2024-11-15, 20:39
Medlem
Börja röka cannabis som nybörjare för att slappna av

Hej 👋,

Jag behöver lite tips och råd från er kära Flashbackare.
Jag är nyss fyllda 28 år och lever ett normalt liv. Ett normalt jobb och en sund vardag med mycket träning.

Jag har testat mycket droger förr, för det mesta har det varit kola/ecstasy och andra uppåt.
Har dock slutat med det då jag sällan festar längre.
Jag skulle dock vilja prova att börja röka på helgerna för att kunna slappna av på ett annat sätt. Idag är jag väldigt stressad och kan knappt se en film utan att bli distraherad av massa grejer.

Jag har ingen erfarenhet av det, men vad skulle ni rekommendera?
Eller finns något annat än röka som kan passa bra för mina behov?

Har testat något morfinpiller och tyckte verkligen det var så skönt att bara ta ett och slappna av en hel kväll, men vet att det inte håller i längden vilket jag då avbröt.

Kom gärna med förslag och tips så är jag tacksam!
Citera
2024-11-15, 20:41
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LidaChastain
Hej 👋,

Jag är nyss fyllda 28 år och lever ett normalt liv. Ett normalt jobb och en sund vardag med mycket träning.

Jag har testat mycket droger förr, för det mesta har det varit kola/ecstasy och andra uppåt.
Jag skulle dock vilja prova att börja röka på helgerna för att kunna slappna av på ett annat sätt. Idag är jag väldigt stressad och kan knappt se en film utan att bli distraherad av massa grejer.

Har testat något morfinpiller och tyckte verkligen det var så skönt att bara ta ett och slappna av en hel kväll, men vet att det inte håller i längden vilket jag då avbröt.

Dra djupa halsbloss och undvik att skita
Citera
2024-11-15, 20:56
Medlem
Jantejantejantes avatar
Börja inte med skiten, du blir dum och beroende av den på daglig basis. Sedan kan du få bestående skador såsom paranoia & depression.
Citera
2024-11-15, 21:06
Medlem
Du kan ju alltid testa med CBD först och se om det räcker för dig.
Annars är det väl inte så mycket att fundera på vad gäller cannabis?
Bara att rulla och röka.
Citera
2024-11-15, 21:10
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Hej 👋,

En holk vid 21-tiden funkar för en god natts sömn vid 23.
skaffa en bong och nice dreams .
Citera
2024-11-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Du kan ju alltid testa med CBD först och se om det räcker för dig.
Annars är det väl inte så mycket att fundera på vad gäller cannabis?
Bara att rulla och röka.
Tack för svar. Vad är CBD?
Mvh en riktig nybörjare.
Citera
2024-11-15, 21:24
Medlem
Citat:
Tack för svar. Vad är CBD?
Mvh en riktig nybörjare.
I cannabis finns THC, det är den "roliga" komponenten.
Utöver det innehåller plantan CBD som många upplever ha lugnande effekter.
Extraherar man THCt men behåller CBDt så är det inte psykoaktivt på så vis.
CBD är lagligt i Sverige och går att bruka på många olika vis.
Du kan bl.a ta det som droppar, röka i vape, snusa eller röka som vanligt weed.
Bara att kolla runt lite på nätet, det finns massor av varianter.

https://www.naturalhemplife.se/kategori/cbd-vape/

https://www.naturalhemplife.se/kateg...mium-cbd-buds/
Citera
2024-11-15, 21:30
Medlem
hockexs avatar
Största risken med cannabis är att det syns ganska länge på drogtester om du skulle råka ut för en sån vis, ex .jobbet

Själv blev jag också beroende och rökte det varje dag i ett par år så den risken finns. "kan sluta när jag vill" Jo tjena, och börja 2veckor senare igen.
Citera
2024-11-15, 21:38
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Som fler skrivit så pröva CBD med melatonin .. Ger inget THC-utslag på testet och är lagligt. Köp en medelstark och testa dig fram. Olja snackar vi då om.
Citera
2024-11-15, 21:41
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Största risken med cannabis är att det syns ganska länge på drogtester om du skulle råka ut för en sån vis, ex .jobbet

Själv blev jag också beroende och rökte det varje dag i ett par år så den risken finns. "kan sluta när jag vill" Jo tjena, och börja 2veckor senare igen.

Hehehe .. samma här.. skulle testa röka dagligen i en månad och sen lägga ned det. Vart dagligen i 17 år .. Nu efter 15 år ren har jag sakta börjat igen men nu vet jag hur jag skall hantera skiten och vad som händer om jag börja puffa hårt igen.

Odlar eget så ekonomin tar inge stryk heller längre. Skördar 1 planta/månad och sätter 1 ny varje skörd. Har alltid 3st så det cirkulerar bra.

1 månad röka för typ 200:- frö + el är ok deal.
Citera
2024-11-16, 11:59
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Jag kan börja med att rekommendera att skumma igenom dessa trådar

(FB) Stora tråden för enkla, korta eller nybörjarfrågor
(FB) Stora tråden om CBD-buds och trikomer
(FB) FAQ om Tobak och andra tillsatser att spä ut CB med.
(FB) Hur känns cannabis de första gångerna man provar?

Vad som fungerar för dig är väldigt individuellt. Cannabis är inte för alla och det är ganska viktigt att veta.

Har du aldrig rökat förr - börja röka med någon som är van. För ibland är effekten skrämmande om du inte vet vad som sker och varför din kropp reagerar på ett visst sätt. Genom att röka med en som är van och kan förklara så får du en helt annan upplevelse och lugnet kommer snabbare.

Börja med lite, typ 0,2g utblandat med tobak eller CBD.
Vet du inte vad CBD är så finns det massvis av trådar här och en hel del information på internet.

Cannabis är en underbar liten växt som har långa fördelar, men den kan även vara as tråkig eller rent av jobbig.

Du kommer absolut bli avslappnad, men förvänta dig inte att det är någon DMT eller svamp effekt som många påstår på nätet.
Du sjunker ner i soffan, fastnar i en tanke eller fokuserar på något helt annat än de du faktiskt tänkt du skulle fokusera på.
Kroppen kan kännas tung, du kommer känna dig seg. Men två tre timmar senare så är allt som vanligt igen. Går du och lägger dig så kommer du sova ganska gott, men det kan vara lite snurrigt i början.

Jag rekommenderar aldrig någon att börja eller testa, men ska man testa någon ”drog” så är det cannabis som är den bästa för den har faktiskt en bra funktion för en stor del av befolkningen (inte bara för att bli hög).
Citera
2024-11-16, 14:40
Medlem
EpicUsernames avatar
Thc är inte avslappnande, kan utlösa panik, ångest, depersonalisation, paranoia etc. Det är det värsta att konsumera om du vill bli avslappnad. De sorter som gjort folk avslappnade innehöll cbd cbn cbg cbc och lugnande terpener. Men även det kan utlösa negativa känslor för känsliga människor om det innehåller stora mängder thc. Medicinsk cannabis är lite annorlunda men det är illegalt.

Pröva typ en blandning av cbd cbn och cbg ihop med lugnande terpener istället. Du kommer inte bli hög men avslappnad, må bättre, sova bättre (cbg kan dock vara energiskt för vissa).
Använd inte det regelbundet, enbart då och då, det behövs inte mer. Cbd uppreglerar cb1 så även om du konsumerar det en gång i veckan eller månaden så kan det göra dig lite lugnare och på bra humör. Cbd är dock väldigt milt, nästintill placebo så det måste blandas med andra cannabinoider såsom cbg cbc cbn för att det ska göra något i princip.

Thc är dåligt för minnet, för din kognition och psykiska utveckling. Är beroendeframkallande (beror på människans genetik/personlighet, hur och varför man använder det också, i vilken utsträckning o.s.v.) och illegalt. Thc kan ge depersonalisation, förmodligen på grund av dess Kappa opioid agonism.

Visst vi bör reglera det för att skademinimera men det finns många cannabinoider som är säkrare att konsumera än thc, som dessutom är lagliga och inte missbruksvänliga såsom thc är.

Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Hehehe .. samma här.. skulle testa röka dagligen i en månad och sen lägga ned det. Vart dagligen i 17 år .. Nu efter 15 år ren har jag sakta börjat igen men nu vet jag hur jag skall hantera skiten och vad som händer om jag börja puffa hårt igen.

Odlar eget så ekonomin tar inge stryk heller längre. Skördar 1 planta/månad och sätter 1 ny varje skörd. Har alltid 3st så det cirkulerar bra.

1 månad röka för typ 200:- frö + el är ok deal.
Antar att du bor i annat land. Intelligenta människor riskerar inte fängelsestraff och att rasera sin framtid för något så överskattat som thc. Det tar ens hela tid när man röker regelbundet, påverkar minnet, koncentrationen och kognitiva förmågor negativt i längden, gör livet tråkigt utan sedan så all fokus blir att röka på istället för att göra något vettigt.
Att göra det sparodiskt i synnerhet en balanserad strain som innehåller även cbd cbn cbc cbg osv är givetvis inte lika dåligt som regelbundet. Men jag tänker inte riskera något för det så har skippat thc och liknande ämnen i många år helt. Har ironiskt nog varit bra för min andliga utveckling att lägga det på hyllan. Riktiga psykedelier är bättre för sådant anser jag, nu var det många år sedan jag använde något sådant men jag minns att det hade långsiktiga fördelar när det kommer till den spirituella delen samt psykiskt mående.

Så kids, skippa cannabis, det är bland det värsta att konsumera som ung då det hindrar ens utveckling - en till anledning till varför vi måste legalisera och reglera cannabis, då det är extremt lättillgängligt för barn och ungdomar idag när det inte är reglerat såsom alkohol är.
Om ni inte mår bra psykiskt, vill bli mer spirituella, finna en mening i livet och vill pröva något psykoaktivt så vänta tills ni blir äldre (alltså över vuxen ålder och har färdigutvecklad hjärna) och läs på om psykedelier istället, använd extremt sparodiskt typ en gång per år kanske och överdriv inte med doserna för nästan alla "snetrippar" är ofta på grund av överdosering/man är inte beredd på den starka effekten.
Skippa bensos, tjack och opioider(enda jag kan tänka är kratom som många använder sparodiskt utan att få några allvarliga biverkningar, men att missbruka det blir givetvis dåligt så om du har risk för att hamna i beroende och missbruk, undvik det helt), det leder enbart till fördärv. Känner typ nästan ingen det går bra för i livet när man börjat använda något sådant regelbundet (om man inte slutat dvs, man kan återhämta sig tids nog med en hälsosam livsstil och naturlig läkning), vilket det tillslut blir i och med hur det påverkar din hjärna negativt, skapar instabilitet, nedreglerar receptorer, gör dig beroende o.s.v.
Tjack är väldigt dåligt för din kropp och psyke, låt er inte luras av läkemedelsindustrin som använder elvanse t.ex., amfetamin är väldigt skadligt för kroppen, organen och hjärnan. Sett folk brytas ner helt och hållet på grund av giftet, bli helt personlighetsförändrade och även schizofrena.
Vissa får värre adhd av adhdmediciner också, det är inte svartvitt som man försöker göra det till "folk som har adhd blir lugna av amfetamin", det är absolut inte så i regel, jag vet folk som får superadhd (alltså värre adhd än utan) på amfetamin.

Benso är riktigt dåligt för dig i längden, skapar mycket ångest i och med dess långsiktiga mekanismer. Påverkar ens kognitiva förmågor och minne, personlighet, omdöme väldigt negativt. Majoriteten människor som börjar använda benso regelbundet ångrar det bittert längre fram, det får ens gaba att spåra ut via nedregleringen, neurotoxicitet vid uppehåll, rebound ångest, kindling t.ex.
Vissa som är väldigt beroende intalar sig själv att man behöver det när det är benson som gör att behöver den (blir beroende) i verkligheten, i och med att det nedreglerar gaba och ger dig svår reboundångest så tror du tillslut att du lider av grav ångest, medan det är bensons långsiktiga effekter som ger dig mycket mer förstärkt ångest än du redan har. Dessutom, när man är beroende förnekar man biverkningar, negativa effekter och risker med det man är beroende utav.

Finns dessutom bra mycket bättre naturliga, säkra ångestdämpande som funkar lika bra, inte är skadliga för kroppen eller hjärnan/kognitionen, inte är beroendeframkallande samt är bra för din hälsa i längden. T.ex. växtbaserade adaptogener, aminosyror, mineraler såsom magnesium.
Har varit ångestfri i många år tack vare det, ingen social fobi och jag kan avbryta panik bättre än med benso. När jag var ung behövde jag liksom bensos då jag hade dålig ångest (men fick ännu värre ångest & andra problem av benson i längden, tog några par år att återhämta mig, samma skit med pregabalin som är neurotoxiskt gift som gör en halvt dement i längden då det sänker diverse signalsubstanser som anses viktiga för kognitiva förmågor, minnet osv).
Detsamma med depression, jag har prövat massa antidepressanter som används inom vården men fick ändå bäst verkan med minst biverkningar utav naturliga antidepressanter, växtbaserade adaptogener, vitaminer (tänker främst på D3, B och C), aminosyror (så en proteinrik diet är väldigt bra då det är i protein det finns massa olika aminosyror, kan ge lite annorlunda effekter när man supplementerar individuella aminosyror). Varit fri från depression i många år tack vare det.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-16 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in