2025-04-26, 10:04
Medlem
triptykens avatar
Världens töntigaste nybörjarfråga:
En mycket god vän gav mig en liten bit som nu ligger i en ask här hemma. Jag har annars fått en joint nån gång förut och har vaga minnen om att jag rullat ihop själv för ... ja 20 år sen tror jag

Men så såg jag en kompis rulla en med hasch och insåg att jag inte hade en aning i allt han fippla runt med, det var "rostande av tobaken", han brände inte haschet för att bryta upp det som jag fått för mig man gjorde (men som sagt 20 år senare vette fan vad som hände i den där lilla lägenheten i St Denis utanför Paris) och hur mycket som låg där i jointen, det vette gudarna.

Rulla cigaretter kan jag, jag förstår filtret självklart MEN vad gör man med biten? Hur mycket haschfippel ska det vara jämfört med tobaken?

Tänkte fråga en kompis och för att vara ärlig är det mer genant att jag blir generad av att fråga (tycker en vuxen karl ska kunna det). Men tänkte "kanske mina goa vänner på Flashback" kunde förklara.

Så hur gör man rent praktiskt för bäst resultat?
Citera
2025-05-20, 13:34
Medlem
Min person som jag handlade av tidigare är borta och jag är så otroligt förvirrad just nu, har kommit in en grupp och frågade där efter en 5 gram, och en person svarade att han ville ha 4000 kr för det?
Jag förstår inte språket och slangen överhuvudtaget så vet inte om det blivit något missförstånd.
Med min förta person så sa jag samma sak och fick en brun klump på 5 gram haha, vi specificerad aldrig något mer än så utan både han och tyckte det funka så vet ju inte "vad" det var 🙈 betalde då ca 100 kr gram, så förstår inte hur de kan bli 4000 kr nu? Han nya menar på att det ligger på 1000 kr grammet och att alla ligger i samma prisklass? 🙈
Citera
2025-05-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoatthing
Min person som jag handlade av tidigare är borta och jag är så otroligt förvirrad just nu, har kommit in en grupp och frågade där efter en 5 gram, och en person svarade att han ville ha 4000 kr för det?
Jag förstår inte språket och slangen överhuvudtaget så vet inte om det blivit något missförstånd.
Med min förta person så sa jag samma sak och fick en brun klump på 5 gram haha, vi specificerad aldrig något mer än så utan både han och tyckte det funka så vet ju inte "vad" det var 🙈 betalde då ca 100 kr gram, så förstår inte hur de kan bli 4000 kr nu? Han nya menar på att det ligger på 1000 kr grammet och att alla ligger i samma prisklass? 🙈
Kanske han menade koks 🤣 tror inte någon skulle sälja 5 gram för 4000 om det inte va riktigt static eller något sånt och även då är det är det jätte dyrt
Citera
2025-05-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Kanske han menade koks 🤣 tror inte någon skulle sälja 5 gram för 4000 om det inte va riktigt static eller något sånt och även då är det är det jätte dyrt
Aha ja de kanske det är 🙈 skrev 5g ha*** så trodde att det var lätt att förstå, som sagt inte van med slangen alls 🙈🙈
Citera
2025-05-20, 20:39
Medlem
Rymdsoldats avatar
Finns det någon tråd som diskuterar olika vape cartridges och tillverkare på svarta marknaden? De går ju att märka med precis vad som helst, men hur vet man vilka tillverkare som är totala skojare respektive "okej" för att vara på just svarta marknaden? ChatGPT ger en lite tips på vad man ska kolla efter i oljan med konsistens och lukt och sådär, men jag vill gärna ha mer innan man suger i sig tungmetaller, asbest och Zyklon B, liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in