2014-05-11, 15:30
Medlem
Greenbridges avatar
Vet ej om det är rätt tråd att posta i men kan inte skriva i FS-tråden.
Vilket hasch skulle ni säga är bäst, CannabisBolagets Hasch eller GalneGunnars Marockanskt Hasch?
Citera
2014-05-13, 01:39
Medlem
Alltså..... Jag har rökt en stadig en. Känner mig allmänt till freds,men ..oj vad konstig samtidigt. Alltså på negativt sett. Som att jag har ångest men ändå inte. Minsta liten fel-tanke blir till skitstor grej.

Men om jag väntar med tanken så kan den bli jättebra. Och sen,nästa sekund världens ågrentanke.

Dessa meningar tog 20min att skriva. -pust-
Citera
2014-05-13, 01:54
Medlem
Kan tillägga att jag inte är nybörjare med cannabissszzzz. (fast det är nybörjartråd)

Har tagit,i vanlig ordnig,benso,lyrica o alkohol

Röker var och varannan dag.
Citera
2014-05-13, 08:56
Medlem
Har du underliggande ångestrelaterade problem eller dylikt så är det inte helt ovanligt att man blir nojig.
Det du kan göra i första hand är att bara röka när du känner att du, genuint, mår riktigt bra som person.

När negativa tankespiraler dyker upp så är mitt tips miljöbyte. Så lite som att byta rum räcker ofta för att avbryta en negativ tankegång.
Citera
2014-05-13, 12:13
Medlem
Har beställt en MFLB, och då det blir min första vaporizer undrar jag ifall det är något speciellt man bör tänka på vid användning?
Citera
2014-05-14, 11:47
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIockren
Har beställt en MFLB, och då det blir min första vaporizer undrar jag ifall det är något speciellt man bör tänka på vid användning?

Det kräver en del teknik att bemästra den, det är inte direkt svårt men när du får till det så är den grym. Det följer med en liten bok, där står allt du behöver veta.
Men några små grejer är väl att du ska grinda det gröna väldigt fint, använd inte hasch och knacka/skaka runt weedet så det inte förbränns på samma ställe.

Pro tip är dock att du ska spara allt vaporiserat, du kan röka eller käka det sen!
Citera
2014-05-14, 12:30
Medlem
Är ingen nybörjare riktigt, men pallar inte öppna en ny tråd..

Har rökt halva mitt liv med ett stort uppehåll senaste 3 åren på grund av negativa effekter. Nu har jag börjat igen smått och det jag märker är att toleransen är helt CP. Har kompisar som kan röka hur mycket som helst utan att det syns typ. Vana gamla rökare. Själv laddar jag en pipa med en micro-bit som är lika stor som halva min nagel typ - tar ett bloss och det räcker för att få mig lagom lugn och inte över-hög så att säga.

Så fort jag röker något betydligt större till exempel en joint så börjar det out of the blue, samma jävla visa varje gång. Hjärtat går i 220 bpm, svettas som fan och får knappt någon luft... Har läst på som fan och alla skriver att det går över efter ett par liknande händelser, men det ser inte ut att förbättra sig helt enkelt..

Tips på hur man kan få tillbaka den gammla goda känslan av att vara stoned out of my mind utan att hyperventillera och vara på gränsen att ringa psyket eller hoppa in i nästa ambulans?
Citera
2014-05-14, 16:13
Medlem
Det sitter nog i hjärnan främst.

Hjärtrytmen går visserligen upp LITE när blodkärlen vidgas för att THC:n sticker ut i kroppen. Men inte så mycket som folk tror och inte så länge heller. Du kommer in på en negativ tankegång som får dig att noja över bland annat hjärtrytmen och därmed så är det bara det du fokuserar på vilket får det att kännas som värre än det är och detta spär såklart på alla andra nojor också.

Att svettas är vanligt när man är stressad. Dom flesta symptom som folk beskriver (när dom beskriver sin sits precis som du gör nu) kan helt klart kopplas till stress.

Vad du ska göra för att få bort dessa hjärnspöken vet jag inte, men roten till problemet är nog att du nojar över att börja noja och vips så är spiralen på väg neråt igen.
Personligen så hade jag förberett en tung svampsession, med klara och tydliga frågeställningar som skall hjälpa dig att komma till ro med dessa nojor och negativa tankar.

Lycka till
Citera
2014-05-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GordonPlanB
Tjenare! vad för weed brukar ni röka? senaste jag fick tag på va cheese nånting? det var ganska starkt men svårt att fördela i jointen.. några tips?
Du fick nog "Blue Cheese" som är ganska bra gröning men de flesta säljer det utspridd med mycket bushweed.
Citera
2014-05-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaRasmus
Okej här kommer en riktig noobfråga..
När folk lägger upp bilder på sina påser med weed i ser det alltid typ "krispigt" ut. Är det torkat eller vad är det? För bladen på plantan är ju mjuka som ett vanligt blad, och man rycker väl inte bara av ett och smular ner i jointen?

tacksam för svar haha!
Du röker inte bladen , du röker budsen som plantan producerar och ja det kan vara olika "torrt", ett någorlunda torrt weed kan man smula lätt med handen utan att anstränga sig eller använda grinder.
Citera
2014-05-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neontiger777
en liten fråga hur fick ni tag i rökat? och var kan man köpa det? har ingen aning. har aldrig provat eller vart i dom kretsarna som visste var sånt fanns att köpa. hade vart intressant att prova.
Om du inte har kompisar som kan styra så finns det att hämta i förorten haha , Du kan fråga runt lite en utekväll om någon säljer eller snabbt kan skaffa en femma åt dig så löser det sig nog snabbare än vad du tror . Keeeep blaaaazing
Citera
2014-05-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StaffanStaffanson
Någon som har ett bra tips till att göra en liten hemmagjord pipa? Eller som åtminstone kan hänvisa mig till någon sida som kan visa hur man gör!
Att köpa över internet är inte att föredra eftersom jag fortfarande bor hemma!
Tacksam för svar!

Jag passar på att frågar om någon från Umeå känner till någon fysisk rökbutik i deras stad? Där jag eventuellt skulle kunna köpa en liten pipa. Jag ska nämligen dit den 30 maj!

Tack för mig!
Du beställer över internet från "smoketower" eller annan sida, när paketet kommer fram på posten kommer det från "Nordic tower" och inte goooooool "smoketower" , du kan enkelt söka på youtube också med typ taggarna "how to create a homemade cannabis pipe" eller nåt i den stilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in