2014-04-11, 16:28
Medlem
Hej!

Det r s att jag tnker ska till ett ingenjrsprogram med sprkprofil, (linkping). Jag har vxt upp med sprket men har inte det i betyget s drfr tnkte jag utnyttja mjligheten med reell kompetens (srskild behrighetskrav). Men jag har pratat med vldigt mnga mnniskor bde frn universitetet och antagning.se men alla har olika svar. Vissa sger jag kommer hamna i B1-gruppen och vissa B2-grupp, en annan sger att jag kommer hamna i en helt annan grupp.

Snlla hjlp.
Citera
2014-04-11, 16:39
Medlem
karamellas avatar
Flashback vet inte bttre n handlggare p antagning.se

Dock s tror jag att du hamnar i frsta urvalsgruppen d du de facto ej kompletterat ngot, s det borde inte pverka urvalsgruppen. Programmet du vill ska (civilingenjr i ngot med inriktning kinesiska) har bara tre urvalsgrupper - BI, BII och HP - s du kan inte hamna i ngon mystisk fjrde urvalsgrupp.
Citera
2014-04-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Flashback vet inte bttre n handlggare p antagning.se

Dock s tror jag att du hamnar i frsta urvalsgruppen d du de facto ej kompletterat ngot, s det borde inte pverka urvalsgruppen. Programmet du vill ska (civilingenjr i ngot med inriktning kinesiska) har bara tre urvalsgrupper - BI, BII och HP - s du kan inte hamna i ngon mystisk fjrde urvalsgrupp.

Hej!
Jag vet, problemet r att alla sger helt olika och d blir man sjlvklart orolig.
Citera
2014-04-11, 17:05
Medlem
Du kommer med 99% skerhet att hamna i urvalsgrupp BI d det inte finns ngon som helst information som sger att reell kompetens skulle rknas som komplettering. Vad har de sagt nr du mailat/ringt antagningsservice? Vad ngon SYV p universitetet har sagt r inte srskilt intressant d de inte alltid har full koll p snt hr.
Citera
2014-04-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drymedar
Du kommer med 99% skerhet att hamna i urvalsgrupp BI d det inte finns ngon som helst information som sger att reell kompetens skulle rknas som komplettering. Vad har de sagt nr du mailat/ringt antagningsservice? Vad ngon SYV p universitetet har sagt r inte srskilt intressant d de inte alltid har full koll p snt hr.

Hej!
Jag mejlade dem p antagningsenhet p skolan.
Shr skrev dem:

"Hej igen,
Inte bra att du blivit felinformerad, srskilt inte hrifrn LiU. Vi ber om urskt fr detta. Hursomhelst s r det grupp BII som gller vid beviljad reell kompetens fr srskild behrighet. P UHRs hemsida http://www.uhr.se/sv/Studier-och-ant...n/Betygsurval/ str det s hr under grupp BII:

"skande med betyg frn svensk gymnasieskola som har kompletterat inom komvux eller genom prvning"

Med vnlig hlsning

Antagningen"

Det konstiga r att jag inte kommer gra prvning men enligt dem s kommer jag hamna dr nd...
Senast redigerad av tjugofjarde 2014-04-11 kl. 17:14.
Citera
2014-04-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofjarde
Hej!
Jag mejlade dem p antagningsenhet p skolan.
Shr skrev dem:

"Hej igen,
Inte bra att du blivit felinformerad, srskilt inte hrifrn LiU. Vi ber om urskt fr detta. Hursomhelst s r det grupp BII som gller vid beviljad reell kompetens fr srskild behrighet. P UHRs hemsida http://www.uhr.se/sv/Studier-och-ant...n/Betygsurval/ str det s hr under grupp BII:

"skande med betyg frn svensk gymnasieskola som har kompletterat inom komvux eller genom prvning"

Med vnlig hlsning

Antagningen"

Det konstiga r att jag inte kommer gra prvning men enligt dem s kommer jag hamna dr nd...
D mailar du tillbaka och frgar vad de menar. Visst att det grs en "prvning av reell kompetens", men den typen av prvning som syftas p i den texten frn uhr r vl nd en betygsprvning?
Citera
2014-04-11, 18:29
Medlem
Citat:
D mailar du tillbaka och frgar vad de menar. Visst att det grs en "prvning av reell kompetens", men den typen av prvning som syftas p i den texten frn uhr r vl nd en betygsprvning?

Jag har mejlat dem. Men de svarar inte hah. Och med tanke p sista anskningsdatum nrmar sig, r jag lite orolig och drfr sker hjlp via fb.
Citera
2014-04-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofjarde
Jag har mejlat dem. Men de svarar inte hah. Och med tanke p sista anskningsdatum nrmar sig, r jag lite orolig och drfr sker hjlp via fb.
Fast det r vl bara att skicka in anskan? Det vrsta som kan hnda r att du hamnar i BII.
Citera
2014-04-11, 18:39
Medlem
Citat:
Fast det r vl bara att skicka in anskan? Det vrsta som kan hnda r att du hamnar i BII.

Aa, det r just det jag tnker med. Men det skulle varit sknt att f reda p det i frvg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in