2014-09-10, 21:33
Medlem
Minimois avatar
Rättsliga rådets expert:

Citat:
Stranke fyller medicinska kriterier för diagnoserna genomgripande störning i

utvecklingen, pedofili, hypersexualitet och sexuell avvikelse utan närmare

specifikation. Hans sexuella avvikelser har inslag av fixering och betydande

tvångsmässighet. Stranke har nedsatt förståelse för de negativa konsekvenser som

hans övergrepp kan innebära för offren och hans sexuella impulser är så pass

påträngande att de till stor del styr hans dagliga liv. Han har ett neuropsykologiskt

funktionshinder med nedsatt förmåga till socialt samspel och bristande insikt in

andra människors tänkande och fungerande. De psykiska och sexuella störningarna

i kombination är så pass omfattande att de sammantaget bedöms utgöra en allvarlig

psykisk störning. Stranke har behov av sexualpedagogisk behandling som kan

kombineras med läkemedel som dämpar hans sexualdrift. – Stranke bedöms således

ha begått åtalade gärningar under påverkan av en allvarlig psykisk störning och det

bedöms finnas medicinska förutsättningar att överlämna Stranke till rättspsykiatrisk

vård. – Det bedöms även risk för återfall i allvarlig brottslighet varför den

rättspsykiatriska vården bör förenas med särskild utskrivningsprövning.

Dagens tingsrättsdom kommer här:

http://minfil.org/00y1gab9b6/TRdom_dagispedofil.pdf
Citera
2014-09-10, 21:42
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Det blir inte helt lätt att få stöd för legaliseringen av att ha sex med barn.
Självklart är det något fel på dessa människor,men frågan är väl vad vi skall göra av/med dom?Att det är fel begriper vi redan.
Du kommer aldrig kunna gå in i människans hjärna för att få svar på såna här o liknande handlingar.

Jo vi kan gå in i hjärnan ( och kroppen) på folk och vi kan med hjälp av epigenetik ändra genuttryck..dvs genetiken är definitivt inte per definition oförändrarbar.... frågan är vad vi vill satsa på i forskningen..
PS. Missförstå mig inte ..jag försvarar inte pedofiler.
Citera
2014-09-10, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jo vi kan gå in i hjärnan ( och kroppen) på folk och vi kan med hjälp av epigenetik ändra genuttryck..dvs genetiken är definitivt inte per definition oförändrarbar.... frågan är vad vi vill satsa på i forskningen..
PS. Missförstå mig inte ..jag försvarar inte pedofiler.
Det är svårt att tänka sig hur vi nånsin ska kunna komma så långt att vi kan hindra en individ från att ta ett beslut i precis rätt tid.Det kommer aldrig att hända.Sånt här kommer alltid att ske vare sig vi vill eller ej.
Citera
2014-09-10, 21:59
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det är svårt att tänka sig hur vi nånsin ska kunna komma så långt att vi kan hindra en individ från att ta ett beslut i precis rätt tid.Det kommer aldrig att hända.Sånt här kommer alltid att ske vare sig vi vill eller ej.

Ja, absolut och så länge politiken inte "vågar" ge sig på folks rätt över att dricka sprit.. förbud det i dag så faller alla de demokratiska grundprinciperna
Citera
2014-09-10, 22:08
Medlem
Parkours avatar
Kan någon reposta bild och namn på honom?
Citera
2014-09-10, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Ja, absolut och så länge politiken inte "vågar" ge sig på folks rätt över att dricka sprit.. förbud det i dag så faller alla de demokratiska grundprinciperna
Jag är nästan mer inne på att förbjuda dessa samhällen som figurerar här.Titta bara på den andra kända pedofilens facebook.Den tidigare dömda pedofilen som figurerar i pereferin i detta fall alltså.Det är skrämmande.
Citera
2014-09-10, 22:21
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Kan någon reposta bild och namn på honom?
http://www.exponerat.net/21-aring-anhallen-for-valdtakt-av-fyraaring-pa-forskola/
Citera
2014-09-10, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
http://www.exponerat.net/21-aring-anhallen-for-valdtakt-av-fyraaring-pa-forskola/
När denna person hamnar på kliniken så kommer han ha en facebookprofil.Han kommer ha tillgång till dator som oss.
Citera
2014-09-10, 22:37
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
När denna person hamnar på kliniken så kommer han ha en facebookprofil.Han kommer ha tillgång till dator som oss.
Vad bra. Då kan svinet själv få läsa om den avsky som han gett upphov till. Några sympatier får han då verkligen inte av mig.
Citera
2014-09-10, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Vad bra. Då kan svinet själv få läsa om den avsky som han gett upphov till. Några sympatier får han då verkligen inte av mig.
Det kan väl ändå inte finnas särskilt många som sympatiserar med dessa handlingar?
Citera
2014-09-10, 22:44
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Jag är nästan mer inne på att förbjuda dessa samhällen som figurerar här.Titta bara på den andra kända pedofilens facebook.Den tidigare dömda pedofilen som figurerar i periferin i detta fall alltså.Det är skrämmande.

jag hänger inte riktigt med men snackar vi om pedofilnätverk och "handledare" borde det i och för sig klassificeras som ett brott...eller organiserad brottslighet naturligtvis. bara för att de inte sagt att de heter "barnälskarna" så....visst sjutton kan mycket av detta nätverkande ses som organiserat. jag tror att det man definierar som organiserade terroristnätverk har svagare kopplingar än pedofilnätverken har.

Ett sista ord. Jakten på pedofilerna eskalerar och det är tack vare tuffa individer som orkar med att granska denna typ av brottslighet. Tack till er alla.
Citera
2014-09-10, 22:51
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det kan väl ändå inte finnas särskilt många som sympatiserar med dessa handlingar?

För honom handlar detta inte om statistik (för de flesta) utan det räcker med om någon beundrar han gärning och vill ha detaljer....och gott folk det finns tyvärr en hel del av detta slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in