• 2
  • 3
2014-04-09, 13:52
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lskarinnan
Det är inte mitt jobb, haha. Det är mer som en hobby. Jag har ett jobb men jag tänder på att visa upp mig och veta att andra njuter av att titta på mig. Och självklart så är det ett plus att få pengar för det. Då är den stora frågan hur jag ska ta ut pengarna. Att visa sig i cam och få pengar för det är det väl ingen som skryter om :P

Far du betalt for att gora det ar det en sorts jobb, haha.
Citera
2014-04-09, 13:55
Medlem
Jellohs avatar
Har ett par bekanta som blivit sköntaxerade pga just posering i webcam så red ut det omgående!
Citera
2014-04-09, 19:35
Medlem
Jag tror inte att du kan räkna "programledare för ett TV-program som sänds på Internet" som hobby. Känns väldigt mycket som näringsverksamhet och att du ska beskatta det som inkomst av tjänst.

Bara för att du jobbar med det på fritiden utanför din ordinarie anställning så blir det inte med automatik en hobbyverksamhet. Till exempelvis om du tycker att det är kul att klippa håret på dina polare och att de betalar en summa vid hårklippning så kan du inte räkna det som hobbyverksamhet. Att vara programledare för ett "podcast" är väl inget konstigt så det är bara för dig att göra rätt för dig skattemässigt.

Vad spelar det för roll om du är lättklädd eller om du gör ett program om reparation av bilar.
Senast redigerad av Mynicname 2014-04-09 kl. 19:38.
Citera
2014-04-09, 20:24
Medlem
Se länken jag länkade ifrån Skatteverket. Med en hobbyverksamhet menas verksamhet som sker på fritiden och inte är dennes huvudsakliga inkomst. Du betalar fortfarande samma skatt, bortsett ifrån Schablonavdraget, så det är ingen fara.

Mvh
Citera
2014-04-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Se länken jag länkade ifrån Skatteverket. Med en hobbyverksamhet menas verksamhet som sker på fritiden och inte är dennes huvudsakliga inkomst. Du betalar fortfarande samma skatt, bortsett ifrån Schablonavdraget, så det är ingen fara.

Mvh
Okej tack så mycket!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här