12, 13:21
  #5
Medlem
Två plastiga och tråkiga telefoner. Ingen av dom, gå för en nexus 5, bra pris för en snygg och stabil tele
https://play.google.com/store/device...s_5_black_16gb
Citera
2014-04-12, 13:31
  #6
Medlem
Gallipolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokusai
Nej det tycker jag inte. Min S4 jag köpte för ett år sedans känns fortfarande som ny. Det enda som är bättre med S5an verkar vara små finesser som inte direkt spelar någon roll enligt mig. Sen att den är nysläppt ökar ju priset också.

Förhoppningsvis har S5 bättre batteritid. S4 suger ju hästkuk vad gäller batteriet.
Citera
2014-04-12, 13:41
  #7
Medlem
mendokusais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallipoli
Förhoppningsvis har S5 bättre batteritid. S4 suger ju hästkuk vad gäller batteriet.

Jag tycker inte S4 har så dålig batteritid faktiskt, många klagar på det. Visst spelar du och håller på konstant så töms batteriet kvickt. Kör du med energisparläge och avaktiverar onödigt skit så får man en rätt schysst batteritid ändå.
Citera
2014-04-12, 13:49
  #8
Medlem
Gallipolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokusai
Jag tycker inte S4 har så dålig batteritid faktiskt, många klagar på det. Visst spelar du och håller på konstant så töms batteriet kvickt. Kör du med energisparläge och avaktiverar onödigt skit så får man en rätt schysst batteritid ändå.

Där håller jag inte med dig. Jag har avvaktiverat allt jag kan hitta, utom mobildata. Batteritiden är klart sämre än min kompis S3 och min tidigare HTC One s. Skillnaden är astronomisk.
Citera
2014-04-12, 14:31
  #9
Medlem
jsson98s avatar
Känner mig fortfarande rätt så kluven.... Det jag är rädd för är om jag väljer s4 ångrar mig om 2-3 år.
Citera
2014-04-12, 16:21
  #10
Medlem
Kasperskys avatar
Välj S4 tycker jag. Det är nästan inga ändringar, bara små finesser och justeringar. S4 är även billigare än S5.
Citera
2014-04-12, 16:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jsson98
Känner mig fortfarande rätt så kluven.... Det jag är rädd för är om jag väljer s4 ångrar mig om 2-3 år.
En Androidtelefon håller inte i 2-3 år så oroa dig inte. Men om du ändå ska ha den så länge så kan du räknat vad prisskillnaden per år blir. Ska du ha den tre år är det ungefär 700kr om året, eller knappt 50kr i månaden extra.
Citera
2014-04-12, 16:43
  #12
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
En Androidtelefon håller inte i 2-3 år så oroa dig inte.
Du har så rätt, de håller betydligt längre än så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback