2014-10-20, 16:23
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Gräs med låg THC och hög CBD är väl lagligt i sverige?
en viss % THC och det blir olaglgit
Tänker om du ska medicinera
Nej fan.
Citera
2014-10-20, 16:24
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Iallafall på gräs, har sniffat tjack förut

Är du total nybörjare kan du lätt bli påverkad utav 0.1 g. Vanligt problem är dock att man inte känner något första gången man röker, det var så för mig i alla fall. Tänk på att röka som en cigg dvs halsbloss och inga munbloss. 1 gram i en jolle är bara ovärt om man är själv. Är man 2-3 pers kan det vara aktuellt men då är man heller inte nybörjare. Är man nybörjare kan man bli stekt på så jävla lite...
Senast redigerad av MADYE 2014-10-20 kl. 16:29.
Citera
2014-10-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MADYE
Är du total nybörjare kan du lätt bli påverkad utav 0.1 g. Vanligt problem är dock att man inte känner något första gången man röker, det var så för mig i alla fall. Tänk på att röka som en cigg dvs halsbloss och inga munbloss. 1 gram i en jolle är bara ovärt om man är själv. Är man 2-3 pers kan det vara aktuellt men då är man heller inte nybörjare. Är man nybörjare kan man bli stekt på så jävla lite...
Röker för det mesta själv men om man är mer än 4 pers är det mer värt att göra 2 små jollar än en fet.
Risken är överhängande att polarna eller du varmröker den och det är ganska onödigt, därav 2 små så folk inte stressar eller att man tillslut påminner varandra om puff puff pass.
Håller inte på så själv men i många kretsar brukar det vara såhär.
Citera
2014-10-20, 17:06
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Röker för det mesta själv men om man är mer än 4 pers är det mer värt att göra 2 små jollar än en fet.
Risken är överhängande att polarna eller du varmröker den och det är ganska onödigt, därav 2 små så folk inte stressar eller att man tillslut påminner varandra om puff puff pass.
Håller inte på så själv men i många kretsar brukar det vara såhär.

Åh ja, jag röker för det mesta själv med. I början av sin rökperiod delade man ofta flera stycken på en fet men nu på senare tid har det blivit att man kör runt 2-3 stycken istället. Jag föredrar dock när alla har sin egna.
Citera
2014-10-20, 18:46
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Iallafall på gräs, har sniffat tjack förut
Ifall det har givit dig tolerans mot THC, CBD eller någon annan aktiv substans i cannabis så blir jag väldigt förvånad.
Citera
2014-10-20, 22:22
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Självklart. Men vad har det att göra med mitt inlägg som du citerade?
Var lite väck så råka citera istället för att bara svara :-)
Citera
2014-10-21, 15:10
Medlem
Azzainzs avatar
Hej! Ja, det är såhär att jag aldrig har kommit i kontakt med cannabis i någon form men alltid varit nyfiken dvs läst om det och varit inne i det, lyssnat på cannabis-relaterad musik och varit allmänt intresserad. Jaja, till saken; min käre vän har HITTAT en haschbit, väldigt brun på en buss. En 0.3a, och han har rökt rätt länge typ 1 år om inte längre, har ingen aning. Men i alla fall, så sa han att vi kan smula den imorgon med lite tobak. Men jag vet inte hur jag ska bära mig åt, är ganska nervös. Väldigt nervös haha. Jag har ju frågat honom hur det känns första gången och sånt, asså, har hört att man kan bli paranoid, få psykos osv. Hur stor chans är det att man får en psykos, blir paranoid etc.? Hade uppskattat någon som kan berätta ALLT den kan om hur det är. Och försök inte lugna ner mig utan säg som det är. Peace.
Citera
2014-10-21, 16:01
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzainz
Hej! Ja, det är såhär att jag aldrig har kommit i kontakt med cannabis i någon form men alltid varit nyfiken dvs läst om det och varit inne i det, lyssnat på cannabis-relaterad musik och varit allmänt intresserad. Jaja, till saken; min käre vän har HITTAT en haschbit, väldigt brun på en buss. En 0.3a, och han har rökt rätt länge typ 1 år om inte längre, har ingen aning. Men i alla fall, så sa han att vi kan smula den imorgon med lite tobak. Men jag vet inte hur jag ska bära mig åt, är ganska nervös. Väldigt nervös haha. Jag har ju frågat honom hur det känns första gången och sånt, asså, har hört att man kan bli paranoid, få psykos osv. Hur stor chans är det att man får en psykos, blir paranoid etc.? Hade uppskattat någon som kan berätta ALLT den kan om hur det är. Och försök inte lugna ner mig utan säg som det är. Peace.

Jag tror inte du kommer och känna något öht och bli mycket besviken. Ganska säker på att det kommer och utspela sig så. Första gången är det många som inte får nåt rus. Kanske för att man inte klarar av att ta halsbloss, man nojjar, man har ingen aning om vad som skall hända. Man har i flera år blivit matad med "du blir en apelsin om du rör cannabis" och den legendariska hash-psykosen. Du kommer att bli paranoid men är du bara på nåt säkert ställe t.ex. din bostad eller polares är det noll problemas med nojj. Glöm heller inte och ha någon god dricka och tilltugg med dig, halva grejen med rökat! Detta sista med dricka och något att äta det kommer du förstå efter att du rökt om du nu känner något rus .

E: Eftersom det är första gången för dig så rekommenderar jag och handla grejer innan man rökt. Det är lätt att man nojjar ur i affären då det känns som exakt alla kollar på en .
Senast redigerad av MADYE 2014-10-21 kl. 16:04.
Citera
2014-10-21, 16:12
Medlem
Azzainzs avatar
Citat:
Jag tror inte du kommer och känna något öht och bli mycket besviken. Ganska säker på att det kommer och utspela sig så. Första gången är det många som inte får nåt rus. Kanske för att man inte klarar av att ta halsbloss, man nojjar, man har ingen aning om vad som skall hända. Man har i flera år blivit matad med "du blir en apelsin om du rör cannabis" och den legendariska hash-psykosen. Du kommer att bli paranoid men är du bara på nåt säkert ställe t.ex. din bostad eller polares är det noll problemas med nojj. Glöm heller inte och ha någon god dricka och tilltugg med dig, halva grejen med rökat! Detta sista med dricka och något att äta det kommer du förstå efter att du rökt om du nu känner något rus .

E: Eftersom det är första gången för dig så rekommenderar jag och handla grejer innan man rökt. Det är lätt att man nojjar ur i affären då det känns som exakt alla kollar på en .

Jag uppskattar ditt svar. Fler saker jag bör veta?
Citera
2014-10-21, 16:25
Medlem
MADYEs avatar
Citat:

Hur stor chans är det att man får en psykos, blir paranoid etc.?

Nästintill obefintligt att få psykos. Du kan få en sådan psykos av alkohol med. Paranoid som jag redan påpekat det blir man alltid, speciellt då man är färsk. Men det är lätt att slänga bort det och tänka på nåt annat. När man väl är paranoid då är det absolut läskigaste polisen vilket även är ditt största hot. Hör man någon gå i ens trappuppgång kan det mycket väl vara polisen , möter man en bil på vägen är det en polisbil tills man klart och tydligt kan se att det inte är det , en bil i ryggen på en är 100% en polisbil tills den kör förbi en. osv osv.
Senast redigerad av MADYE 2014-10-21 kl. 16:32.
Citera
2014-10-21, 16:55
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:

Blanda inte med alkohol, inte första gången iaf. Sen om du inte är van med nikotin så kan du bli illamående, föreslår någon cigg/snus innan så du vänjer dig lite. Sen som andra sagt, handla lite gött käk innan och ha inga andra planer.

Om du nu lyckas bli hög (vilket är möjligt) så stressa inte upp dig om du skulle känna obehag som till exempel att hjärtat slår snabbare i en minut eller liknande. Chilla bara, njut av stunden då blir det lyckat. Förutom det så brukar många nybörjare somna väldigt snabbt, just saying. Lycka till!
Citera
2014-10-21, 17:39
Medlem
Azzainzs avatar
Citat:
Hur stor chans är det att man får en psykos, blir paranoid etc.?

Nästintill obefintligt att få psykos. Du kan få en sådan psykos av alkohol med. Paranoid som jag redan påpekat det blir man alltid, speciellt då man är färsk. Men det är lätt att slänga bort det och tänka på nåt annat. När man väl är paranoid då är det absolut läskigaste polisen vilket även är ditt största hot. Hör man någon gå i ens trappuppgång kan det mycket väl vara polisen , möter man en bil på vägen är det en polisbil tills man klart och tydligt kan se att det inte är det , en bil i ryggen på en är 100% en polisbil tills den kör förbi en. osv osv.

aa, men asså man känner inte STARKT obehag asså som om jag skulle hoppa från tian i simhallen typ? alltså kan det bli riktigt äckligt och sånt? är liten nojig. Men har lugnat mig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in