Citat:
Ursprungligen postat av
TheZoig
Tänkte beställa in lite från Flugsvamp, men frågan är vilken sort som är mest värd att köpa?
10g White Widow Haze för 1150kr. Alltså 115kr/g.
25g Indica Kush för 2000kr. Alltså 80kr/g.
25g "Standard Weed" för 1650kr. Alltså 66kr/g.
Är det verkligen stor skillnad mellan sorterna? Vilken skulle vara mest värd? Har rökt i några år nu men har mest varit standard. Därför tänker jag att standard kan funka nu också, men funderar på om man ska testa Indica eller White Widow, men är det verkligen så stor skillnad?
Jag skulle gått på White Widow då det är en bra strain och jag gillar sativa, så länge det inte är från typ Swepost eller vad försäljaren hette. Du ser på bilden och kan läsa i kommentarerna att allt bara är smul.
Indica Kush är ingen strain, det står i princip "indica gräs" så man vet inte vad det är egentligen. Kan lika gärna vara standard det också, läs feedbacken och bilda din egen uppfattning.
Standard vill ingen ha egentligen? Speciellt inte 25g. Du säger att du är van med standard så antar att du kommer bli nöjd med vad som helst. Känns dock som att om du rökt i några år så borde du ha testat någon tung sort och borde veta skillnaden.
Om det inte finns något annat som tilltalar, exempelvis något kul hasch, så skulle jag vänta.