Citat:
Ursprungligen postat av
AssetManagement
Enl rsredovisningen sker 90% av frsljningen online idag vilket tvttat bort pyramidspelstmplen.
Jag tror starkt p oriflame.
Att ordrar lggs online r inte srskilt mrkligt. Det andra sttet r vl telefon, men det r smidigare fr de flesta att gra det via ntet om man har tillgngen. Affrsmodellen bygger fortfarande p pyramidfrsljning, bara att man bestller online.
Vad tycker du om avhoppen bland frsljarna och hur ser du p konkurrensen som strkts p senare r frn spelare som Avon? Det kan mycket vl vara en god mjlighet att g in, om de vnder utvecklingen. Min frga r vilka faktorer du identifierat som kan tyda p att det hr r en utveckling de kan vnda. Vilka faktorer gr att du starkt tror p bolaget?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bulldoozer
Har tyvrr ingen strre insikt i hur mnga som hoppar av men bor i st bitvis och kan sga att Oriflame r ett mycket populrt alternativ till de tusentals basarer som sljer piratkopior. Palatsliknande butiker bidrar ju ocks till varumrket. Problemet fr Oriflame r att lnerna i stblocket ligger p mellan 100-1000 dollar vilket direkt pverkar frsljningen. Jag ser en rejl uppsida p lng sikt d stblockets ekonomier behver tid fr att vxa vilket kommer ka frsljningen.
Aktiva frsljare backade fem procent under 2013 i segmentet dr ryssland ingr. 2012 tappade man 13 % av frsljarna. Vad ser du mer specifikt i oriflame? r det varumrkeslojalitet som du tror p? I vrigt lter det som att du spekulerar i ett almmnt uppsving fr st och d r frgan om inte en ryssfond kan fungera lika bra.