Hej!
Jag är en tjej som för några veckor sedan började som webcam-modell. Gick bättre än förväntat och jag har tjänat en hel del pengar. De pengarna som jag tjänar vill jag såklart skatta för om man måste det. Jag vill inte åka fast för att inte ha skattat. Dock så har jag ingen aning om jag behöver skatta för de pengarna? Jag tänkte att det kanske är över en viss summa som jag måste skatta tex om jag tjänar mer än 20 000 kronor om året så behöver jag ej skatta. Måste jag redovisa för skatteverket vad jag håller på med? Vad exakt är det jag håller på med egentligen, det är en tjänst jag säljer va? Sen vill jag också säga det att det är folk från alla länder som kan titta på mig och ge mig "tokens" som det heter så det är inte bara folk från Sverige. Jag vet inte om de har någon betydelse.
En jag frågade sa att jag skulle lägga på de jag tjänar på som webcam-modell på inkomsten jag har och sen skatta för det som vanligt.
Så jag tänkta kolla med er om hur ni tror jag ska göra. Jag är tacksam för alla vettiga svar som jag kan få. För jag vill göra rätt för mig.