2014-07-02, 22:12
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Nybörjarfråga! (Flytta gärna till nybörjartråden?) infogad.

/Mod
Citera
2014-07-02, 22:13
Medlem
xWingmaNxs avatar
Det händer, Har hänt mig ett par gånger också, och jag har väll rökt i runda slängar ungefär som dig. Har nog ganska lätt för att snea på grund av att jag lätt nojjar över allt möjligt, även nykter.

Ökad hjärtrytm är ganska vanligt, inget att vara orolig över.

/Din Wingman.
Citera
2014-07-03, 04:52
Medlem
trattfans avatar
Testade bong för första gången förra veckan. Sedan dess har min hals varit heeelt fuckad och jag har hostat mycket slem och varit torr och ont i halsen. Kan det ha något samband?

Jag andades in som fan och blev helt stukad.
Röker inte cigg vanligtvis och joint 1 gång i månaden kanske.
Citera
2014-07-03, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Testade bong för första gången förra veckan. Sedan dess har min hals varit heeelt fuckad och jag har hostat mycket slem och varit torr och ont i halsen. Kan det ha något samband?

Jag andades in som fan och blev helt stukad.
Röker inte cigg vanligtvis och joint 1 gång i månaden kanske.

Var det någon annans bong? Var det bara en hit? Isf låter det mer som du kanske drog på dig något virus, som att kyssa en sjukling.

Har fått ont i halsen av ett för varmt bloss i en pipa, som ledde till en rejäl hosta som säkert varade 5min för stunden. Kändes ett par dagar. Nu var det dock bong du rökte, och den röken brukar ju vara ganska mild.
Citera
2014-07-03, 15:24
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Var det någon annans bong? Var det bara en hit? Isf låter det mer som du kanske drog på dig något virus, som att kyssa en sjukling.

Har fått ont i halsen av ett för varmt bloss i en pipa, som ledde till en rejäl hosta som säkert varade 5min för stunden. Kändes ett par dagar. Nu var det dock bong du rökte, och den röken brukar ju vara ganska mild.

Ja det var en annans bong och endast en hit. Men andades in som fan, har nog aldrig varit så bäng tror jag.

Någon snackade något om att jag säkert hade fuckat upp flimmer i halsen eller vad det heter, som brukar försvinna när man röker.
Citera
2014-07-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Ja det var en annans bong och endast en hit. Men andades in som fan, har nog aldrig varit så bäng tror jag.

Någon snackade något om att jag säkert hade fuckat upp flimmer i halsen eller vad det heter, som brukar försvinna när man röker.
Det tar år av daglig rökning för att få bort flimmerhåren(vad jag hört,rätta mig gärna om jag har fel).
Citera
2014-07-03, 18:18
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Det tar år av daglig rökning för att få bort flimmerhåren(vad jag hört,rätta mig gärna om jag har fel).

Ok, ah tyckte det lät konstigt att jag som aldrig har rökt ciggaretter skulle förstöra de på en bonghit.

Aja, var väl kass timing helt enkelt bara! Får tugga strepsils tills det blir bättre, och skiter nog i bong framöver!
Citera
2014-07-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xWingmaNx
Det händer, Har hänt mig ett par gånger också, och jag har väll rökt i runda slängar ungefär som dig. Har nog ganska lätt för att snea på grund av att jag lätt nojjar över allt möjligt, även nykter.

Ökad hjärtrytm är ganska vanligt, inget att vara orolig över.

/Din Wingman.

Okej, ja det låter som mig... Då e det kanske lugnt I guess
Citera
2014-07-04, 01:42
Medlem
Jag har köpt grönt tre gånger, och tycker alltid att det blir väldigt lite i påsen. Jag har inte tillgång till en våg och har därför inte kunnat kolla vilkterna innan eller efter köpen, men jag tvekar att det jag fått har stämt överrens med det jag och kranen bestämde.

Sist köpte jag t.ex 3g "dunder". Det blev 2 små/smala joints i normalstora rullpapper. Har dessutom alltid fått redan grindat weed i påsen, inte buds. Skulle någon kunna visa en bild på en viss vikt (t.ex 2,5, 5g) så jag får en uppfattning om ungefär hur mycket det ska vara, eller är det en jättestor skillnad på vikt mellan strains?

Har ni några tips på vad jag ska kräva för weed? Är det acceptabelt att få färdiggrindat?
Citera
2014-07-04, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partyp1g
Jag har köpt grönt tre gånger, och tycker alltid att det blir väldigt lite i påsen. Jag har inte tillgång till en våg och har därför inte kunnat kolla vilkterna innan eller efter köpen, men jag tvekar att det jag fått har stämt överrens med det jag och kranen bestämde.

Sist köpte jag t.ex 3g "dunder". Det blev 2 små/smala joints i normalstora rullpapper. Har dessutom alltid fått redan grindat weed i påsen, inte buds. Skulle någon kunna visa en bild på en viss vikt (t.ex 2,5, 5g) så jag får en uppfattning om ungefär hur mycket det ska vara, eller är det en jättestor skillnad på vikt mellan strains?

Har ni några tips på vad jag ska kräva för weed? Är det acceptabelt att få färdiggrindat?

För att faktiskt vi ska kunna bedöma om du får för lite, så posta en bild brevid en 5krona.

Och kräva weed går aldrig, han kommer bara skita i att sälja till dig. Färdiggrindat är fullt acceptabelt att få IMO.
Citera
2014-07-04, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partyp1g

Hur stor volym gräset har kan ju bero på både fuktighet, och hur kompakta budsen är. Jag vet inte varför folk är så allergiska mot att köpa en våg, det är billigt och bra att ha. Utan våg kan du bara gissa. Det finns ingen anledning att grinda gräset om man inte tex vill dölja löv och kvistar, som ökar vikten. Blir jag erbjuden grindat gräs hade jag tackat nej direkt.

Ang bild så får du väl googla tex "weed + scale" "5g weed" "2.5g weed" etc. Eller kolla i bildtråden (FB) Bilder och filmer på cannabis, rökverktyg och relaterad cannabiskultur

Hade lagt ner den där kranen om jag var du. Idag finns ju tom gräs att beställa inrikes på internet, om du nu orkar:

(FB) (FAQ) Handla Cannabis/LSD/Kokain/MDMA/m.m. anonymt och säkert online med Bitcoins.
(FB) Den stora tråden om Silkroad 2/nya Silkroad
Citera
2014-07-04, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCWenT
För att faktiskt vi ska kunna bedöma om du får för lite, så posta en bild brevid en 5krona.

Och kräva weed går aldrig, han kommer bara skita i att sälja till dig. Färdiggrindat är fullt acceptabelt att få IMO.
Jag har ingenting kvar, och tänker inte köpa på ett tag, så kan tyvärr inte visa det. Tänker mer på att man kanske blandar i spice eller någonting skumt för att få upp vikten när man får det söndersmulat.

Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Hur stor volym gräset har kan ju bero på både fuktighet, och hur kompakta budsen är. Jag vet inte varför folk är så allergiska mot att köpa en våg, det är billigt och bra att ha. Utan våg kan du bara gissa. Det finns ingen anledning att grinda gräset om man inte tex vill dölja löv och kvistar, som ökar vikten. Blir jag erbjuden grindat gräs hade jag tackat nej direkt.

Ang bild så får du väl googla tex "weed + scale" "5g weed" "2.5g weed" etc. Eller kolla i bildtråden (FB) Bilder och filmer på cannabis, rökverktyg och relaterad cannabiskultur

Hade lagt ner den där kranen om jag var du. Idag finns ju tom gräs att beställa inrikes på internet, om du nu orkar:

(FB) (FAQ) Handla Cannabis/LSD/Kokain/MDMA/m.m. anonymt och säkert online med Bitcoins.
(FB) Den stora tråden om Silkroad 2/nya Silkroad
Tack för ditt svar och dina länkar. Ang. våg så är jag studerande + köper inte weed ofta, så har inte velat lägga pengar på en ännu. Säkerligen dumsnålt av mig. Jag googlade lite kort på "2,5g weed" och "3g weed" innan och hittade inte färdiggrindat på en våg. Ser mest buds, och eftersom jag inte har fått buds när jag köpt så vet jag inte riktigt hur mycket det egentligen är. Men t.ex detta ser ~2 gånger mer ut än vad jag fått i påsen grindat. http://boards.cannabis.com/attachmen...cture-1015.jpg

Jag hade mer än gärna köpt online, men bor hemma med päronen då jag studerar så det är ingen jättebra idé.
Senast redigerad av Partyp1g 2014-07-04 kl. 03:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in