2014-04-07, 12:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det man, som man, kan göra för att underlätta sin situation, är att tidigt identifiera den informelle ledaren, "Matriarken", som styr intriger & backstabbingen. Oftast är detta inte den som är officiell chef, utan en kvinna i övre medelåldern som är den egentliga bossen över de vardagliga händelserna. Hon har ofta jobbat väldigt länge på arbetsplatsen.

Om man kan charma henne på ett bra sätt så blir den egna situationen betydligt mer behaglig.

Detta har jag testat säkert 20 gånger & jag blir allt bättre på det. Om man hade orkat det i längden är tveksamt, men jag brukar bara vara inhyrd för kortare uppdrag på ett par månader & då är det guld värt.
Citera
2014-04-07, 13:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Kvinnor tycker inte om att enstaka män kommer in. Männen blir utfrysna och kan inte tillföra särskilt mycket.
Om man läser i den här tråden och utgår från det så kan ju verkligen undra varför ....
Citera
2014-04-07, 19:29
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man läser i den här tråden och utgår från det så kan ju verkligen undra varför ....

Haha! ... men oftast så arbetar man ju ihop med vanliga duktiga trevliga män så sådana fjanterier som Fb-pojkarna ovan berättar om slipper man.

Jag tycker att det som vanligt ligger på individbasis. Det finns snurriga män som ställer till det på en arbetsplats och det finns manliga medarbetare som är toppen. Likadant för kvinnor.
Citera
2014-04-07, 19:42
Medlem
Jag har rätt många ggr hamnat som enda kille. Det är fan inte alltid en dans på rosor. Över korta perioder går det bra och det är väldigt roligt. Efter ett tag dock blir det rätt mentalt tungt på ett sätt jag inte upplever på andra arbetsplatser.
Citera
2014-04-09, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Jag har rätt många ggr hamnat som enda kille. Det är fan inte alltid en dans på rosor. Över korta perioder går det bra och det är väldigt roligt. Efter ett tag dock blir det rätt mentalt tungt på ett sätt jag inte upplever på andra arbetsplatser.

Jag är nyfiken på vad du menar?
Citera
2025-04-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igorrr
Haha orka lacka...

Jag tror att han kommer automatiskt bli den alla lyssnar på, vresig de vill eller inte. Man tenderar att lyssna mest på den med mörkast röst och mest bestämd... sen vet jag inte vad det kan vara till nytta

Kvinnor är veligare?
De flesta män har nog mörkare röst än kvinnorna där. Men om han inte är typen som tar plats, inte vill bestämma, bara utföra arbetsuppgifterna där... är det dåligt?
Citera
2025-04-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan

Hur blir det jobbigt?
Citera
2025-04-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Kvinnor tycker inte om att enstaka män kommer in. Männen blir utfrysna och kan inte tillföra särskilt mycket.
Har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser hela mitt liv och det du skriver stämmer inte. Istället blir det fåtal män som finns på såna arbetsplatser oerhört gullade och daltade med.
Citera
2025-04-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser hela mitt liv och det du skriver stämmer inte. Istället blir det fåtal män som finns på såna arbetsplatser oerhört gullade och daltade med.

De blir lite som mammor? Blir det tjafs mellan kvinnorna vem som ska gulla mest med sin lille gosse?
Citera
2025-04-28, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
De blir lite som mammor? Blir det tjafs mellan kvinnorna vem som ska gulla mest med sin lille gosse?
Ja, som mammor. Vilket tyvärr ibland leder till att män beter sig som barn. De vet att de kommer undan med att glömma att svara på mail etc.

Nej ryktet om tjafs på kvinnodominerade arbetsplatser är kraftigt överdrivet. De flesta är liksom mest där för att göra sitt jobb. Däremot är kvinnor mer verbala än män så jag kan tänka mig att konflikter lyfts upp till ytan och diskuteras mer på en kvinnodominerad arbetsplats än på en mansdominerad dito, där konflikter kanske mer tigs ihjäl?
Citera
2025-04-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja, som mammor. Vilket tyvärr ibland leder till att män beter sig som barn. De vet att de kommer undan med att glömma att svara på mail etc.

Nej ryktet om tjafs på kvinnodominerade arbetsplatser är kraftigt överdrivet. De flesta är liksom mest där för att göra sitt jobb. Däremot är kvinnor mer verbala än män så jag kan tänka mig att konflikter lyfts upp till ytan och diskuteras mer på en kvinnodominerad arbetsplats än på en mansdominerad dito, där konflikter kanske mer tigs ihjäl?

Jag tänkte nog mer på vården, är det mycket mejlande där också?
Kan tänka mig att det blir en del diskussioner på en kvinnodominerad arbetsplats.
Citera
2025-04-28, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag tänkte nog mer på vården, är det mycket mejlande där också?
Kan tänka mig att det blir en del diskussioner på en kvinnodominerad arbetsplats.
Har ingen erfarenhet av vården så kan inte svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in