2015-01-13, 23:02
Medlem
Köra bil någon dag efter konsumption av cannabis, är det farligt eller på något sätt upptäckbart annat än med urinprov?

Tpfh

Edit*
Tänker mig att det är som alkoholregler ungefär, håll dig borta från det en dag så borde det vara lugnt, visst?
Senast redigerad av antimend 2015-01-13 kl. 23:03. Anledning: Kom på en annan sak
Citera
2015-01-14, 00:55
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antimend
Köra bil någon dag efter konsumption av cannabis, är det farligt eller på något sätt upptäckbart annat än med urinprov?

Tpfh

Edit*
Tänker mig att det är som alkoholregler ungefär, håll dig borta från det en dag så borde det vara lugnt, visst?

Borde absolut inte vara några problem. I värsta fall kan du känna dig aningen seg dagen efter, en dusch botar detta.
Citera
2015-01-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Borde absolut inte vara några problem. I värsta fall kan du känna dig aningen seg dagen efter, en dusch botar detta.

Fint!
Citera
2015-01-14, 18:42
Medlem
mSrks avatar
Jag är väldigt rutinerad vad gäller att mecka med hasch, men när det gäller grönt är jag desto mer oerfaren. När jag meckar med hasch brukar jag ta 0,2–0,3 gram, borde jag mecka med ungefär samma mängd grönt eller finns det någon annan tumregel vad gäller det?
Citera
2015-01-14, 20:35
Medlem
Gondorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mSrk
Jag är väldigt rutinerad vad gäller att mecka med hasch, men när det gäller grönt är jag desto mer oerfaren. När jag meckar med hasch brukar jag ta 0,2–0,3 gram, borde jag mecka med ungefär samma mängd grönt eller finns det någon annan tumregel vad gäller det?
Om du är rutti i det hela så borde en 0,5 bra grönt få dig het stukad men mellan 0,5 och neråt borde räcka om du har kvalite pårökat.
Citera
2015-01-15, 08:00
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mSrk

Beror väl på kvaliten på både haschet och weedet. Finns hasch som man blir knäsvag av efter en 0,1a samt skräp man behöver en etta själv för att ens känna av. Samma med gräs, finns klibbigt, fluffigt chronic sensimillia där 0,1 behövs, samt fröigt bush med smak av hö där man kan röka en hel femma utan effekt.

Vi får väl utgå ifrån att du har något hyfsat skunk och då skulle jag säga mellan 0,2 och 0,4, om du är själv. Där någonstans brukar jag ligga. Inte någon idé att överstiga det heller p.g.a toleransen. Tycker toleransen för weed höjs snabbare än hasch av någon anledning...
Citera
2015-01-15, 20:57
Medlem
Skruvadskruvs avatar
Har fått tag på 5g grönt och är helt grön() på det här.
Borde jag blanda ut det med tobak eller ska jag rulla en ren joint(är inget fan av tobak)?
Hur mycket borde jag ha i en joint och om jag ska blanda hur stor del ska vara tobak?
Citera
2015-01-15, 21:16
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruvadskruv
Borde jag blanda ut det med tobak eller ska jag rulla en ren joint(är inget fan av tobak)?
Hur mycket borde jag ha i en joint och om jag ska blanda hur stor del ska vara tobak?

Första gången du röker? Röker du tobak annars?
Citera
2015-01-15, 21:25
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Använd en pipa eller bygg en PET-bong och rök det rent istället ifall du vill undvika tobak. Ta kring 0,1 gram åt gången - känner du dig inte nöjd efter en halvtimme så fyll på med lika mycket till. Bättre att börja lugnt än att råka röka för mycket
Citera
2015-01-15, 23:55
Medlem
Skruvadskruvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Första gången du röker? Röker du tobak annars?
Händer att jag tar en cigg om nån kompis bjuder men annars röker jag inte.
Citera
2015-01-15, 23:58
Medlem
Skruvadskruvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Använd en pipa eller bygg en PET-bong och rök det rent istället ifall du vill undvika tobak. Ta kring 0,1 gram åt gången - känner du dig inte nöjd efter en halvtimme så fyll på med lika mycket till. Bättre att börja lugnt än att råka röka för mycket
Undviker helst att använda en bong. Men blir det så mycket sämre av att rulla utan tobak? För som jag förstått det är det bara för att den ska bringa längre som man blandar ut eller?
Men om jag skulle rulla en joint tror du 0.2g räcker? (Har fått höra av andra att det ska vara rätt bra röka)
Citera
2015-01-16, 00:53
Medlem
Citat:
Undviker helst att använda en bong. Men blir det så mycket sämre av att rulla utan tobak? För som jag förstått det är det bara för att den ska bringa längre som man blandar ut eller?
Men om jag skulle rulla en joint tror du 0.2g räcker? (Har fått höra av andra att det ska vara rätt bra röka)
Ingenting slår känslan att röka en joint, jag föredrar konstigt nog med tobak, kanske för att man brukade röka cigg samt att man är van antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in