2014-04-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Han har i trådar på forum praktiskt taget gjort research i hur man undviker misstankar hos vuxna eller "äldre tanter" (läs: övrig förskolepersonal) som han väl uttryckte det.

Har du några länkar som inte varit uppe i tråden förut?
Citera
2014-04-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Jag tror inte han har några problem alls med impulskontroll. Det går inte ihop med att han lyckats genomföra ett tiotal övergrepp utan att någon märker av att något är fel vare sig på dagis eller hemma. Han har gått tillväga mycket försiktigt och manipulativt verkar det som.

Han är också mycket medveten om vad som är rätt eller fel. Han har i trådar på forum praktiskt taget gjort research i hur man undviker misstankar hos vuxna eller "äldre tanter" (läs: övrig förskolepersonal) som han väl uttryckte det.

Du får lägga upp dina källor (länkar till aktuella inlägg) om man ska ta dig på allvar, om nu inte dessa trådar med GMs inlägg finns på Flashback vill säga, för man får väl inte outa folk här?

OnT: Pedofiler är ofta duktiga på att manipulera, de hittar lätt barn som är "svaga" och i grunden handlar det om att de dras till sådana som är lika trasiga som de själva är, dessa barn är ju lättare att utnyttja än starka, orädda och kaxiga barn.

Jag blir mer och mer övertyga om att denna kille är en klassisk pedofil och att han inte är så hjärnskadad som familjen nu vill få det till (?). Vore han på en tioårings nivå borde väl AF fått vetskap om det och gett honom jobb där det lämpar sig att vara i den åldern mentalt (typ lättare snickeri, stå i kiosk odyl). Det säger sig självt att man måste vara hyfsat mogen som person för att om dagarna ta hand om småbarn, man kan inte vara på en tioårings nivå mentalt eftersom dagisjobb till stor del handlar om fostran.
Citera
2014-04-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkaisme

Det är dags att ta tag i hur jävla oseriös den allmänna förskoleverksamheten och grundskolan i Sverige faktiskt är.

In your dreams, regeringen har ju nylingen uttalat sig om att man inte vill förändra den svenska förskolan eftersom "den är så fantastisk" (minst inte deras exakta ordalydelse, men något sådant), men kan inte säga annat än att jag håller med dig. När jag jobbade extra inom förskolan gjorde jag det till en sport att försöka gissa mig till vilka som var utbildade pedagoger och inte och det gick banne mig inte, just för att förskolärarna kunde t ex sitta och håna barn som vägrade äta osv, dvs totalt opedagogiskt beteende.

Får jag fler barn blir det dagmamma för dem, är totalt meningslöst med en förskola med 2o ungar som springer runt och stressar en hel dag.
Senast redigerad av Wildis 2014-04-13 kl. 13:34.
Citera
2014-04-13, 13:34
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Han verkar uppleva det så då han gått ut och berättat i tidningar om att familjen blir mordhotade. Sen tror jag nog att han vill försvara sin bror. Jag personligen tycker att han ska hålla låg profil nu, bara ta avstånd.

Fan vad trött man blir!

Vad fan är det hans familj gjort?! Ställer man familjen tilm svars så är man på samma nivå som pedofilen. Jävla svin är ni allihopa.
Citera
2014-04-13, 13:41
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Pga att du tex hängde ut hela familjen i tråden kanske vilket va osedvanligt korkat.
Jag förstår inte vad hans familj har med det här att göra direkt, men du kanske har en förklaring?

Det står i AB att han va bekant med förskolechefen, så den ska väl synas också under lupp. För är det så att en 21 åring med en tioårings förstånd har fått praktisera bland barn 2-6 år är det ganska så oseriöst enligt min syn på saken.

Den häktade 21-åringen fick praktikplatsen via arbetsförmedlingen. Han är enligt uppgift bekant med förskolechefen sedan tidigare.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18695761.ab
(min fetning)

Jaha, så du menar att det är därför? Tack för att du ger mig sån makt.

Givetvis så har hans hemförhållanden med detta brott att göra, och dom är ju minst sagt röriga. Hade han inte bott "hemma" fortfarande, så hade det förstås varit en annan sak.

Du kanske har svårt med läsförståelsen, eller är ditt enda mål att fara runt i trådarna och irritera folk? Efter alla dina "kloka" (läs felaktiga och idiotiska) inlägg i Dalarötråden, så är det givetvis ingen som tar dig på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Han verkar uppleva det så då han gått ut och berättat i tidningar om att familjen blir mordhotade. Sen tror jag nog att han vill försvara sin bror. Jag personligen tycker att han ska hålla låg profil nu, bara ta avstånd.
Det var absolut inte något kritiskt inlägg ifrån min sida, jag bara funderade på om jag missat något rörande gm´s bror. Jag håller även med dig att brorsan istället borde hålla en väldigt låg profil, det känns bara som att han kastar bensin på elden annars.
Senast redigerad av My-Time 2014-04-13 kl. 13:45.
Citera
2014-04-13, 13:58
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Har du några länkar som inte varit uppe i tråden förut?
Syftade på det inlägget som länkades i tråden, där han på något forum efterfrågar hur man döljer sitt könsorgan i maskeraddräkter eller dyl. Det framgår att han förstår att det kan finnas misstankar hos vuxna, och inlägget i sig vittnar om att han vill veta hur man kan undkomma sådana misstankar. Att han inser att sådana misstankar kan finnas tyder också på att han förstår vad som är rätt och fel.

Citat:
Mm.. jo men nu om man tänker på det ser det bättre ut om man inte visar nått med tanke på att det är barnen som blir gladast att vara hos en när man är utklädd... Och då kan det ju ge reeeeedigt fel signaler om man visar nått hos barnen...

Citat:
Nej men om nu ungarna är runt om en så finns det tyvärr de som (konstigt nog mest gamla tanter..) som då tror att man är nått sjukt pervo..

http://tonaringar.ifokus.se/discussions/51b3b8ba8e0e7446700007c5-morph-suit
Senast redigerad av KUSE 2014-04-13 kl. 14:09.
Citera
2014-04-13, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det säger sig självt att man måste vara hyfsat mogen som person för att om dagarna ta hand om småbarn, man kan inte vara på en tioårings nivå mentalt eftersom dagisjobb till stor del handlar om fostran.
Ambitionsnivån med vikarier och praktikanter (ej lärarhögskolans) är oftast "titta-på-ungarna-och-ropa-om-de-slåss-så-tar-vi-andra-en-fika-under-tiden". Inte alltid så mycket fostran...
Citera
2014-04-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrosafisk
http://www.expressen.se/kvallsposten/mamman-berattar-om-overgrepp-pa-dottern/

Tack! Svart på vitt hur jävla dåligt polis och Chefer ha skött information! Chefer sjukskriver sig... och personalen ska jobba på som vanligt??? Två chefer Anders Johansson, som skyller ifrån sig och (Ditten, Datten eller Lotten) vad hon nu hette, som mår sååå dåligt att hon måste sjukskiva sig. Kanon chefer i vått och tort
Citera
2014-04-13, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LibertyCrow
Här är inlägget jag menar. Har detta stått i någon tidning? Länk i så fall tack!

Edit : inlägg #269
Jag har hört det på radio också, men jag kan ju inte utesluta att deras källa är fb. Min källa är en av de mest trovärdiga jag vet, men hen kan inte själv skriva om uppgifterna utan att outa sig. Jag litar på hen till 100%. Andra får göra som de vill.
Citera
2014-04-13, 14:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time

Givetvis så har hans hemförhållanden med detta brott att göra, och dom är ju minst sagt röriga. Hade han inte bott "hemma" fortfarande, så hade det förstås varit en annan sak.

Intressant med Dalarö? Har inte skrivit i tråden vad jag vet, men då du ändå anser att hemförhållande är viktigt för brottet i sak, så kanske du kan redogöra varför familjen ska hänga i tråden. Och gärna utan en massa sidosvammel för det är ingen som orkar läsa.

Vad det gäller barn som hört något osv, så finns det ingen sådan uppgift som är verifierad.
Så han begick övergreppet på torsdag eftermiddag och plockades in på fredagen i sitt hem.
Det va nog inte alls så att dom kom på honom med tanke på vad dom sagt om hur han lyckats utan att dom såg honom. Hade dom däremot kommit på honom så hade dom tagit honom direkt på torsdagen och inte på fredagen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-13 kl. 14:41.
Citera
2014-04-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
En vanligtvis mycket välunderrättad källa berättar att det sägs att barn på avdelningen strax innan stängningsdags tyckte att det lät konstigt från ett rum på förskolan. En i personalen gick för att kolla och upptäckte den misstänkte in flagrante delicto med den femåriga flickan.....

Det här är en person du litar på till 100% och som har kopplingar till fallet? Vilket innebär att GM blev påkommen när han hade samlag med femåringen. Finns liksom inte så många andra tolkningar av just "flagrante delicato".
Så jag utgår från att detta är något som du har koll på och att det är en för dig pålitlig andrahandskälla.
Alltså inte ett rykte på byn eller vansinnigt oroliga föräldrar?
Citera
2014-04-13, 15:22
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norna
Kontrollera på vilket sätt menar du då?
Privata förskolor har visst kontroller, från kommunen och de har precis samma skyldigheter att kolla upp personal som en kommunal förskola har.

Privat förskolor är ju mycket bättre på att hålla koll: De är ofta mindra, de är ofta föräldra- eller personalkooperativ, och deras chefer är inte ständigt på koneferenser och sammanträden som de kommunala...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in