2014-07-27, 19:10
Medlem
Amstermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
hej på er Stoners, behöver lite tips...
har kommit över ett gram prima weed. har inte rökt på över ett år..tänkte ta mig en myskväll ikväll...hur ska jag gå till väga för högsta möjliga trevlighet?? dricka lite öl till? musikval? joints eller bong? andra förslag?

Tjena kompis.

Du vill ha så trevligt som möjligt och har inte rökt på ett år, mmm. Bong kommer ju slå riktigt hårt men risken är ju att en puff blir så hård att du somnar. Att kombinera med öl är otroligt trevligt men det är en balansgång så det inte slår över.

Jag själv skulle bara köra på bong och ladda upp med en action rulle, något trippigt datorspel och lyssna på electro swing.

Tror din största utmaning blir att inte somna. Så socker, energigivande musik and enjoy!
Citera
2014-07-27, 20:12
Medlem
AjjaBajja123s avatar
Tjena jag har två snabba frågor.
En snubbe jag känner brukar göra detta när har rullar en joint och jag undrar lite varför?

1. Han rullar filtret mot sina jeans? (jag antar att det är för att det ska bli "tajtare")
2. efter han har rullat klart jointen innan han tänder den så eldar han en sekund på "fel" sida?
får det pappret att sitta bättre kanske? (han eldar inte upp det utan tänder och släcker snabbt)

och aa jag fråga han men jag känner honom inte jätte bra.
Citera
2014-07-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AjjaBajja123
En snubbe jag känner brukar göra detta när har rullar en joint och jag undrar lite varför?

1. Han rullar filtret mot sina jeans? (jag antar att det är för att det ska bli "tajtare")
2. efter han har rullat klart jointen innan han tänder den så eldar han en sekund på "fel" sida?
får det pappret att sitta bättre kanske? (han eldar inte upp det utan tänder och släcker snabbt)

Fråga ett vet jag inte, men antar att han eldar bort det pappret som ofta sticker ut över filtret i botten när han "tänder" den i fel ände.
Citera
2014-07-27, 22:30
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjjaBajja123

1. Man behöver inte rulla den mot jeans endast, det är bara för att forma roachet runt så att det inte rullar upp.

2. När han rullar så sitter roachen för långt in på rizzlan så det blir några millimetrar som sticker ut av rizzlan, om du röker med dom extra centimetrarna kvar så kan det ibland smaka starkt och konstigt så han eldar bort det istället så att den blir "normal".
Citera
2014-07-28, 09:29
Medlem
scrapbots avatar
Nå hög vart jag i alla fall så snus kan det inte ha varit haha. Är valdigt nyfiken vad det är dock.. Om någon kan ge mig ett humm så hade det varit nice. Vill veta om snubben är värd att köpa utav.
Citera
2014-07-28, 10:38
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterman
Tjena kompis.

Du vill ha så trevligt som möjligt och har inte rökt på ett år, mmm. Bong kommer ju slå riktigt hårt men risken är ju att en puff blir så hård att du somnar. Att kombinera med öl är otroligt trevligt men det är en balansgång så det inte slår över.

Jag själv skulle bara köra på bong och ladda upp med en action rulle, något trippigt datorspel och lyssna på electro swing.

Tror din största utmaning blir att inte somna. Så socker, energigivande musik and enjoy!
ah tack för tipset....ska nog köra jollar ändå..
puffa o släcka när det börjar kännas....har inte fått tillfälle o köra på ännu tyvärr...måste lura bort tjejen en kväll
Citera
2014-07-28, 15:09
En liten fråga. Använder ni er vanliga mobil när ni pratar/smsar med er kran? Är det lugnt, eller är det lite risky?
Citera
2014-07-28, 16:16
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedefish
En liten fråga. Använder ni er vanliga mobil när ni pratar/smsar med er kran? Är det lugnt, eller är det lite risky?
Jag diskuterar aldrig sådana ärenden över telefon eller SMS. Den dag någon av er åker fast vore det hemskt synd för den andre om det fanns SMS-historik där ni diskuterar droger.

Bestäm träff över telefon och prata när ni ses istället så slipper ni oroa er.
Senast redigerad av kvm3 2014-07-28 kl. 16:20.
Citera
2014-07-28, 16:56
okej! Jag har dock fått numret till en ny som jag aldrig kontaktat tidigare. Kan man inte slänga iväg något inledande sms bara? Som inte är drog-anknytet? Typ "Hej, fick dit nummer av xxxxx, träffas xxxxx kl xxxxxx?"

Eller hur gör man?
Citera
2014-07-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenbombs
okej! Jag har dock fått numret till en ny som jag aldrig kontaktat tidigare. Kan man inte slänga iväg något inledande sms bara? Som inte är drog-anknytet? Typ "Hej, fick dit nummer av xxxxx, träffas xxxxx kl xxxxxx?"

Eller hur gör man?

Äh, det bara ringa och säga precis som du tänkte skriva smset. "Tjennare, du jag fick ditt nummer av ***** och kan du träffas **** kl **** " Har alltid kört med den stilen oh det funkar alltid

Ringa brukar faktiskt uppskattas av folk.
Citera
2014-07-28, 17:24
Medlem
doftljusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCWenT
Jo, men har riktigt tight om pengar, och vill mest kunna bevisa för min kran att jag inte får ärliga bitar. :/ Får alltid ner mot 3.5an ser det ut som. Så vill kunna ha med någon billig bara för att kunna ta med och visa att jag får för lite från hen.

Ta en titt på Ebay eller Tradera, där är ju nästan allt billigt. Köpt mycket därifrån, våg, bongar etc.
Citera
2014-07-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrapbot
Nå hög vart jag i alla fall så snus kan det inte ha varit haha. Är valdigt nyfiken vad det är dock.. Om någon kan ge mig ett humm så hade det varit nice. Vill veta om snubben är värd att köpa utav.
Ser lite kletigt och mjukt ut stämmer det?
I så fall skulle jag säga att du fick tag i någon skön bruning älskar personligen när de är mjuka o sköna dock lite jobbiga o mecka

Cheebs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in