Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-11, 03:53
Medlem
kinesarsles avatar
Vi har nog alla sett det ett gäng gånger att någon jävel spammar med reklam för den här jävla sidan.

Min fråga är varför det inte görs något åt det. Upplevs det inte som ett problem?
Citera
2014-04-11, 04:00
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Vi har nog alla sett det ett gäng gånger att någon jävel spammar med reklam för den här jävla sidan.

Min fråga är varför det inte görs något åt det. Upplevs det inte som ett problem?

Vad kan de göra förutom att radera och stänga av?
Citera
2014-04-11, 04:12
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Vad kan de göra förutom att radera och stänga av?
Finns massor av saker att göra, men alla har sina för- och nackdelar. För att dra några:

- Gör så att man inte kan starta mer än en tråd per kvart/halvtimme/younameit.
- Trådar måste godkännas av mod för nya användare.
- Inför någon autodetektion av just denna sida.
Citera
2014-04-11, 06:05
Bannlyst
Citat:
Finns massor av saker att göra, men alla har sina för- och nackdelar. För att dra några:

- Gör så att man inte kan starta mer än en tråd per kvart/halvtimme/younameit.
- Trådar måste godkännas av mod för nya användare.
- Inför någon autodetektion av just denna sida.

tror moderatorerna har tillräckligt att göra redan, ditt första förslag skulle funka som antispam
Citera
2014-04-11, 12:53
Medlem
C-3POs avatar
Jag är också jävligt trött på all jävla spam från drogport. Det vore faktiskt en lättnad om det gick att göra något.
Citera
2014-04-11, 14:10
Medlem
Kasperskys avatar
Ja, visst är det störande. Flashback kanske kan börja IP-banna användare då? Så att dem inte kan skapa nya konton på samma nätverk/IP.
Citera
2014-04-11, 14:36
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Ja, visst är det störande. Flashback kanske kan börja IP-banna användare då? Så att dem inte kan skapa nya konton på samma nätverk/IP.
IP-ban är fullständigt verkningslöst, och i synnerhet mot folk som håller på med illegal verksamhet.
Citera
2014-04-11, 14:48
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Om man skulle ip-banna alla som blir avstängda skulle det tyvärr kunna gå ut över vanliga användare med dynamisk ip om grannen blir avstängd. Det skulle förstås kunna vara ett alternativ i enskilda fall, fast de flesta spammare vet nog hur man tar sig förbi ip-spärrar.

Kinesarslets första förslag låter bra:

Citat:
Gör så att man inte kan starta mer än en tråd per kvart/halvtimme/younameit.

Om det finns ett behov för vissa användare att starta trådar oftare (vet inte vad den anledningen skulle vara, men om) så kan man ändå införa en sådan regel för användare med färre än, säg 50 inlägg och x månaders medlemskap. (En spammare orkar förmodligen inte knåpa ihop 50 on-topic-inlägg.)
Citera
2014-04-11, 14:52
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Om det finns ett behov för vissa användare att starta trådar oftare (vet inte vad den anledningen skulle vara, men om) så kan man ändå införa en sådan regel för användare med färre än, säg 50 inlägg och x månaders medlemskap. (En spammare orkar förmodligen inte knåpa ihop 50 on-topic-inlägg.)
Jag tror också det. Det diskuteras dock här
(FB) Förslag: Gradvis förbättring av kontot

Den här frågan är främst för att jag är nyfiken på moderatorernas och admins inställning till detta. Ser de inte det här som något problem?
Citera
2014-04-11, 16:48
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Den här frågan är främst för att jag är nyfiken på moderatorernas och admins inställning till detta. Ser de inte det här som något problem?
Jo, det är ett stort jävla problem och det förs en diskussion om hur det ska handhas, tyvärr rullar hjulen ganska sakta. Dock känns det onödigt att ha parallella diskussioner så hur vi ska bemöta det förs bakom stängda dörrar. Det förhindrar dock inte att användarna kommer med förslag.
Citera
2014-04-11, 16:55
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jo, det är ett stort jävla problem och det förs en diskussion om hur det ska handhas, tyvärr rullar hjulen ganska sakta. Dock känns det onödigt att ha parallella diskussioner så hur vi ska bemöta det förs bakom stängda dörrar. Det förhindrar dock inte att användarna kommer med förslag.
Tja, om Flashback ville hämnas på något sätt misstänker jag att resurserna är bra mycket större än de Drogport har...
Citera
2014-04-11, 17:16
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Tja, om Flashback ville hämnas på något sätt misstänker jag att resurserna är bra mycket större än de Drogport har...
Det tror jag inte är intressant, hämnd vinner ju ingen på, däremot att sätta stopp för spammet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in