2018-06-10, 19:18
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkeborgBombare
Trodde också det var tvärtom. Det har jag hört sedan jag började röka. Tycker dock det är svagt att komma med kommentarer som "har du inte gått i skolan".

Tror inte du själv vet allt om allt i världen så vi kan ställa samma fråga till dig när som helst.
Svettigmumin ljuger och tramsar.

Det går naturligtvis inte att bestämma typ av "high" utifrån strain helt och hållet, men generellt är ration av cannabinoider i Indica mera åt softish-hållet medans Sativa tenderar vara mer "edgy". Det finns dock stora variationer, samt att användare reagerar individuellt.
Citera
2018-06-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Någon mer som upplever allergiska besvär liknande pollen, pälsallergi och liknande vid vissa strains? Både hasch och gräs.

Förmodligen mer kvalitén på gräset än själva växten i sig. Tex besprutat och eller odlat utomhus med blåst som ger damm, insekter och pollen och skit från andra växter.
Citera
2018-06-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5gramusik
Förmodligen mer kvalitén på gräset än själva växten i sig. Tex besprutat och eller odlat utomhus med blåst som ger damm, insekter och pollen och skit från andra växter.

Nej. Detta gäller även på de ställen där det är lagligt.
Citera
2018-06-17, 17:29
Medlem
Concubines avatar
Vad tycker ni funkar bäst mot ångest generellt, brunt eller grönt?
Citera
2018-06-17, 20:56
Medlem
SvaneGunds avatar
Tja, en kort fråga. Kan man röka brunt i vape? Har en sån där vape i pennstorlek där man eldar på "korken" så klickar det till när det är klart.

Eller blir det väldigt kladdigt och svårt att tvätta bort?
Citera
2018-06-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine

Det finns en del sativa strains som kan bota depression och dämpa ångest men det är ju inte alltid man vet vad man får, hasch brukar skjuta undan problem för stunden men på lång sikt märks det att ångesten växer.
Citera
2018-06-17, 22:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Generellt så kan man inte riktigt säga så. Det finns ju tusentals strains och haschsorter och det är inte så att weed är weed och hasch är hasch utan man behöver helt enkelt läsa på lite.

När det gäller just strains så är Leafly en riktigt bra sida och enligt mina erfarenheter och kunskaper så stämmer det som står där.

Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Tja, en kort fråga. Kan man röka brunt i vape? Har en sån där vape i pennstorlek där man eldar på "korken" så klickar det till när det är klart.

Eller blir det väldigt kladdigt och svårt att tvätta bort?
Det hela beror på vilken temperatur som krävs för att förånga bitarna. Men kladdigt som fan blir det.
Citera
2018-06-22, 02:06
Medlem
Hej, ska köpa grönt nästa vecka för första gången. Har tagit bloss av folk förut på fyllan men har aldrig haft själv och rökt nykter. Så vill ha lite tips inför då. T.ex. Hur mycket jag ska blanda med tobak och vad för papper man bör ha osv.
Citera
2018-06-22, 02:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VViktorssoN
Hej, ska köpa grönt nästa vecka för första gången. Har tagit bloss av folk förut på fyllan men har aldrig haft själv och rökt nykter. Så vill ha lite tips inför då. T.ex. Hur mycket jag ska blanda med tobak och vad för papper man bör ha osv.
Papper? Fråga efter (långa) OCB eller RAW med filter. Finns i regel hos alla turkshoppar. Hur man rullar tror jag man lättast lär sig via YT.

Sen frågan hur mycket du ska ta är lite svår att svara på. Jag och min vapendragare delar alltid på 0,3 gram av en ny sort. Det har vi kommit fram till är ganska lagom för oss två tillsammans. Ensamma brukar vi göra på cirka 0,2. Men vi har uppenbarligen viss vana så jag skulle faktiskt rekommendera att ta ännu mindre. Annars så behöver man inte röka hela spliffen på en gång utan det är helt okej att röka tills man blir nöjd och sen spara det som är kvar.
Citera
2018-06-22, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VViktorssoN
Se bara till att ta det lugnt, inte röka för mycket! Börja med halv cigg ta inte mer än 0.3g gräs. Du behöver absolut inte röka hela! Kan alltid röka mer inte mindre. Lugn setting med, munchies, film osv. Rök och softa brush <3
Citera
2018-06-23, 11:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
https://naturalhemplife.se/butik/vaporizer-paket/

Nån som testat detta?
Skulle det kunna vara ett ok "nybörjar-kit"?
Och...hur är effekten på CBD vs THC?
Vad är då egentligen just CBD vs THC?
Citera
2018-06-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
https://naturalhemplife.se/butik/vaporizer-paket/

Nån som testat detta?
Skulle det kunna vara ett ok "nybörjar-kit"?
Och...hur är effekten på CBD vs THC?
Vad är då egentligen just CBD vs THC?
Någon annan kan förklara bättre, men av CBD e-juice som säljs lagligt i Sverige får du inget rus öht. Du kan uppleva vissa medicinska fördelar men det verkar vara väldigt olika, har läst många här på FB som inte har fått ut något alls av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in