2014-04-06, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dudde123
Vet man vad som hänt? Gärningsmannen blev ju omedelbart gripen så starka bevis mot just honom måste ju ha funnits. Blev han påkommen på något vis?
En kvalificerad gissning är att han var den ende på dagiset som hade den kroppsdel som användes vid övergreppet. Frågan är nog snarare om övergreppet ägt rum än vem som i såfall är gm.
Citera
2014-04-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbwire
Men tänk till förfan.
Jag menar såklart att han lär ha haft en mer konkret koppling till henne än vad som tagits upp här.
Han är misstänkt och plötsligt försvinner en 8-årig flickas fb som han haft kontakt med.
Ringer några klockor??

De klockorna som ringer är att föräldrarna troligtvis har sett denna tråden. Någon här inne lär ju också ha skrivit något till flickan. Hade du på allvar inte tagit bort din unges facebook?

Vilken koppling de har kan vi bara gissa oss till.
Citera
2014-04-06, 15:00
Medlem
vassjagarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
och hur och när skulle de då flyttat till mönsterås?

Du låter skeptisk men som du ser så var jag 5år och han flyttade kort därefter någonstans ifrån Tumba.. Tror du jag hade mer koll än så på grabben vid den åldern eller? Det är bara fakta och det är förståeligt att han vart mobbad med tanke på att han såg ut som ett arsle redan då ..
Citera
2014-04-06, 15:17
Medlem
Jag är inte så duktig på juridiska termer men blir brottsrubriceringen "automatiskt" satt till grov våldtäkt då det rör sig om ett så ungt barn? Om inte.. så är min tanke att det i detta fall finns klara fysiska tecken på att en våldtäkt ägt rum. Ska även tillägga att jag pratat med en person som gått i samma klass på låg- och mellanstadiet med MGM.. hon har väldigt svårt att se honom utföra ett sådant här brott. Dock kvarstår det att omständigheterna runt mannen knappast gör att han känns mindre misstänksam. Hoppas innerligt att detta rör sig om ett missförstånd och att historien är fabulerad av barnet, då jag själv arbetat inom förskolan så vet jag att man kan få höra de mest makabra historierna som får en att fundera på att signalera röd flagg. Min känsla är dock att så inte är fallet här.

EDIT: Ej arbetat på den aktuella förskolan
Senast redigerad av Rumpidump 2014-04-06 kl. 15:25.
Citera
2014-04-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassjagarn
Du låter skeptisk men som du ser så var jag 5år och han flyttade kort därefter någonstans ifrån Tumba.. Tror du jag hade mer koll än så på grabben vid den åldern eller? Det är bara fakta och det är förståeligt att han vart mobbad med tanke på att han såg ut som ett arsle redan då ..

Det är ny info för mig att han är ifrån trakten.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpidump
Jag är inte så duktig på juridiska termer men blir brottsrubriceringen "automatiskt" satt till grov våldtäkt då det rör sig om ett så ungt barn? Om inte.. så är min tanke att det i detta fall finns klara fysiska tecken på att en våldtäkt ägt rum. Ska även tillägga att jag pratat med en person som gått i samma klass på låg- och mellanstadiet med MGM.. hon har väldigt svårt att se honom utföra ett sådant här brott. Dock kvarstår det att omständigheterna runt mannen knappast gör att han känns mindre misstänksam. Hoppas innerligt att detta rör sig om ett missförstånd och att historien är fabulerad av barnet, då jag själv arbetat inom förskolan så vet jag att man kan få höra de mest makabra historierna som får en att fundera på att signalera röd flagg. Min känsla är dock att så inte är fallet här.

Mycket har kanske hänt sen dess? När skedde bilolyckan? Han blev nog en hel del skadad av den bara.
Citera
2014-04-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Man kan väl ringa förskolan och fråga om killen jobbar där???

Nej, det är en privat driven förskola. De behöver inte lämna ut sådana uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
En kvalificerad gissning är att han var den ende på dagiset som hade den kroppsdel som användes vid övergreppet. Frågan är nog snarare om övergreppet ägt rum än vem som i såfall är gm.

För att begå våldtäkt emot barn behöver du inte ha några särskilda kroppsdelar. fingrar, pinnar, flaskor, det räcker gott. Är inte bara män som begår detta.
Citera
2014-04-06, 19:12
Medlem
Men om man ringer och söker honom kan de ju iaf svara att han inte jobbar kvar eventuellt och det finns väl inte så många där som är killar i den åldern.
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Nej, det är en privat driven förskola. De behöver inte lämna ut sådana uppgifter.

För att begå våldtäkt emot barn behöver du inte ha några särskilda kroppsdelar. fingrar, pinnar, flaskor, det räcker gott. Är inte bara män som begår detta.
Citera
2014-04-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Men om man ringer och söker honom kan de ju iaf svara att han inte jobbar kvar eventuellt och det finns väl inte så många där som är killar i den åldern.

Nej. De har ingen skyldighet att lämna ut det. Och särskilt efter ett sådant här läge får du inga svar. Det vore oerhört dumt.
Citera
2014-04-06, 19:32
Medlem
Blomqvistarna i tråden får nog hejda sig lite, inte ens säkert han jobbar på dagiset.
Citera
2014-04-06, 20:58
Medlem
Nu har Exponerat uppmärksammat det hela

http://www.exponerat.info/21-aring-anhallen-for-valdtakt-av-fyraaring-pa-forskola/
Citera
2014-04-06, 21:08
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpidump

EDIT: Ej arbetat på den aktuella förskolan

Ja, det blir grov våldtäkt när BO är ett barn och GM är vuxen, oavsett om våld ingick eller ej.

Sen har det diskuterats tidigare i tråden (minns inte var) om man behöver utdrag från belastningsregistret för att få jobba på förskolor. Svaret är ja även vid praktik, det är ett krav på förskolor och grundskolor, men vissa slarvar med sånt givetvis. Sen, med tanke på hans ålder, så kan det mycket väl vara så att han inte blivit straffad tidigare. Jag tror att han är en nybörjare.
Citera
2014-04-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Nu har Exponerat uppmärksammat det hela

http://www.exponerat.info/21-aring-anhallen-for-valdtakt-av-fyraaring-pa-forskola/

Och där är precis hela jäkla anledning varför man ska här vara försiktig. Uppgiften att han var praktikant är inte verifierad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in