Citat:
Ursprungligen postat av
vassjagarn
Helt sjukt jag vart mållös när jag såg fotot på GM joakim , kände igen honom omedelbart från min barndom. I en ort i närheten av Tumba i stockholm, Joakim bodde på min gård, vi ogillade varandra redan från scratch. Jag var 5-6 år och hade lärt mej ett nytt ord av en äldre grabb på gården "knullbanan" var ordet, jag kom ner till gården och där spelade han innebandy när jag kom dit och sa knullbanan när han drog sin innebandy klubba i kinden på mej, än idag kan jag se ärret och han flyttade kort därefter men jag har alltid tänkt att jag ska klippa honom nästa gång jag såg han.. Ni må tycka att det är barnsligt av mej nu 15År + efter händelsen. Hoppas han åker på en riktigt otrevlig volta, när han kommer ut skall han även då få betala.
och hur och när skulle de då flyttat till mönsterås?
Citat:
Ursprungligen postat av
Barbwire
Men tänk till förfan.
Jag menar såklart att han lär ha haft en mer konkret koppling till henne än vad som tagits upp här.
Han är misstänkt och plötsligt försvinner en 8-årig flickas fb som han haft kontakt med.
Ringer några klockor??
Jag hade också tagit bor min 8 åriga dotters konto, om någon länkat det i den här diskussionen. Jag kan bara gissa vilka typer som skickat meddelanden till henne tack vare att hennes konto länkades.
Citat:
Ursprungligen postat av
Defero
Som han dessutom hållit på och skrivit hjärtan med.
Ja! Oj. skrivit hjärtan till sin kusin. Själv skriver jag puss och kram, sov sött gullunge osv till mina.
Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Du har i princip rätt. Om man däremot vänder sig till tingsrätten och har ett personnummer och ett ungefärligt årtal kan man gå mycket längre bak i tiden. Då är det arkivlagen som gäller. I det digitaliserade PBR försvinnner man dock efter 10 år efter frisläppandet, som Lordshin påpekar.
Nja. DE gallras ned i arkiven efter detta, och i förekommande fall även till länsarkiven. Inte säkert tinget har kvar domen hos sig.