Nu har rapporten kommit och vi vet situationen inom företaget, vad tycker ni/du(assetmanagement) då om aktien.
Försäljningen ser jag på som största nedfallet och om man tittar till trender inom försäljningsstatistiken så ser det ut som att det kan falla ännu mer framöver. Har funnits bra perioder men ser ut som att det kan bli ett stort fall utifrån stapeldiagram i senaste pdf sammanfattningen av rapporten(
http://investors.oriflame.com/index....ns&afw_lang=sv).
Jag vet inte hur det ser ut framöver när det kommer till försäljningsmöjligheter och vet inte vad dom har planerat för att nå sina mål.(fördela marknaden och arbeta på flera arbetssätt).
Det enda jag vet nu närmast är att rix fm festivalen är sponsrad utan oriflame och aktien kommer i normal fattning stiga i början av veckan för att sedan falla ännu mer som i vanliga fall.
Tekniskt sett när man tittar till oriflame och vet vilket etablerat företaget det är väntar man på ett drömscenario.
För det är tydligt att det finns potential men komihåg att "bara 150 kr" på en aktie är högt värderat. Hoppas oriflame slipper gå under cirka 100 kronor eller störta helt.
Jag är interesserad utav vilka möjliga triggers det finns nu och i framtiden.