2014-04-05, 19:17
Medlem
vassjagarns avatar
Helt sjukt jag vart mållös när jag såg fotot på GM joakim , kände igen honom omedelbart från min barndom. I en ort i närheten av Tumba i stockholm, Joakim bodde på min gård, vi ogillade varandra redan från scratch. Jag var 5-6 år och hade lärt mej ett nytt ord av en äldre grabb på gården "knullbanan" var ordet, jag kom ner till gården och där spelade han innebandy när jag kom dit och sa knullbanan när han drog sin innebandy klubba i kinden på mej, än idag kan jag se ärret och han flyttade kort därefter men jag har alltid tänkt att jag ska klippa honom nästa gång jag såg han.. Ni må tycka att det är barnsligt av mej nu 15År + efter händelsen. Hoppas han åker på en riktigt otrevlig volta, när han kommer ut skall han även då få betala.
Citera
2014-04-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Hade mina bilder hamnat på flashback hade jag också inaktiverat min Facebook. Hade inte du gjort det eller hade du velat att folk från hela Sverige helt plötsligt börjat stalka dig?

Men tänk till förfan.
Jag menar såklart att han lär ha haft en mer konkret koppling till henne än vad som tagits upp här.
Han är misstänkt och plötsligt försvinner en 8-årig flickas fb som han haft kontakt med.
Ringer några klockor??
Citera
2014-04-05, 19:33
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbwire
Men tänk till förfan.
Jag menar såklart att han lär ha haft en mer konkret koppling till henne än vad som tagits upp här.
Han är misstänkt och plötsligt försvinner en 8-årig flickas fb som han haft kontakt med.
Ringer några klockor??

Som han dessutom hållit på och skrivit hjärtan med.
Citera
2014-04-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassjagarn
Helt sjukt jag vart mållös när jag såg fotot på GM joakim , kände igen honom omedelbart från min barndom. I en ort i närheten av Tumba i stockholm, Joakim bodde på min gård, vi ogillade varandra redan från scratch. Jag var 5-6 år och hade lärt mej ett nytt ord av en äldre grabb på gården "knullbanan" var ordet, jag kom ner till gården och där spelade han innebandy när jag kom dit och sa knullbanan när han drog sin innebandy klubba i kinden på mej, än idag kan jag se ärret och han flyttade kort därefter men jag har alltid tänkt att jag ska klippa honom nästa gång jag såg han.. Ni må tycka att det är barnsligt av mej nu 15År + efter händelsen. Hoppas han åker på en riktigt otrevlig volta, när han kommer ut skall han även då få betala.

och hur och när skulle de då flyttat till mönsterås?

Citat:
Ursprungligen postat av Barbwire
Men tänk till förfan.
Ringer några klockor??

Jag hade också tagit bor min 8 åriga dotters konto, om någon länkat det i den här diskussionen. Jag kan bara gissa vilka typer som skickat meddelanden till henne tack vare att hennes konto länkades.

Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Som han dessutom hållit på och skrivit hjärtan med.

Ja! Oj. skrivit hjärtan till sin kusin. Själv skriver jag puss och kram, sov sött gullunge osv till mina.

Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du har i princip rätt. Om man däremot vänder sig till tingsrätten och har ett personnummer och ett ungefärligt årtal kan man gå mycket längre bak i tiden. Då är det arkivlagen som gäller. I det digitaliserade PBR försvinnner man dock efter 10 år efter frisläppandet, som Lordshin påpekar.

Nja. DE gallras ned i arkiven efter detta, och i förekommande fall även till länsarkiven. Inte säkert tinget har kvar domen hos sig.
Citera
2014-04-05, 20:41
Medlem
EvelKnievels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordshin
10 år efter frisläppandet (från fängelse), 5 år om straffet inte blev fängelse.

Tio år gäller även vid påföljd samhällstjänst, skyddstillsyn, villkorlig dom om man är över 18 år. Under 18 så blir det 5 år, samt om man bara blir dömd till böter i myndig ålder.

http://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Gallring-ur-belastningsregistret/
Senast redigerad av EvelKnievel 2014-04-05 kl. 20:46.
Citera
2014-04-05, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Nja. DE gallras ned i arkiven efter detta, och i förekommande fall även till länsarkiven. Inte säkert tinget har kvar domen hos sig.
I och för sig finns en del hos länsarkivet, men i Växjö har jag för mig att att allt efter mitten av 1990-talet finns på digitala media. Om man bara hämtar en floppy-läsare kan man få fram betydligt äldre domar än 10 år. I och med att nästan allt PDF:as nu kommer dagens domar finnas att hämtas ut på tingsrätten, så om den nu misstänkte gm döms kan hans bravader finnas i evigheter på Kalmar tingsrätt.
Däremot rensas han ut ur PBR för detta brott efter tio år.
Citera
2014-04-05, 21:51
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Vem fan sitter och skriver till en 8-årig tjej att hon är snygg flera gånger???
http://i62.tinypic.com/wrf5t2.jpg
http://i60.tinypic.com/egq2yq.jpg
http://i58.tinypic.com/xp25q9.jpg

Jag ser ingenstans att han skrivit hon är snygg.. "underbar bild" såg jag på en av bilderna. Övriga kommentarer reagerade jag inte på.
Citera
2014-04-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Den här bilden med kommentarerna är också riktigt creepy. Vem skriver så till sin killkompis??

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=342020619163096&set=pb.100000654826 884.-2207520000.1396716015.&type=3&theater

Seriöst? Varför fick han inte skriva så för?
Jag känner av en viss sarkasm över det hela....
Citera
2014-04-05, 22:29
Medlem
hencews avatar
Alltså, jag blir mörkrädd när jag läser denna tråd.
Kul för grabben om han är osyldig, då är han liv förstört. Eftersom han tagit bort vissa kommentarer så förmodar jag att han vet om att ni skriver om han här.

"Varför skriver han inte ut på sin Facebook att han är oskyldig?"
Eh, ja? Varför tror du? Ni tror inte saken bli ännu värre då?

Jag skulle gärna hänga ut någon av er här inne, sen kan ju ni förklara för era vänner, släktingar och arbetsgivare på Facebook att ni är oskyldiga.. FFS, skaffa er ett liv.. Det är lördag kväll och ni sitter och trollar på fb.. skäms!!
Citera
2014-04-05, 22:37
Medlem
totilass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreemSupreme
Nej. Är ha din polare eller? En pedofil är svårt sjuk, och ska dö - inga tvivel.
Sen att det är en släng av Aspbergers i hans blick gör inte saken bättre.

Problem?

Är du dum? Det är han. Läs tråden. Namnet har förskolan själva läckt ut.

Joakim och Joakim är två olika personer.
GM = Joakim
GMS facebookvän = Joacim
Citera
2014-04-05, 22:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag ber er att sluta spekulera i användares identitet och att hålla er till ämnet.
/Moderator
Citera
2014-04-05, 22:58
Medlem
KaptenNosrings avatar
Kanske länkats redan, men.

Han anger denna arbetsplats på google+

http://www.skovde.se/Vard-och-omsorg1/Stod-till-funktionshindrade/Boende/Barn--och-ungdom/Korttidshem-Blavingen/

"Vad är korttidshem Blåvingen?
På Blåvingen kan barn och ungdomar få korttidstillsyn och korttidsvistelse enligt LSS. Några av barnen/ungdomarna har också sin fritidsverksamhet förlagd här."

"Vem kan få en korttidsplats?
Barn med funktionshinder och speciella behov."

Drar sig inte för att svara yngre flickor som vill "hitta kompisar".

http://tonaringar.ifokus.se/discussions/50bb6856d3b4fd7842002a79-soker-en-kompis

... och har inte fått ligga så mycket.

http://tonaringar.ifokus.se/discussions/50ef3b08d3b4fd3f5600185f-karlek
Senast redigerad av KaptenNosring 2014-04-05 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in