2015-08-20, 22:34
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatochfisk
Tjo,har en fråga angående just cannabisbladet har nämligen en keps med de på och min lärare påstår att det är olagligt och att jag inte får ha den mer.. detta stämmer inte ....eller?
Cannabis är olagligt. Kepsar med bilder av cannabisblad på är däremot helt lagliga.

Man kan förstås önska att det vore precis tvärtom
Citera
2015-08-20, 23:18
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatochfisk
Tjo,har en fråga angående just cannabisbladet har nämligen en keps med de på och min lärare påstår att det är olagligt och att jag inte får ha den mer.. detta stämmer inte ....eller?
Det är inte olagligt men din skola kan ha som policy att viss klädsel med politiska eller drogrelaterade budskap inte är tillåtet.
Citera
2015-08-23, 17:44
Medlem
1Theone1s avatar
Tjena, jag har rökt dagligen i 2-3 månader och nu har jag fått riktigt mörka fula ögonpåsar. Jag antar att detta händer för dom flesta dagliga rökare eller? Har ni något tips för att få bort dom? (Förutom dom självklara, sluta röka och dricka!)

Jag har hört att hemorrojdsalva tydligen ska vara bra att smörja in dom med, någon som testat? (Använder redan ögondroppar varje dag för att förhindra röda ögon)

Vore gött att se lite piggare ut..
Citera
2015-08-23, 18:26
Medlem
-Mart-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Theone1
Tjena, jag har rökt dagligen i 2-3 månader och nu har jag fått riktigt mörka fula ögonpåsar. Jag antar att detta händer för dom flesta dagliga rökare eller? Har ni något tips för att få bort dom? (Förutom dom självklara, sluta röka och dricka!)

Jag har hört att hemorrojdsalva tydligen ska vara bra att smörja in dom med, någon som testat? (Använder redan ögondroppar varje dag för att förhindra röda ögon)

Vore gött att se lite piggare ut..

Finns väl typ pennor med roll-on just för påsar under ögonen, typ denna http://www.kicks.se/loreal-paris/hyd...roll-on-p10950
Citera
2015-08-24, 23:01
Medlem
tradarwilles avatar
Tjena!

Färsking här som enbart rökt ett fåtal gånger, har nu skaffat lite eget röka för att få själv i lugn o ro se vad ruset har att erbjuda.

Undrar lite hur mycket jag ska köra?
Dom flesta gångerna har jag blivit halvt medvetslös o bara skrattat och första gången (brunt) kunde jag knappt röra på mig.

Detta har dock inte varit tråkigt utan fruktansvärt underhållande så ska jag köra på bara?

Har sneat en gång men det var i kombination av att jag var full och utomhus.

Mvh
Citera
2015-08-26, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradarwille
Tjena!

Färsking här som enbart rökt ett fåtal gånger, har nu skaffat lite eget röka för att få själv i lugn o ro se vad ruset har att erbjuda.

Dom flesta gångerna har jag blivit halvt medvetslös o bara skrattat och första gången (brunt) kunde jag knappt röra på mig.

Detta har dock inte varit tråkigt utan fruktansvärt underhållande så ska jag köra på bara?

Mvh

Prova dig fram. Börja med en spliff med 0.2 g i och känn efter hur det känns. Känner du att du vill ha mer så är det bara att rulla en till med lika mycket i o ta några bloss utav den o känn efter.
Citera
2015-08-26, 22:36
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttler
Prova dig fram. Börja med en spliff med 0.2 g i och känn efter hur det känns. Känner du att du vill ha mer så är det bara att rulla en till med lika mycket i o ta några bloss utav den o känn efter.
Är rätt säker på att en spliff med 0,2 räcker mer än väl för en som inte är van rökare.
Citera
2015-08-26, 22:42
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradarwille
Tjena!

Mvh
Kanske låter som en meckig metod men jag föreslår att du delar upp en etta i 8 jämna små bitar/högar och tar en åt gången tills du uppnått önskat rus. Funkar ju dock bara med bong eller pipa.
Citera
2015-08-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Kanske låter som en meckig metod men jag föreslår att du delar upp en etta i 8 jämna små bitar/högar och tar en åt gången tills du uppnått önskat rus. Funkar ju dock bara med bong eller pipa.

Varför går det inte rulla spliffar på bitarna?
Citera
2015-08-27, 16:11
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW

Vad exakt har du skaffat dig? Man kan göra spliff/joint på både brunt o grönt.
Vill du göra det med brunt så föreslår jag att du köper någon svagare tobak, typ Rosa Blend. Är du van cigarette rökare så kanske inte det spelar någon roll, annars är nikotin kicken ganska äcklig för den oerfarna, illamående & yrsel etc.

Har du grönt så är det bara rulla som vanligt.
Citera
2015-08-27, 16:15
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Går ju, men lättare att bara lägga ner en hög i pipan, röka, känna efter, lägga ner en hög till. Speciellt om man är ny så är det en relativt enkel dosering.
Citera
2015-08-28, 19:00
Medlem
Cannabis+Lergigan. Någon som har erfarenhet av denna kombo? har hört att Lergigan kan ge hallisar i stora doser, kan det boosta effekten av röka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in