• 1
  • 2
2014-04-13, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Jag hade en än gång i en låda på balkongen en vecka eller två. Hen levde på festis och kanelbullar, kanske nån mask nån gång.
det får man inte!
Citera
2014-04-13, 12:03
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajjan1
så du menar att jag ska bjuda in det där odjuret och bjuda på middag!? nä fyvale!!!

Självklart!

Har du inget hjärta i kroppen? Vad är min herre för en herre egentligen?
Igelkottar är de trevligaste av djur, och de för även tur med sig.
Finns en gammal vis sägen som säger att den som nonchalerar igelkottar som vill ge en den äran att de besöker ens hem kommer att drabbas av ruskigt hemska olyckor samt även potensproblem.

Så mitt råd är att du tillmötesgår dess önskningar även i fall det rör sig om en Gin&Tonic till kvällen.
Citera
2014-04-13, 12:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Var glad att du har en igelkott på tomten för den håller borta ormar och en del andra skadedjur.
Den tål inte laktos så man ska vara försiktig med mjölk, i så fall laktosfri mjölk för annars får den ont i magen.

Sätt en liten skiva eller låda för dörren om du inte vill att den ska komma in men lite vatten kan du gott ge den lite längre bort från dörren.
Citera
2014-04-13, 12:10
Medlem
Köp lite kattmat och bjud den på eller kanske rå köttfärs nu när det är söndag, mjölk ska den inte ha de tål inte det man det vet du nog.
Citera
2014-04-13, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Självklart!

Har du inget hjärta i kroppen? Vad är min herre för en herre egentligen?
Igelkottar är de trevligaste av djur, och de för även tur med sig.
Finns en gammal vis sägen som säger att den som nonchalerar igelkottar som vill ge en den äran att de besöker ens hem kommer att drabbas av ruskigt hemska olyckor samt även potensproblem.

Så mitt råd är att du tillmötesgår dess önskningar även i fall det rör sig om en Gin&Tonic till kvällen.
jassåjaha! potensproblem hade jag redan innan, men olycka vill man ju inte drabbas utav! det räcker med att jag fastnade med förhuden i gylfen i morse!
Citera
2014-04-15, 20:13
Medlem
Citat:
Du menar att vi skulle bli sambos? en relation utöver det vanliga`?

Ja, varför inte? Du kan bli som han dansken med grävlingen. Fast idioten med igelkotten
Citera
2014-04-16, 04:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatterian
Ja, varför inte? Du kan bli som han dansken med grävlingen. Fast idioten med igelkotten
nu tycker jag att du är otrevlig!!
Citera
2014-04-16, 04:24
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Sparka iväg den då? På med stålhätta-skorna och dra en tåfjunt så skadedjuret dör.

Tänd eld på den?

Förgifta den?

Om igelkotten är Svensk är det aja bajja! de är ju fridlysta. är det en afrikansk igelkott däremot.. Fast det faller nog ändå under djurplågeri att elda upp den. Men ett snabbt slag med spaden kanske?
Citera
2014-04-16, 05:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lordshin
Om igelkotten är Svensk är det aja bajja! de är ju fridlysta. är det en afrikansk igelkott däremot.. Fast det faller nog ändå under djurplågeri att elda upp den. Men ett snabbt slag med spaden kanske?
nog för att det är mycket afrikaner (somalier) som bor här, men när det börjar dyka upp Afrikanska igelkottar då har det gått för långt! men den var inte svart!
Citera
2014-04-20, 01:01
Medlem
Citat:
nu tycker jag att du är otrevlig!!

Ta det som ett skämt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera