• 1
  • 2
2014-04-11, 18:20
Bannlyst
De är ju fridlysta och skyddade jag vet, men vad ska jag göra? igår försökte jag skrämma bort den med musik av de där hårdrockarna Black Sabbath eller vad de heter! men det gick inte, den har sitt bo (tror jag) under trätrallen! jag är djurvän men han börjar gå mig på nerverna med sitt tjat!
Citera
2014-04-11, 18:33
Medlem
suchwitchs avatar
Jag brukar också få påhälsning av igelkottar på sommaren. Jag sätter något som skydd i öppningen när altandörren är öppen. Har en liten fyrkantig plastpall som jag brukar använda (ca 1/2 m hög när jag låter den ligga vänd på sidan). Om jag vill ha dörren mer öppen så har jag en slags spånskiva som är lite högre, men det krävs att jag har något som stöttar den från insidan så "kotten" inte knuffar sig in.Mina två katter hoppar lätt över men igelkottarna hoppar ju inte så det fungerar. Ja lite bökigt blir det ju, men det är det bästa jag har kommit på. Lycka till hur som helst
Citera
2014-04-11, 21:11
Medlem
Nossleus avatar
Den vill ha mat såklart
Citera
2014-04-12, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Den vill ha mat såklart
nja jag är skeptisk till det! han snacka hela tiden om grogg!
Citera
2014-04-12, 17:23
Medlem
Det är ju gulligt att han gillar dig. Kan du inte ställa ut mat så den tar sig dit istället?
Citera
2014-04-13, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatterian
Det är ju gulligt att han gillar dig. Kan du inte ställa ut mat så den tar sig dit istället?
Du menar att vi skulle bli sambos? en relation utöver det vanliga`?
Citera
2014-04-13, 11:20
Medlem
_Dante_s avatar
Din Snåle fan!
Låt den få komma in och värma sig och äta sig mätt då och då! Det har du råd med det vet jag!
Citera
2014-04-13, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Din Snåle fan!
Låt den få komma in och värma sig och äta sig mätt då och då! Det har du råd med det vet jag!
så du menar att jag ska bjuda in det där odjuret och bjuda på middag!? nä fyvale!!!
Citera
2014-04-13, 11:28
Medlem
Tjockstarks avatar
Sparka iväg den då? På med stålhätta-skorna och dra en tåfjunt så skadedjuret dör.

Tänd eld på den?

Förgifta den?
Citera
2014-04-13, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Sparka iväg den då? På med stålhätta-skorna och dra en tåfjunt så skadedjuret dör.

Tänd eld på den?

Förgifta den?
nää! de får man inte!
Citera
2014-04-13, 11:50
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajjan1
nää! de får man inte!

Säger vem?
Citera
2014-04-13, 11:54
Medlem
Dollmens avatar
Jag hade en än gång i en låda på balkongen en vecka eller två. Hen levde på festis och kanelbullar, kanske nån mask nån gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in