Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-02, 14:16
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitramh
Helt enig, vilken normal medlem skulle ens vilja starta mer än en tråd per dygn?
Ganska många skulle jag tro...
Säg att din startade tråd blir korgad eller raderad av någon anledning, något frustrerande då att behöva vänta ett dygn innan man kan starta en ny tråd i rätt forum eller mer rätt formulerad.

Visst någon form av begränsning vore befogad men det måste finnas en rimlighet i begränsningen.
Säg 10 minuter mellan trådstarter och kanske 3 - 4 trådstarter per dygn.

Sedan kan man ju undra vad en del egentligen har för värderingar när man kan bli upprörd över spammare?
Rapportera, ge fan i att kommentera i trådarna och gå vidare med livet.

EDIT:
Förslag angående trådstarter (Begränsa antalet trådstarter per dag)
Spärr för att förhindra massiv skapning av trådar
Senast redigerad av epost72 2014-05-02 kl. 14:32.
Citera
2014-05-02, 14:33
Avslutad
Man skulle väl rent tekniskt kunna förbjuda ordet "drogport"? Men det tycker jag inte är nån bra ide, då det väl skulle strida mot Flashback's yttrandefrihet om man börjar förbjuda ord? Sen är det säkert nån som vill diskutera sidan på ett seriöst sätt i t.ex Nätapoteks-forumet.

Tycker det låter bättre med att inte kunna starta flera trådar inom t.ex 30 min.
Citera
2014-05-03, 07:24
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ganska många skulle jag tro...
Säg att din startade tråd blir korgad eller raderad av någon anledning, något frustrerande då att behöva vänta ett dygn innan man kan starta en ny tråd i rätt forum eller mer rätt formulerad.
Och vad är denna anledning? Att trådar finns eller att man postat i fel forum brukar vara de vanligaste skälen, och då får man ju skylla sig själv.

Men jo, nog måste man tillåta mer än en trådstart per dygn.
Citera
2014-05-03, 07:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Och vad är denna anledning? Att trådar finns eller att man postat i fel forum brukar vara de vanligaste skälen, och då får man ju skylla sig själv.
Visst får man skylla sig själv om man placerat tråden fel, men samtidigt måste man ändå se till det faktum att det kan hända den bäste.
Citat:
Men jo, nog måste man tillåta mer än en trådstart per dygn.
Ja absolut.
Dessutom sker det ofta att man läser något som man vill skriva om.
Det kan vara ett brott eller en olycka som ingen annan redan skrivit om.
Så med korgning i åtanke kan jag tänka mig att 3 - 4 trådar per dygn är lagom.
Det skulle inverka en hel del för spammarna samtidigt som det inte skulle påverka användarna menligt i största allmänhet.

Dock återstår dessa som postar sin skit i diverse trådar.
Det kan ju vara ett sätt att ta sig förbi trådstartsbegränsningar, det blir jobbigare att städa efter sådana.

Men visst en enkel bannknapp som raderar det som spammaren (och även de idioter som citerat) skrivit det senaste dygnet vore inte helt fel.
Citera
2014-05-03, 12:26
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det finns väl rätt många normala medlemmar som startar mer än 1 tråd per dygn.

Så är det och den möjligheten bör man inte inskränka när det gäller "etablerade" medlemmar.

Däremot kan man placera alla nya medlemmar (med 0 i postcount) i en helt egen medlemskategori där medlemsrättigheterna skiljer sig från vanliga medlemmar.

- Upp till postcount 30 så får man som ny medlem bara posta EN ny tråd/dag.

- När postcount 30 uppnåtts omplaceras medlemmen per automatik till medlemsgruppen för vanliga medlemmar och där gäller samma regler för alla.

Oavsett om det rör sig om spammers eller vanliga tokskallar så bör samtliga moderatorer ha rättighet att temporärt flytta en medlem till ett s k slaskforum (vilket självklart inte kan ses av vanliga medlemmar) vilket betyder att medlemmens samtliga inlägg/trådar också flyttas till slaskforumet. På så vis döljer man effektivt alla oönskade trådar och inlägg till man bestämt medlemmens vidare öden.
Citera
2014-05-03, 13:41
Medlem
Dr_Dollars avatar
Personligen ser jag inte dessa träskallar som ska pusha för drogport ett jättebekymmer, då det problemet tas hand om ganska så omgående va respektive Mods.
Dock tycker jag att direktör Moltas har en bra poäng.

Nån form av regel borde införas för nyreggade medlemmar.

* Du får inte xxxxx under 10 dagar p.g.a spamrisken
* Du får inte heller skapa trådar p.g.a spamrisken

Eller vad det än må vara för regel, men en regel tycker jag absolut borde införas.
Citera
2014-05-04, 13:07
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Visst får man skylla sig själv om man placerat tråden fel, men samtidigt måste man ändå se till det faktum att det kan hända den bäste.
Sant, men å andra sidan anser jag inte att "du får vänta till imorgon" är att jämföra med livstids fängelse heller.

Ju mer jag tänker på det, desto bättre tycker jag faktiskt idén är. Man skulle helt enkelt kunna införa att när en tråd korgas sker det, helt automatiskt och utan kontroll för mod, att man inte får posta en ny tråd på 24 timmar. Om det inte är moderatorn som delar ut detta straff, utan det är en automatisk konsekvens behöver inte moderatorn heller stå till svars för detta. Ja, jag vet att det finns idioter, men du vet vad jag menar.

Det skulle vara jäkligt irriterande, men å andra sidan kanske folk skulle tänka till en extra gång innan de postar om de råkade ut för detta då och då. Alltför ofta ser man trådar som är helt åt helvete placerade med texten "mod får flytta".
Citera
2014-05-04, 13:13
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Sant, men å andra sidan anser jag inte att "du får vänta till imorgon" är att jämföra med livstids fängelse heller.

Ju mer jag tänker på det, desto bättre tycker jag faktiskt idén är. Man skulle helt enkelt kunna införa att när en tråd korgas sker det, helt automatiskt och utan kontroll för mod, att man inte får posta en ny tråd på 24 timmar. Om det inte är moderatorn som delar ut detta straff, utan det är en automatisk konsekvens behöver inte moderatorn heller stå till svars för detta. Ja, jag vet att det finns idioter, men du vet vad jag menar.

Det skulle vara jäkligt irriterande, men å andra sidan kanske folk skulle tänka till en extra gång innan de postar om de råkade ut för detta då och då. Alltför ofta ser man trådar som är helt åt helvete placerade med texten "mod får flytta".
Jag tycker dock att du kan ta dina mediciner och försöka sova lite när dessa spammare sätter igång.
Det finns som sagt lösningar som redan idag används om man bortser från städningen så fungerar det ypperligt.

Finns ingen anledning att bli upprörd över spammare som dessutom betalar för sitt spammande.
Citera
2014-05-04, 22:58
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Jag tycker dock att du kan ta dina mediciner och försöka sova lite när dessa spammare sätter igång.
Det finns som sagt lösningar som redan idag används om man bortser från städningen så fungerar det ypperligt.
Något ska man ju reta sig på.
Citat:
Finns ingen anledning att bli upprörd över spammare som dessutom betalar för sitt spammande.
Hur menar du här? De betalar väl knappast för att spamma? Väntar de inte bara tre dagar helt enkelt?
Citera
2014-05-04, 23:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Hur menar du här? De betalar väl knappast för att spamma? Väntar de inte bara tre dagar helt enkelt?
Just den aktuelle spammaren väntar inte tre dagar iaf.
Citera
2014-05-04, 23:28
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Just den aktuelle spammaren väntar inte tre dagar iaf.
Jahaja. Det får en ju onekligen att börja fundera.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in