2015-05-15, 22:29
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Theone1
Undrar lite om det här med att bygga upp en tolerans eller immunitet ju mer man röker.

Jag är inte jätteerfaren har rökt på ca 30 gånger. Men köpte en femma "dunder hasch" för lite över en vecka sedan, och har sedan dess rökt varje dag. På arbetsdagar har jag rökt en halv spliff direkt efter jobbet, och röker sedan upp resten av den efter en timme. Och på helgdagar har jag kört från morgon till kväll, med lite uppehåll. Igår rökte jag 4 spliffar under hela dagen. Men grejen är att jag tycker inte jag blir alls lika hög som dom typ 3 första gångerna jag rökte detta "dunder" Nu håller det bara i sig som mest i 30 min, och efter det känner jag mig bara lite småbäng och börjar fundera på att rulla en till.

Nu vet jag inte om man verkligen kan kalla detta dunder då jag inte är så erfaren, menmen. Jag undrar alltså om man bygger upp en tolerans om man röker samma sort flera dagar i rad. Skulle jag bli mer bäng om jag rökte en annan sort med ungefär samma styrka nu?

Sen undrar jag även om jag meckar för svagt, när jag meckar till mig själv så tar jag 0,3 - 0,4 nu. Första spliffen jag mecka av denna femma tog jag bara 0,2 av, känns som jag blev riktigt bäng ändå. Då hade jag inte rökt på typ två veckor heller..

Är nyckeln till att bli Riktigt bäng att helt enkelt ta en paus på typ en vecka mellan gångerna? Eller att variera mellan olika sorter. Eller behöver jag helt enkelt mecka starkare ju mer jag röker?

Försök få tag på lite bättre saker! Jag är daglig användare och har inga större problem med min tolerans. Den ända stora skillnaden jag märker av är att du kan röka mer utan att kasta in handduken då du lärt dig att surfa på vågen som en champ.

Sen är det självklart att ruset blir intensivare om du har ett uppehåll och låter kroppen rensa ut systemet! Men efter ett par dagars användade och de små mängderna ska inte vara några problem, jag tror det hela hänger på dålig kvalitet på produkterna. ^^

Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Köp så bra röka du kan, Mecka redigt (Att väga det man röker har jag aldrig förstått mig på)

Jag tycker det är trevligast att inte röka varje dag utan att vänta till helgen
Rökte hela dagarna i 2 års tid förut men det blir så tradigt efter ett tag

Så helgen tycker jag är att föredra Så får man längta lite under arbetsveckan

Men JA röker du varje dag så är inte din "0,2" lika rolig på den 4:e dagen

(Men Mecka Och Rök Skit I Vågen)

Varför man ska väga det man röker är för att man får en bättre bild av hur mycket du röker. Samt att du tränar ditt ögonmått och på så sätt inte blir lika beroende av en gunga när det väl kanske behövs. Att du lär dig lite om du själv och hur mycket är den perfekta gränsen för dig skadar inte heller.
Citera
2015-05-15, 23:03
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Försök få tag på lite bättre saker! Jag är daglig användare och har inga större problem med min tolerans. Den ända stora skillnaden jag märker av är att du kan röka mer utan att kasta in handduken då du lärt dig att surfa på vågen som en champ.

Sen är det självklart att ruset blir intensivare om du har ett uppehåll och låter kroppen rensa ut systemet! Men efter ett par dagars användade och de små mängderna ska inte vara några problem, jag tror det hela hänger på dålig kvalitet på produkterna. ^^

Varför man ska väga det man röker är för att man får en bättre bild av hur mycket du röker. Samt att du tränar ditt ögonmått och på så sätt inte blir lika beroende av en gunga när det väl kanske behövs. Att du lär dig lite om du själv och hur mycket är den perfekta gränsen för dig skadar inte heller.

Att kunna ögonmåtta 0,2/0,8 är väl inget man behöver ha användning för

Att få en bild om hur mycket man röker kan ju inte vara så svårt
För om du köper en 5:a/10:a och det är slut efter 4 dagar
Så vet du ju exakt hur mycket du rökt

Lära sig den "perfekta gränsen" Det behöver man inte våg för att hitta

(Att få rätt mängd när man handlar är en sak Men att sitta och väga 0, någonting när man ska röka
jag vet inte jah...)

Har aldrig stött på någon som när det är dags att röka
Drar fram en våg och börja smula små små hörn och verkligen sitta och "dosera"

Men vem vet jag kanske är gammalmodig
Citera
2015-05-16, 14:28
Medlem
1Theone1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Köp så bra röka du kan, Mecka redigt (Att väga det man röker har jag aldrig förstått mig på)

Jag tycker det är trevligast att inte röka varje dag utan att vänta till helgen
Rökte hela dagarna i 2 års tid förut men det blir så tradigt efter ett tag

Så helgen tycker jag är att föredra Så får man längta lite under arbetsveckan

Men JA röker du varje dag så är inte din "0,2" lika rolig på den 4:e dagen

(Men Mecka Och Rök Skit I Vågen)

Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes

Tack för svar! Ska nog försöka tona ner det lite, och bara röka 3-4 dagar i veckan i framtiden och se om jag märker någon skillnad. Men eftersom min ekonomi ser ganska bra ut för tillfället så tänker jag se till att unna mig rejält ett tag nu tror jag

Sen är det nog lite psykiskt till viss del också. Har nog även lärt mig hantera mitt rus på ett annat sätt nu, i början när jag rökte så ville jag absolut inte visa mig för familj och vänner. Då jag trodde dom skulle se att jag var bäng. Men har lärt mig att agera "nyktert" nu (tror jag iaf, blir ju lite nojjig ibland) och liksom påminna mig själv att vara fokuserad.

Tyvärr känns det som att jag aldrig kommer få uppleva sådana rus som man fick i början, när man blev helt borta och knappt kunde resa sig upp och gå rakt.
Citera
2015-05-16, 14:34
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Theone1

Tyvärr känns det som att jag aldrig kommer få uppleva sådana rus som man fick i början, när man blev helt borta och knappt kunde resa sig upp och gå rakt.

Jo då sluta väg det du röker och chansa lite så kommer du nog få uppleva det igen
Citera
2015-05-16, 22:13
Avstängd
Vet inte om någon redan svarat på det här men kan man inta cannabis på annat sätt än att röka det? sitter med 5g disel kush färdiggrindade, men har varken pipa eller rullpapper eller möjlighet att röka det just nu

Sitter i en lägenhet där jag inte har möjlighet att röka det på något sätt (pga lukt, är inte ensam osv) kan även inte göra det på balkongen pga grannar. Finns det något sätt att inta på annat vis? Något som ger ungefär lika skön känsla iaf. Eller måste det i princip rökas?

Tack på förhand!

Bakar helst inte något av det heller, går det inte bara på något smidigt sätt äta det utan att behöva göra nån jävla kaka av skiten för att bli hög?
Citera
2015-05-16, 23:57
Medlem
Röka på för första gången

Tja! Hittade ej nybörjardelen men får gå ändå.
Det är så att jag och tre polare tänker röka på nu ikväll och jag undrar vad man skall tänka på eller ens göra, kommer röka med hemgjort filter och papper från en cigg.

Det jag mest tänker på är att jag själv är van rökare utav cigaretter, men ingen av mina polare, kommer detta göra stor skillnad? Och vad behöver de/jag för extra tips?

Tacksam för svar!

Mvh
Citera
2015-05-17, 00:01
Bannlyst
Dålig ide´jag har aldrig rökt dödsknark men för en oerfaren är det ju ett jävla jobb att ta sig igenom en vanlig cigg bara behärska tekniken med halsbloss ....

Gissar på att dom inte kommer få i sig något alls.

Lär dina polare röka cigg innan ni börjar röka knark.
Citera
2015-05-17, 00:09
Medlem
Om dom -aldrig- rökt en cigarett förut kan det bli svårt. Cannabis kan upplevas vara en aning starkare än vanlig tobak, så ja..det lär bli en hel del hostande.

Men bortsett från det så ser jag inga problem. Vill ni nu göra en såkallad "sko", så är det bara att hälla ut tobaken, blanda, stoppa tillbaks, slå den några gånger mot bordet så det packas en aning, sedan byta filter och röka.

Jag önskar er en trevlig kväll och rök med måtta.
Citera
2015-05-17, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Om dom -aldrig- rökt en cigarett förut kan det bli svårt. Cannabis kan upplevas vara en aning starkare än vanlig tobak, så ja..det lär bli en hel del hostande.

Men bortsett från det så ser jag inga problem. Vill ni nu göra en såkallad "sko", så är det bara att hälla ut tobaken, blanda, stoppa tillbaks, slå den några gånger mot bordet så det packas en aning, sedan byta filter och röka.

Jag önskar er en trevlig kväll och rök med måtta.
Fel.

TS, förklara för dina vänner att inhalera mycket små mängder men ofta, så kommer det gå bra. Min första gång var med en spliff, och jag sög in pyttelite, och andades sedan in häftigt och det gick skitbra.

Rekommenderar att det finns mycket mjölk, chips och mjukt bröd hemma. Ni kommer vilja äta som bara fan. Om ni inte har mycket ätbart hemma rök inte!
Citera
2015-05-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Fel.

TS, förklara för dina vänner att inhalera mycket små mängder men ofta, så kommer det gå bra. Min första gång var med en spliff, och jag sög in pyttelite, och andades sedan in häftigt och det gick skitbra.

Rekommenderar att det finns mycket mjölk, chips och mjukt bröd hemma. Ni kommer vilja äta som bara fan. Om ni inte har mycket ätbart hemma rök inte!

Förlåt, men i exakt vad hade jag fel i?
Citera
2015-05-17, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Förlåt, men i exakt vad hade jag fel i?
Att cannabis är svårare att röka än tobak. Du har aldrig rökt varken eller förstår jag?
Citera
2015-05-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Att cannabis är svårare att röka än tobak. Du har aldrig rökt varken eller förstår jag?

Min mening kan ha missuppfattats. Jag har erfarenhet utav både cigaretter och CB. Jag, personligen tycker att CB upplevs starkare. Och om man då som nybörjare röker starka grejer kan det bli "svårare" att hantera än en vanlig cigarett..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in