Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-09, 23:51
Medlem
Halloj, ska in och kolla pungen imorgon. Rökte i helgen antar att dem tar blodprov, undrar bara ifall jag blir positiv, har hört att det försvinner ur blodet på 2-3 dagar
Citera
2014-07-09, 23:56
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albearmani
Halloj, ska in och kolla pungen imorgon. Rökte i helgen antar att dem tar blodprov, undrar bara ifall jag blir positiv, har hört att det försvinner ur blodet på 2-3 dagar

Om du skall till ett sjukhus för provtagning så kommer dom inte ens kolla efter droger i ditt blodomlopp.

Och även om dom skulle i en fantasi göra det, så skulle dom inte gå till polisen. Läkare jobbar inte så, tom i Sverige.
Citera
2014-07-10, 12:51
Medlem
TheZoigs avatar
Tänkte beställa in lite från Flugsvamp, men frågan är vilken sort som är mest värd att köpa?

10g White Widow Haze för 1150kr. Alltså 115kr/g.

25g Indica Kush för 2000kr. Alltså 80kr/g.

25g "Standard Weed" för 1650kr. Alltså 66kr/g.

Är det verkligen stor skillnad mellan sorterna? Vilken skulle vara mest värd? Har rökt i några år nu men har mest varit standard. Därför tänker jag att standard kan funka nu också, men funderar på om man ska testa Indica eller White Widow, men är det verkligen så stor skillnad?
Citera
2014-07-10, 14:34
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Tänkte beställa in lite från Flugsvamp, men frågan är vilken sort som är mest värd att köpa?

10g White Widow Haze för 1150kr. Alltså 115kr/g.

25g Indica Kush för 2000kr. Alltså 80kr/g.

25g "Standard Weed" för 1650kr. Alltså 66kr/g.

Är det verkligen stor skillnad mellan sorterna? Vilken skulle vara mest värd? Har rökt i några år nu men har mest varit standard. Därför tänker jag att standard kan funka nu också, men funderar på om man ska testa Indica eller White Widow, men är det verkligen så stor skillnad?

Jag skulle gått på White Widow då det är en bra strain och jag gillar sativa, så länge det inte är från typ Swepost eller vad försäljaren hette. Du ser på bilden och kan läsa i kommentarerna att allt bara är smul.

Indica Kush är ingen strain, det står i princip "indica gräs" så man vet inte vad det är egentligen. Kan lika gärna vara standard det också, läs feedbacken och bilda din egen uppfattning.

Standard vill ingen ha egentligen? Speciellt inte 25g. Du säger att du är van med standard så antar att du kommer bli nöjd med vad som helst. Känns dock som att om du rökt i några år så borde du ha testat någon tung sort och borde veta skillnaden.

Om det inte finns något annat som tilltalar, exempelvis något kul hasch, så skulle jag vänta.
Citera
2014-07-10, 22:52
Medlem
Vad luktar mest om man röker utomhus, en pipa med rent gräs i eller en spliff med låt oss säga 80% gräs 20% tobak?
Citera
2014-07-11, 01:05
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Indica Kush är ingen strain, det står i princip "indica gräs" så man vet inte vad det är egentligen. Kan lika gärna vara standard det också, läs feedbacken och bilda din egen uppfattning.

Kush är dock ett strain som är väldigt indica dominerat.

Så att nån har skrivit Indica Kush, är nog troligast att dom menar: typ av röka (indica), och strain (kush).

Men man vet ju aldrig med dessa försäljare, vissa tänker logiskt, andra inte
Citera
2014-07-11, 01:07
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chelle2
Vad luktar mest om man röker utomhus, en pipa med rent gräs i eller en spliff med låt oss säga 80% gräs 20% tobak?

Spliff utan problem. Pipan kan du röka upp allt snabbt med, spliffen kommer stå och ryka ett bra tag.

Iaf så jag tänker när jag försöker "smyga". Dock är ju spliff king om folk kan se dig, bara röka som en cigg. Pipa skriker knark, speciellt om man inte är +50år.
Citera
2014-07-11, 11:35
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partyp1g
Aa fail Sökte på "2,5g weed" och kollade inte så noga.

Denna bilden ser ut som så mycket jag fick när jag köpte 3g: http://theweedbusiness.com/wp-conten...dutch_weed.jpg

Det räckte till 2st joints av denna storlek: http://i.imgur.com/HtVnvvU.jpg

Inser att det är dumt att hålla på o länka bilder o hålla på, får helt enkelt införskaffa mig en våg till nästa gång.
Din joint ser jävligt liten ut. Du blev hustlad.
Skaffa våg och köp bara buds.
Citera
2014-07-11, 12:18
Bannlyst
tja, har för några dagar sen satt 5 feminiserade autofrön i kruka och skött den med kärlek ( tror jag )
nu har ett frö poppat upp ur jorden ett annat är på väg, då är min fråga ska det se ut såhär till en början? vad jag har förstått är detta enkla plantor att hantera. slänger med en bild, uppskattar alla svar.

https://imageshack.com/i/ns7ldpuj
Senast redigerad av AlexanderJoha91 2014-07-11 kl. 12:21.
Citera
2014-07-11, 12:40
Medlem
Amstermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderJoha91
tja, har för några dagar sen satt 5 feminiserade autofrön i kruka och skött den med kärlek ( tror jag )
nu har ett frö poppat upp ur jorden ett annat är på väg, då är min fråga ska det se ut såhär till en början? vad jag har förstått är detta enkla plantor att hantera. slänger med en bild, uppskattar alla svar.

https://imageshack.com/i/ns7ldpuj

ja
Citera
2014-07-11, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterman
ja

kan jag låta dem stå i inglasad balkong? solen ligger på med det gör väl inget så länge det ej torkar?
Citera
2014-07-11, 13:32
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderJoha91
kan jag låta dem stå i inglasad balkong? solen ligger på med det gör väl inget så länge det ej torkar?
Borde gå bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in