Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-11, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnguishNbudwire
Borde gå bra

Okej nice! Man e ju lite nojig om dem andra dyker upp haha den första reste sig rätt snabbt men de andra ser man inte glimten av typ. Men men de hoppar väl upp snart.
Sen undra ja krävs det mycket för ett frö att dö ut?
Citera
2014-07-11, 17:28
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderJoha91
Okej nice! Man e ju lite nojig om dem andra dyker upp haha den första reste sig rätt snabbt men de andra ser man inte glimten av typ. Men men de hoppar väl upp snart.
Sen undra ja krävs det mycket för ett frö att dö ut?
Så länge du vattnar dom lagom varje dag och har ett ph värde runt 6-7% så är det ingen fara.
Citera
2014-07-11, 23:47
Bannlyst
har rökt nån gång och planerar igen o göra det snart , men jag får en konstig känsla varje gång. Det känns som om jag försvinner i 3 sekunder o är tbx sen igen, o då missar jag vad som händer, det är inte liksom att det snurrar så mycket osv. Är det bara jag eller nån mer? Hasch tog jag inte så mycket men fick en bättre känsla
Citera
2014-07-12, 14:00
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackareee
har rökt nån gång och planerar igen o göra det snart , men jag får en konstig känsla varje gång. Det känns som om jag försvinner i 3 sekunder o är tbx sen igen, o då missar jag vad som händer, det är inte liksom att det snurrar så mycket osv. Är det bara jag eller nån mer? Hasch tog jag inte så mycket men fick en bättre känsla
Har också fått det några gånger, det kan vara lite obehagligt dom första gångerna sen vänjer man sig.
Citera
2014-07-12, 19:26
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Kush är dock ett strain som är väldigt indica dominerat.

Så att nån har skrivit Indica Kush, är nog troligast att dom menar: typ av röka (indica), och strain (kush).

Men man vet ju aldrig med dessa försäljare, vissa tänker logiskt, andra inte

Skulle ändå inte säga att Kush är en strain, det är mer ett samlingsnamn för indica-sorter. Typ som Haze är ett samlingsnamn för sativadominerade strains..
Citera
2014-07-12, 19:41
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Skulle ändå inte säga att Kush är en strain, det är mer ett samlingsnamn för indica-sorter. Typ som Haze är ett samlingsnamn för sativadominerade strains..

Haze och Kush är strain. Dom är inte samlingsnamn för sativa respektive indica dominerat gräs.

Kanske samlingsnamn hos spån som skiter i vad dom säljer. HA etc.
Citera
2014-07-12, 21:34
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Haze och Kush är strain. Dom är inte samlingsnamn för sativa respektive indica dominerat gräs.

Kanske samlingsnamn hos spån som skiter i vad dom säljer. HA etc.

Vadå är strain? Strains menar du isf? Du kan inte säga "jag röker strainen kush". Du säger istället "jag röker bubba kush" eller liknande då det är en strain.

http://www.hightimes.com/read/story-kush

Skriv i PM om du vill diskutera mer.
Sorry för OffTopic...
Citera
2014-07-12, 21:50
Medlem
CheeseHDs avatar
När ni köper weed, får ni veta vad det är för strain?
Citera
2014-07-12, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Vadå är strain? Strains menar du isf? Du kan inte säga "jag röker strainen kush". Du säger istället "jag röker bubba kush" eller liknande då det är en strain.

http://www.hightimes.com/read/story-kush

Skriv i PM om du vill diskutera mer.
Sorry för OffTopic...
http://www.leafly.com/sativa/haze
Citera
2014-07-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Det tar år av daglig rökning för att få bort flimmerhåren(vad jag hört,rätta mig gärna om jag har fel).

flimmerhåren kan "Lägga sig ner" under en period.
Av daglig rökning så kan de vara så att dom aldrig reser sig upp eller går av.
Citera
2014-07-13, 01:50
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
När ni köper weed, får ni veta vad det är för strain?
Ibland säger dom namn men det är inte alltid det dom brukar säga att det är.
Citera
2014-07-14, 20:04
Medlem
Hur mycket vatten ska man ha i bongen? Har mest rökt jointar och div pipor förut.
Är denna jag har inhandlat: http://smoketower.com/bongar-and-vat...bong-23cm.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in