2025-04-28, 10:02
Medlem
Det beror på dina personliga kvalitéer och vad de högsta hönsen har för bild av dig och din status när du börjar.
Anses du som en högstatusperson så kommer många att fjäska för dig, och många att titta snett på dig bara för att. Anses du däremot som en lågstatusman så kommer ingen att fjäska och alla titta snett på dig.

Men om du sätter dig över sånt, och försöker agera så vettigt det går, och vid behov tar avstånd från intriger och skitsnack, utan krusiduller. Så kommer de flesta att respektera dig, inklusive de som tittar snett på dig.

EDIT: Om man kan hålla sig någotsånär lugn och saklig så kan det vara grymt att jobba med kvinnor, för många av dem verkar uppskatta den manliga kontrasten eller vad man ska kalla det. Så länge det inte blir fokus på konkurrens och småaktighet så är dom ofta samarbetsinriktade på ett lite småtrevligt "lagom" sätt. Har dock aldrig jobbat inom vården kanske ska sägas.

Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kvinnor är veligare?
De flesta män har nog mörkare röst än kvinnorna där. Men om han inte är typen som tar plats, inte vill bestämma, bara utföra arbetsuppgifterna där... är det dåligt?
Senast redigerad av busy-signal 2025-04-28 kl. 10:09.
Citera
2025-04-28, 12:06
Medlem
Jenny9s avatar
Kommer en manlig medarbetare in i gruppen (bestående av kvinnor) med föresatsen att han ska "styra upp" blir han nog inte långvarig.
Citera
2025-04-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kommer en manlig medarbetare in i gruppen (bestående av kvinnor) med föresatsen att han ska "styra upp" blir han nog inte långvarig.

Nej då blir ingen populär, oavsett kön.
Citera
2025-04-28, 12:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Nej då blir ingen populär, oavsett kön.

Exakt 👍
Citera
2025-04-29, 09:09
Medlem
Citat:

Hur menar du?
Stämmer det inte att kvinnor vill att mannen leder? Att han tar kommandot. Han är målmedveten, kompetent, vet vad han vill, och tar tag i saker. Styr upp. Visar var skåpet ska stå. Det är väl tecken på styrka, manlighet.
Mycket mer än om han inte vill ta sån plats, såna män känns ospännande och tama. Omanliga.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-04-29 kl. 09:18.
Citera
2025-04-29, 18:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Hur menar du?
Stämmer det inte att kvinnor vill att mannen leder? Att han tar kommandot. Han är målmedveten, kompetent, vet vad han vill, och tar tag i saker. Styr upp. Visar var skåpet ska stå. Det är väl tecken på styrka, manlighet.
Mycket mer än om han inte vill ta sån plats, såna män känns ospännande och tama. Omanliga.

Haha fyfan. Hur gör ni på era mansdominerade arbetsplatser? Alla står och pekar med hela handen och försöker dominera de andra? Alla går åt varsitt håll för "jag är en riktig man, jag följer ingen". Sen går allt åt helvete för ingen kan samarbeta.....
Citera
2025-04-29, 19:08
Medlem
Citat:
Haha fyfan. Hur gör ni på era mansdominerade arbetsplatser? Alla står och pekar med hela handen och försöker dominera de andra? Alla går åt varsitt håll för "jag är en riktig man, jag följer ingen". Sen går allt åt helvete för ingen kan samarbeta.....

Så har det inte varit nånstans där jag jobbat i alla fall.
Citera
2025-04-29, 20:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Så har det inte varit nånstans där jag jobbat i alla fall.

Varför inte det? Har de inte varit manliga män där du jobbat? Män vill kanske inte bli runt hunsade av sina medarbetare? Jag kan upplysa dig om att det vill inte kvinnor heller.
Citera
2025-04-29, 21:05
Medlem
Citat:
Hur menar du?
Har du aldrig arbetat med kvinnor kvalificerade för sina yrken?
Citera
2025-04-30, 07:19
Medlem
Citat:
Varför inte det? Har de inte varit manliga män där du jobbat? Män vill kanske inte bli runt hunsade av sina medarbetare? Jag kan upplysa dig om att det vill inte kvinnor heller.

Vad pratar du om? Hunsade?
Citera
2025-04-30, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du aldrig arbetat med kvinnor kvalificerade för sina yrken?

Jo, de hade utbildning. Några var bra, andra var inte rätt för det jobbet.
Citera
2025-04-30, 09:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vad pratar du om? Hunsade?

Du vet vad jag menar.

Som svar på din fråga: nej kvinnor vill inte att en manlig kollega kommer in och "styr upp".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in