2014-08-09, 14:48
Medlem
Querijuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Vänta in rapporten. Sett på handelstatt så kan det bli ett rent helvete.
Okej då gör jag det! När kommer den? Hur vet man när olika företags rapporter kommer ut? Hur menar du med sista meningen?
Mvh Nicke
2014-08-09, 15:36
Medlem
2014-08-14
Delårsrapport
2014-11-07
Delårsrapport
2014-08-17, 13:44
Medlem
Nu har rapporten kommit och vi vet situationen inom företaget, vad tycker ni/du(assetmanagement) då om aktien.
Försäljningen ser jag på som största nedfallet och om man tittar till trender inom försäljningsstatistiken så ser det ut som att det kan falla ännu mer framöver. Har funnits bra perioder men ser ut som att det kan bli ett stort fall utifrån stapeldiagram i senaste pdf sammanfattningen av rapporten(http://investors.oriflame.com/index....ns&afw_lang=sv).
Jag vet inte hur det ser ut framöver när det kommer till försäljningsmöjligheter och vet inte vad dom har planerat för att nå sina mål.(fördela marknaden och arbeta på flera arbetssätt).
Det enda jag vet nu närmast är att rix fm festivalen är sponsrad utan oriflame och aktien kommer i normal fattning stiga i början av veckan för att sedan falla ännu mer som i vanliga fall.

Tekniskt sett när man tittar till oriflame och vet vilket etablerat företaget det är väntar man på ett drömscenario.
För det är tydligt att det finns potential men komihåg att "bara 150 kr" på en aktie är högt värderat. Hoppas oriflame slipper gå under cirka 100 kronor eller störta helt.
Jag är interesserad utav vilka möjliga triggers det finns nu och i framtiden.
2014-09-05, 17:27
Medlem
SirDickweeds avatar
Bump
2014-09-24, 16:54
Medlem
Oriflame översåld , vad tror ni?

Oriflame känns som bolaget tappat mycket i kursutveckling vilket är naturligt med tanke på situationen i Ryssland.

Men någonstans måste ändå fundamenta styra. De är ett stabilt bolag med intressant affärsmodell och hög utdelning genom åren. Vad kan tänkas vara bottennivå?

Någon som är insatt i aktien som kan ge lite kommentarer?
2014-09-24, 20:42
Medlem
Tekniskt eller fundamentalt? Jag ska ärligt säga att jag aldrig riktigt kunnat ta till mig att deras affärsmodell fungerar.
2014-09-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsera
Tekniskt eller fundamentalt? Jag ska ärligt säga att jag aldrig riktigt kunnat ta till mig att deras affärsmodell fungerar.

Tänker fundamental , någon gång kommer de ju lätta i Ryssland sen så finns de många andra marknader som Kina med flera att gå in i ...

Försäljningen bygger på fristående personer som väljer att sälja deras produkt därav har de låga försäljningskostnader . Lite av ett pyramid uppbygge som funkar
2014-09-25, 20:23
Medlem
Skeptisk till denna. Ryssland är inte landet du vill göra affärer i just nu. Dessutom dyker det upp en massa annan distanshandel tex över internet även i Ryssland som sätter ytterligare press på Oriflame. Visst har man låga fasta kostnader i och med säljkårens uppbyggnad men det ska gå att sälja varorna också och jag vet inte riktigt om home party känns 2014. Det är sotdöden på den här tills Jochniks köper ut skiten när kursen är körd i botten.
2014-10-09, 10:47
Medlem
Jobbigt läge för Oriflame. Superexponerade mot Ryssland i och med fabrik samt skattesmällen. Finns det ens några goda nyheter att tala om rörande företaget? Mig veterligen är den enda marknaden där man visar god tillväxt den sydamerikanska. Vad har ni för utsikter för framtiden?
2016-11-15, 09:56
Medlem
Tjena !

Såg att Oriflame rasade på börsen och har nu köprekommendationer.

Nån som ska in eller har nån nyttig info ?
2016-11-16, 08:33
Medlem
https://www.avanza.se/placera/redakt...-oriflame.html
2017-02-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gillekille
Tjena !

Såg att Oriflame rasade på börsen och har nu köprekommendationer.

Nån som ska in eller har nån nyttig info ?
Jag köpte efter raset i slutet av november. Kändes riktigt omotiverat, och tur var väl det för sålde med 50 % vinst förra veckan...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in