Citat:
Ursprungligen postat av
Emzan
Fast det hade även den mannen i länken, särskild utskrivning. Och vad hjälpte det?
Det absolut sjukaste i det fallet är väl detta:
Citat:
Efter att pappan dömdes för grovt sexuellt utnyttjande av underårig tilldömdes han senare också vårdnaden om flickan. Men han har tidigare själv medverkat i en intervju i Expressen och sagt att han inte ville ha någon kontakt med sin dotter.
Jag har aldrig i helvete bett att få behålla vårdnaden om Louise. Jag är inte intresserad av att ha vårdnaden, har han tidigare sagt till Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/valdtog-sin-dotter-louise--slapps-nu-fri/
Att han nu slipper rättspsykiatrisk vård och anses färdigbehandlad innebär att han i alla fall "avtjänat" minst lika lång tid som han hade fått sitta i fängelse om han dömts till det strängaste straffet för sina brott. Grov våldtäkt på barn ger som mest 10 år.
För den aktuelle dagispedofilen så ger RPV möjlighet till längre inlåsning och jag tycker det är bra att man dömer till ett straff som både innebär behandling och skall utgå ifrån hur hög återfallsrisk det finns - istället för tidsbestämt på anstalt som vare sig kommer adressera problematiken adekvat eller har möjlighet att hålla honom längre även om de är fullt medvetna om att han kommer lämna anstalten och direkt återuppta sin brottslighet.