Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-08, 17:49
Medlem
Jinxedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lskarinnan
Frågan är egentligen bara hur jag ska lägga fram det? För jag vill inte berätta vad jag egentligen håller på mig :O

Går väl bara att ringa och ställa frågan?

'Har funderat på att börja som en s.k. webcam-modell, hur fungerar skatt kring det?'
Citera
2014-04-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxedd
Går väl bara att ringa och ställa frågan?

'Har funderat på att börja som en s.k. webcam-modell, hur fungerar skatt kring det?'

Lättare sagt än gjort :P men det är väl de enda sättet där jag kan få ett rakt och bra svar :O
Citera
2014-04-08, 19:11
Medlem
Jinxedds avatar
Citat:
Lättare sagt än gjort :P men det är väl de enda sättet där jag kan få ett rakt och bra svar :O

Kanske är lite jobbigt att ringa och fråga om sådana här saker men du får garanterat bäst svar ivf när du frågar.

Lycka till!
Citera
2014-04-08, 19:37
Medlem
svengörans avatar
Det deklareras väl som hobbyverksamhet om det inte är den huvudsakliga inkomsten.

http://www.skatteverket.se/download/...1479/34411.pdf
Citera
2014-04-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Det deklareras väl som hobbyverksamhet om det inte är den huvudsakliga inkomsten.

tack så mycket!
Citera
2014-04-08, 22:13
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Frågan är egentligen bara hur jag ska lägga fram det? För jag vill inte berätta vad jag egentligen håller på mig :O

Det kommer komma fram. Varfor ha ett jobb du inte kan sta for?
Citera
2014-04-08, 22:20
Medlem
Ledsen för sent svar, men jag har varit nere i Budapest för att följa valet och har inte haft något internet på flygplatsen/flyget.
Länken du fick ovan är vad du skall utgå ifrån och tänk på att det du gör inte är olagligt på något sätt, så du har all rätt att tjäna pengar på det sätt du gör och har lika stor rätt att få skatta på din inkomst som en anställd på ICA eller Volvo. Kom ihåg det.

Mvh
Citera
2014-04-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Det kommer komma fram. Varfor ha ett jobb du inte kan sta for?

Det är inte mitt jobb, haha. Det är mer som en hobby. Jag har ett jobb men jag tänder på att visa upp mig och veta att andra njuter av att titta på mig. Och självklart så är det ett plus att få pengar för det. Då är den stora frågan hur jag ska ta ut pengarna. Att visa sig i cam och få pengar för det är det väl ingen som skryter om :P
Citera
2014-04-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Ledsen för sent svar, men jag har varit nere i Budapest för att följa valet och har inte haft något internet på flygplatsen/flyget.
Länken du fick ovan är vad du skall utgå ifrån och tänk på att det du gör inte är olagligt på något sätt, så du har all rätt att tjäna pengar på det sätt du gör och har lika stor rätt att få skatta på din inkomst som en anställd på ICA eller Volvo. Kom ihåg det.

Mvh

okej, så egentligen ska jag säga som det är till skv angående webcam-modell och sen kolla med dom hur jag ska göra?
Citera
2014-04-08, 23:30
Medlem
Citat:
okej, så egentligen ska jag säga som det är till skv angående webcam-modell och sen kolla med dom hur jag ska göra?

Japp, bara att ringa. Du behöver ju inte uppge namn heller.
Citera
2014-04-09, 13:09
Medlem
Ja, alltså om du VERKLIGEN inte vill berätta så kan du alltid utgå ifrån att du vill skatta för din "hobby-verksamhet"
Där har du en länk du kan läsa, så att du får lite mer kött på benen. Notera att du får göra diverse Schablonavdrag på överskottet och var noga med att dra av alla eventuella utgifter du har, så att du får ett så litet överskott som möjligt och därav minskar skatten. Eller strunta i det och betala mer i skatt, ditt val.

Hoppas detta hjälpte!

Mvh
Citera
2014-04-09, 13:43
Bannlyst
Citat:

webcam modell? du menar som ligger framför en webcam med dildo eller dyl medans folk tittar och ger dig pengar? det räknas väl som donationer vet inte hur mkt det ska vara för att du ska bli tvungen att skatta på det men ring din handläggare och fråga. du lär ju vara tvungen att ta med det i din deklaration antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in