2014-06-18, 20:17
Medlem
Wettexs avatar
Jag har haft svårt att ta in det här vidriga fallet och därför inte läst så mycket om det. Hur upptäcktes det hela?! En förälder? En personal som slog larm eller vad?
Citera
2014-06-18, 20:21
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wettex
Jag har haft svårt att ta in det här vidriga fallet och därför inte läst så mycket om det. Hur upptäcktes det hela?! En förälder? En personal som slog larm eller vad?

Den 3:e april i år började ett barn berätta till sina föräldrar om vad som hänt och de slog larm. Därefter uppdagades allting.

Han började praktisera på dagiset den 27/1 och begick sitt första övergrepp samma dag. Han lyckades alltså begå övergrepp i lite mer än två månader innan han togs in till förhör.
Senast redigerad av Xfiles 2014-06-18 kl. 20:24.
Citera
2014-06-18, 20:25
Medlem
Citat:

Tydligen ETT barn som berättat hemma och där föräldrarna kontaktat förskolan - (och säkert pratat med andra föräldrar).
Citera
2014-06-18, 20:50
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:

Vi får nog vänta och se, men nog verkar det troligt att nån i personalen visste men inte slog larm. Förskolechefen kanske? På en liten ort så vet folk ganska mycket om avvikande.
Citera
2014-06-18, 21:08
Medlem
Stubbstocks avatar
Men FUP:en är väl släppt nu då eftersom rättegången har börjat, eller? Ingen som har begärt ut den eller varför finns det inga länkar till den någonstans?
Citera
2014-06-18, 21:34
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Ja.
http://kriminellt.com/andre-stasny-eksjo/
https://brottostraff.wordpress.com/category/hotvald-mot-tjansteman/

Andre Stasny har även ett barn ihop med Joakim Strankes brors fru.
Varenda en i hela jävla släkten verkar totalt inknullade.

Jag var inne på Andres sida o kikade lite o konstaterade att mamman till hans barn såg väldigt ung ut. Kollade upp henne på ratsit, o hon är 21. Han är 40, alltså typ dubbelt så gammal.
Trots att det inte är olagligt känns det ganska peddo att vara ihop med någon som är ung nog att vara ens dotter..??

Om jag uppfattade det rätt så är väl Andres intresse unga tjejer - typ 10-12 år, o han ser ner på Jokern som gillar småbarn.

Det är en sjuk, sjuk värld i lever i...
Citera
2014-06-18, 22:35
Medlem
Vet inte om någon redan skrivit detta men om man kollar på Andr'e Stasny på Fb så har han fotat Fp å lagt bland sina foton.
Citera
2014-06-18, 22:40
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Vet inte om någon redan skrivit detta men om man kollar på Andr'e Stasny på Fb så har han fotat Fp å lagt bland sina foton.

Finns även inlägg som är väldigt intressanta angående stranke och familjen. Hur är de med personuppgifter? Finns telenr o sånt där som kanske inte får outas? Har screenshootat iaf om någon är intresserad av att lägga upp. Har ipad så är svårt för mig att blurra känsliga uppgifter.
Citera
2014-06-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esset45
Finns även inlägg som är väldigt intressanta angående stranke och familjen. Hur är de med personuppgifter? Finns telenr o sånt där som kanske inte får outas? Har screenshootat iaf om någon är intresserad av att lägga upp. Har ipad så är svårt för mig att blurra känsliga uppgifter.
Han spyr verkligen galla över familjen å skriver att mamman, brodern å systern till GM var de som brände bevisen. Jag skrev att man kunde läsa Fp men menar FU. Det står alla äckliga saker han är anklagad för. Fy fan vilket äckel!!
Citera
2014-06-18, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbstock
Men FUP:en är väl släppt nu då eftersom rättegången har börjat, eller? Ingen som har begärt ut den eller varför finns det inga länkar till den någonstans?
Den är hemligstämplad. Jo, de får göra så.
Citera
2014-06-19, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tidningsankan
Visst blir det så! Trots att han får fängelse, lär han inte vara speciellt många dagar på en vanlig anstalt. Han lär hamna på rätts psyk i Sundsvall. Orsaken till att han inte lär hamna på rättspsyk i Växjö, är att platsen där brotten har skett, är för nära. En fundering som någon av er kan svara på, är vad som händer om han döms till straff som är under två år. Kan han bli fri i väntan på att få inställa sig för att ta sitt straff?
Normalt servar väl Regionpsyk i Växjö bland annat Kalmar län. Det anses ju viktigare att anhöriga till den misstänkte får bekväma resor att brottsoffrens anhöriga slipper gärningsmannen.
Citera
2014-06-19, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men det är ju bara den lilla som är psykundersökningen som är gjord än så länge, eller hur?

Jag tror att den större undersökningen kommer när rättegången är över och det är dags att tänka på påföljd.
Eftersom han erkände allt gjordes RPU medan han formellt satt häktad, så någon ändring lär det inte bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in