2018-06-25, 02:20
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Hej, jag har nyligen börjat röka hasch och jag har märkt en sak: mina jointar luktar inte hasch särskilt mycket. När jag röker med min vän så märker jag hur mycket mer hasch det luktar än när jag röker själv. Vad kan detta bero på? Meckar jag fel kanske? För jag rostar ciggen, sen lägger jag i tobaken och sen strör jag små bitar hasch över och rullar
Citera
2018-06-25, 02:28
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Hej, jag har nyligen börjat röka hasch och jag har märkt en sak: mina jointar luktar inte hasch särskilt mycket. När jag röker med min vän så märker jag hur mycket mer hasch det luktar än när jag röker själv. Vad kan detta bero på? Meckar jag fel kanske? För jag rostar ciggen, sen lägger jag i tobaken och sen strör jag små bitar hasch över och rullar

Röker ni samma hasch? Om inte, så är det antagligen därför. Om ni dock röker samma hasch så kan det bero på att ni rullar på lite olika sätt. Spliffarna blir antagligen olika mycket packade eller något.

PS. Diggar ditt användarnamn haha.
Citera
2018-06-25, 02:32
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Röker ni samma hasch? Om inte, så är det antagligen därför. Om ni dock röker samma hasch så kan det bero på att ni rullar på lite olika sätt. Spliffarna blir antagligen olika mycket packade eller något.

PS. Diggar ditt användarnamn haha.

Nja just nu gör vi inte det, men jag hade en liknande situation för 1 månad sen då jag rökte med en tjej som rökte samma hasch som jag och hennes luktade mycket mer hasch. Är det korrekt att rulla som jag gör då eller bör man blanda haschet med tobaken och sen rulla?

Jag brukar göra 0,5or med 1,5 cigg

Tack!
Citera
2018-06-25, 02:45
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Nja just nu gör vi inte det, men jag hade en liknande situation för 1 månad sen då jag rökte med en tjej som rökte samma hasch som jag och hennes luktade mycket mer hasch. Är det korrekt att rulla som jag gör då eller bör man blanda haschet med tobaken och sen rulla?

Tack!

Jag kan omöjligt veta hur du rullar, men om du är ny så är du antagligen sämre på att rulla än dina vänner, så det kan bero på det. Nu var det väldigt länge sen jag rökte, men det låter som att du har ganska mycket tobak i spliffen i relation till mängden hasch, så tobaksröken kanske maskerar haschröken.
Citera
2018-06-26, 07:28
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:

För mycket tobak helt enkelt. Såg längre ned att du körde med 1,5 cigg..Vilket är för mycket. Så där har du svaret.
Citera
2018-06-27, 21:44
Medlem
det.som.saknass avatar
Citat:

Tack!
Du behöver endast en halv cigg för det.
Citera
2018-06-30, 19:17
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VViktorssoN
Hej, ska köpa grönt nästa vecka för första gången. Har tagit bloss av folk förut på fyllan men har aldrig haft själv och rökt nykter. Så vill ha lite tips inför då. T.ex. Hur mycket jag ska blanda med tobak och vad för papper man bör ha osv.
Det kan vara rätt irriterande att försöka lära sig rulla (eller så är det bara jag som har dålig finmotorik och fortfarande inte har lärt mig rulla ordentligt) så ett alternativ kan vara att köpa en snygg pipa. Ta en liten bud och smula ner den. Typ 0,5-1 cm i diameter. Det fina med pipa är ju dessutom att du slipper röka äcklig tobak.
Citera
2018-07-08, 15:31
Medlem
Miyanas avatar
Någon som har erfarenheter av att röka enbart hög THC-olja? Vad är det för skillnad mot att tex röka hasch eller weed? Tänker om ruset blir annorlunda. Vilka effekter kan man vänta sig och inte vänta sig?
Citera
2018-07-08, 15:43
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Någon som har erfarenheter av att röka enbart hög THC-olja? Vad är det för skillnad mot att tex röka hasch eller weed? Tänker om ruset blir annorlunda. Vilka effekter kan man vänta sig och inte vänta sig?

Man blir bra jävla sönderbränd typ. Har själv inte testat, men har varit med när polare testat. Har oftast resulterat i 2 sprängröda ögon och förlorad talförmåga i princip.
Citera
2018-07-08, 16:32
Medlem
Om man inte vill få rökat hemskickat när man beställer på nätet pga familj, vart tycker ni att man ska skicka det?
Citera
2018-07-08, 17:07
Medlem
Miyanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Man blir bra jävla sönderbränd typ. Har själv inte testat, men har varit med när polare testat. Har oftast resulterat i 2 sprängröda ögon och förlorad talförmåga i princip.

Oj. Vet inte om det låter så bra haha...
Citera
2018-07-08, 17:08
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paandaa
Om man inte vill få rökat hemskickat när man beställer på nätet pga familj, vart tycker ni att man ska skicka det?

Skriv ditt namn på brevet, din familj öppnar knappast dina brev. Sen kan du ju även säga att du väntar på något du beställt, tex spel/smycke.
Annars måste du använda dig av någon annans brevlåda eventuellt en kompis. Men du får du ju också vara på vakt så att personen ifråga inte tar brevet först.

Säkrast och enklast är att beställa hem och dra en liten visa om att du beställt något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in