Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 22:37
  #5089
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Tackar ödmjukast att du tar dig tiden att svara!
Jo jag balanserar upp det med cbd olja. Men samma även där? När jag intagit för stor dos, har jag sänkt även då inkl med cbd. Mindre även på cbd men fler tillfällen.
Om jag räknat rätt, så har jag ca 25mg thc och ca 200mg cbd.

Men en sista fråga i detta då, så upplever jag ändå god effekt för smärtan i dessa doser så jag vill definitivt inte upp i de avseende. Men, kan man försöka göra så man kryssar mer mediciner o väga upp det med mer thc ? Som jag frågade ovan, att jag även hört att thc kan förbättra sömn, ångest osv, ska detta uppnås av min dos redan? Eller är det något som jag kan diskutera med min läkare tror du? Alltså kanske att få bort någon sömn medicin, eller lägre dos inderal eller vad de nu kan vara till högre dos thc, eller är de inte motiveringsbart?

Denna behandlingmetod har givit tillbaka mig livsglädje tack vare smärtan, och att jag dessutom klarat mig fint utan höga doser morfin. Men kan man reagera så bra så att man även kan kryssa fler mediciner är väl de positivt tänker jag? Eller tänker jag fel där och att jag ska vara ”nöjd” med befintlig dos? För jag vet ju att vissa läkare kan ju bli arga med om man försöker dividera om högre dos på vissa preparat men jag är grön med cbd & thc därav frågorna 🙏

Är detta också snabbverkande? Eller något man måste ta kontinuerligt? Jag tänker på en typ ”vid behov” dos? Men de kanske man inte kan göra med sådana här preparat? Jag tänker som tex morfin så har du ju både snabb & långtidsverkande, där du kan ha ett tillägg ”vid behov” av snabbverkande utöver de stående intagen.

Tackar hjärtligt 🙏🙏❤️
Är trött så svarar kort, ursäkta.

Det kommer vara bra för dig att få ut så mycket THC du kan. CBD med såklart men det finns lagligt

Skulle acceptera allt de vill du tar och försöka övergå till thc gradvis beroende på smärta.
Och skita i att ta de du inte vill.
De gillar oftast inte att bli tillsagda vad man vill ha.

Det verkar snabbt och håller några timmar.
Använder man det dagligen länge ger det fler positiva effekter

Men ja du måste ta det kontinuerligt.

Lycka till.

Mvh Rastapunx
Citera
Idag, 12:49
  #5090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Är trött så svarar kort, ursäkta.

Det kommer vara bra för dig att få ut så mycket THC du kan. CBD med såklart men det finns lagligt

Skulle acceptera allt de vill du tar och försöka övergå till thc gradvis beroende på smärta.
Och skita i att ta de du inte vill.
De gillar oftast inte att bli tillsagda vad man vill ha.

Det verkar snabbt och håller några timmar.
Använder man det dagligen länge ger det fler positiva effekter

Men ja du måste ta det kontinuerligt.

Lycka till.

Mvh Rastapunx
Lämpligare att få både cbd & thc på recept, även om cbd finns lagligt, så är de apoteksvara, plus att de ingår i högkostnadsskyddet så de blir gratis. Vilket jag ser som en win-win situation.

Du som är påläst, är ca 25mg kontra ca 200mg cbd korrekt doserat? När du pratade om någon balans emellan dessa två. Hur brukar kvoten se ut?

Har träffat en bra läkare inom detta och hans mål var ju att jag skulle bli kvitt morfin preparaten. Nu återstår nervsmärt-medicinerna, och tänker om jag ska försöka trycka upp mer thc dosering för att prova skära ner även dom tex. Och som tidigare sagts även kanske sömnmedel osv om THC kan ge den effekten?

Min grund är ju ett kontinuerligt intag varje dag, som sagt ca 25mg thc och 200mg cbd. Detta håller smärtan i schack tycker jag ganska likvärdigt morfin effekt. Men är det ett troligt argument att försöka höja thc (eftersom smärtan är bra kanske jag inte behöver öka cbd?) och kanske lyckas få mer egenskaper av thc. Eller är min dos som sagt redan tillräcklig? Och att jag bara ska ha is i magen o invänta mer effekt?

Tacksam för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback