2014-07-04, 03:37
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partyp1g
Jag har köpt grönt tre gånger, och tycker alltid att det blir väldigt lite i påsen. Jag har inte tillgång till en våg och har därför inte kunnat kolla vilkterna innan eller efter köpen, men jag tvekar att det jag fått har stämt överrens med det jag och kranen bestämde.

Sist köpte jag t.ex 3g "dunder". Det blev 2 små/smala joints i normalstora rullpapper. Har dessutom alltid fått redan grindat weed i påsen, inte buds. Skulle någon kunna visa en bild på en viss vikt (t.ex 2,5, 5g) så jag får en uppfattning om ungefär hur mycket det ska vara, eller är det en jättestor skillnad på vikt mellan strains?

Har ni några tips på vad jag ska kräva för weed? Är det acceptabelt att få färdiggrindat?
Släng upp bilderna här så får vi se
Citera
2014-07-04, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partyp1g
Jag har ingenting kvar, och tänker inte köpa på ett tag, så kan tyvärr inte visa det. Tänker mer på att man kanske blandar i spice eller någonting skumt för att få upp vikten när man får det söndersmulat.

Tack för ditt svar och dina länkar. Ang. våg så är jag studerande + köper inte weed ofta, så har inte velat lägga pengar på en ännu. Säkerligen dumsnålt av mig. Jag googlade lite kort på "2,5g weed" och "3g weed" innan och hittade inte färdiggrindat på en våg. Ser mest buds, och eftersom jag inte har fått buds när jag köpt så vet jag inte riktigt hur mycket det egentligen är. Men t.ex detta ser ~2 gånger mer ut än vad jag fått i påsen grindat. http://boards.cannabis.com/attachmen...cture-1015.jpg

Jag hade mer än gärna köpt online, men bor hemma med päronen då jag studerar så det är ingen jättebra idé.

Är förvånad över att det där bara ser ut som 2ggr så mycket som du har fått, då det borde vara minst 10 gånger så mycket. Varför? Jo, den där vågen visar 25gram. Inte 2.5

Och om du är rädd för att det ska vara utblandat med spice, så tro mig, du märker detta på ruset. Gå in på rusrapporter och leta rätt på ett spice rus, vs ett cannabis rus. Så ser du att det är skillnad.

EDIT: När jag kollar närmare på bilden så ser det inte heller ut som 25gram, hmm. nu är jag bara förvirrad.
Citera
2014-07-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCWenT
Är förvånad över att det där bara ser ut som 2ggr så mycket som du har fått, då det borde vara minst 10 gånger så mycket. Varför? Jo, den där vågen visar 25gram. Inte 2.5

Och om du är rädd för att det ska vara utblandat med spice, så tro mig, du märker detta på ruset. Gå in på rusrapporter och leta rätt på ett spice rus, vs ett cannabis rus. Så ser du att det är skillnad.

EDIT: När jag kollar närmare på bilden så ser det inte heller ut som 25gram, hmm. nu är jag bara förvirrad.
Aa fail Sökte på "2,5g weed" och kollade inte så noga.

Denna bilden ser ut som så mycket jag fick när jag köpte 3g: http://theweedbusiness.com/wp-conten...dutch_weed.jpg

Det räckte till 2st joints av denna storlek: http://i.imgur.com/HtVnvvU.jpg

Inser att det är dumt att hålla på o länka bilder o hålla på, får helt enkelt införskaffa mig en våg till nästa gång.
Citera
2014-07-05, 11:34
Bannlyst
Jag o polaren ska röka snart. Vi ska köpa cirka 1 g o dela då det är extra starkt. Om vi tar hälften först kan vi fimpa/släcka den o tända sen igen om de behövs ist för o rulla ny osv?
Citera
2014-07-05, 14:54
Medlem
Gondorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackareee
Jag o polaren ska röka snart. Vi ska köpa cirka 1 g o dela då det är extra starkt. Om vi tar hälften först kan vi fimpa/släcka den o tända sen igen om de behövs ist för o rulla ny osv?
själv klart! rök tills ni känner att det räcker och släck den. Ni kan ju alltid tända den igen om det behövs.
Citera
2014-07-05, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gondors
själv klart! rök tills ni känner att det räcker och släck den. Ni kan ju alltid tända den igen om det behövs.
Tackar då! min kran säljer bra och starkt gräs så sist delade jag och 2 polare på 0,8 g o jag blev stekt så antagligen fick jag inte mycket i mig. Ganska onödigt o köpa 2 g utan jag släcker o tänder om de behövs.
Citera
2014-07-07, 20:23
Medlem
Dom där bruna stråna som alltid finns på gräs, vad är det för något? Innehåller de thc?
Citera
2014-07-07, 20:35
Bannlyst
rökte 0,4 g gräs, och lika mycket hasch, kände mig 5/10 påverkad, varför så lite? behöver jag mer? har ej rökt mycket ens..
Citera
2014-07-07, 21:41
Medlem
akvifers avatar
Citat:
rökte 0,4 g gräs, och lika mycket hasch, kände mig 5/10 påverkad, varför så lite? behöver jag mer? har ej rökt mycket ens..

5/10 i jämförelse med vad? Tidigare röksessioner eller jämfört med andra droger i allmänhet, som tex alkohol.

Hur rökte du gräset och haschet, delade du med någon tex?
Citera
2014-07-08, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
5/10 i jämförelse med vad? Tidigare röksessioner eller jämfört med andra droger i allmänhet, som tex alkohol.

Hur rökte du gräset och haschet, delade du med någon tex?
alltså jag o polaren delade på 0.8 gräs fast vi släckte o tände mycket så vi fick säkert i oss mindre, men sen haschet rökte vi hela typ o det var 0,8 g så vi fick ju ca 0,4 var och jag menar att vi kände oss bara 5/10 påverkade, alltså är man 10 så är man grovt påverkad om du förstår min poäng så det var en liten besvikelse...
Citera
2014-07-08, 10:57
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
alltså jag o polaren delade på 0.8 gräs fast vi släckte o tände mycket så vi fick säkert i oss mindre, men sen haschet rökte vi hela typ o det var 0,8 g så vi fick ju ca 0,4 var och jag menar att vi kände oss bara 5/10 påverkade, alltså är man 10 så är man grovt påverkad om du förstår min poäng så det var en liten besvikelse...

Om ni tände och släckte mycket så blev det troligtvis stora förluster. Du borde inte bli besviken om du delar en 0.8 med en polare, rök hela skiten nästa gång istället! Alternativt så var det väldigt dåligt gräs.
Citera
2014-07-08, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Om ni tände och släckte mycket så blev det troligtvis stora förluster. Du borde inte bli besviken om du delar en 0.8 med en polare, rök hela skiten nästa gång istället! Alternativt så var det väldigt dåligt gräs.
okej får la bli så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in