Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-03, 22:30
  #1
Medlem
Jag har lyckats hamna i en riktigt dryg situation.
Killen det handlar om har nyligen blivit rejält dissat av ”hans livs kärlek” och tänker att hans liv aldrig kommer bli bra igen, sådär som alla med krossat hjärta säger.
Vi har känt varandra ett tag. Vi snackar väldigt mycket och när vi ses både myser vi och har sex, precis som om vi var på väg att bli tillsammans. Men han har också antytt att något mer inte är aktuellt, eftersom han är "så förstörd" och aldrig kommer bli lycklig igen.
Jag vet säkert att han ändå gillar mig och allt sådant. Verkar bara som jag har kommit vid helt fel tidpunkt.

Nu vet jag inte om jag borde stanna kvar i den här konstiga relationen och se om det kanske leder till något ändå, när han väl är redo. Eller om jag helt enkelt bara ska dra och minimera risken att bli rejält sårad.
Vill på något sätt inte lämna honom helt heller, för samtidigt är han i stort behov av en vän just nu, någon som bryr sig, eftersom han mår rejält dåligt.

Vad fan ska jag göra?
Citera
2014-04-03, 22:36
  #2
Medlem
lavies avatar
Kan du inte bara ta de för vad de är just nu? om ni trivs med varandra men han inte vill sätta nån stämpel på er just nu så vad gör de? egentligen? om du fortsätter att vara med han och han upptäcker att du finns kvar så kanske han släpper de gamla och vågar satsa igen? De är ju dig själv du måste ställa frågan om han är värd det. Sen förstår jag din rädsla för att bli sårad, men den risken finns i alla relationer.
Citera
2014-04-03, 22:42
  #3
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Killen låter som en jobbig Drama Queen. Säkert en halvbögig hipster.
Om han inte kan ta sig samman så bör du distansera dig från honom, hur länge orkar du höra på hur jävla synd det är om honom för att den där andra kvinnan inte vill ha honom? När han redan har dig?

Regel 1) Känns det fel, så är det fel.
Citera
2014-04-03, 23:31
  #4
Medlem
Har ett råd till dig, spring medans du kan!
Hållet själv på att bearbeta en sådan kille i skrivande stund, du kommer bli sårad mer än du någonsin kan ana...
Citera
2014-04-04, 00:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nephthys
Jag har lyckats hamna i en riktigt dryg situation.
Killen det handlar om har nyligen blivit rejält dissat av ”hans livs kärlek” och tänker att hans liv aldrig kommer bli bra igen, sådär som alla med krossat hjärta säger.
Vi har känt varandra ett tag. Vi snackar väldigt mycket och när vi ses både myser vi och har sex, precis som om vi var på väg att bli tillsammans. Men han har också antytt att något mer inte är aktuellt, eftersom han är "så förstörd" och aldrig kommer bli lycklig igen.
Jag vet säkert att han ändå gillar mig och allt sådant. Verkar bara som jag har kommit vid helt fel tidpunkt.

Nu vet jag inte om jag borde stanna kvar i den här konstiga relationen och se om det kanske leder till något ändå, när han väl är redo. Eller om jag helt enkelt bara ska dra och minimera risken att bli rejält sårad.
Vill på något sätt inte lämna honom helt heller, för samtidigt är han i stort behov av en vän just nu, någon som bryr sig, eftersom han mår rejält dåligt.

Vad fan ska jag göra?

Ouch, få höra det från killen I would run for the hills, det finns vettiga killar som du kommer bli intresserad av och som kommer vilja ha DIG och inte sörja något gammalt. Satsa på att hitta någon som tycker att du är underbar och som vill vara med dig.

Vill du vara med någon som säger så och som kanske om ett halvår (eller ett, två, tre år..) blir redo för att vara med dig? Tycker du förtjänar bättre. Han behöver tid att läka, som alla behöver efter ett breakup...Du får väl fråga dig själv om du vill vara hans rebound eller om du vill ut och träffa någon som uppskattar dig och inte ältar gamla ex?
Citera
2014-04-09, 03:55
  #6
Medlem
Verkar som om det är bäst att dra medan jag kan. Tack för era råd!
Citera
2014-04-09, 08:28
  #7
Medlem
Ja tyvärr, nu har han dig som tröst. Detta kommer bara bli tortyr för dig och du kan inte vara hans vän genom detta genom att ligga med honom. Så sluta träffa honom, men om du vill säg att han vet var du finns om han i framtiden skulle vilja se om det kan bli något mellan er när han redo för något nytt.
Citera
2014-04-09, 09:50
  #8
Medlem
Trakigtaliass avatar
Bara det att han ligger och gaggar om henne när du är där. Du är faktiskt värd något bättre än så!
Citera
2014-04-09, 18:17
  #9
Medlem
Hej!

Först och främst brukar ju rebounds (ja, du är ett rebound) inte riktigt vara receptet för framgång i längden. Så antingen accepterar du situationen att vara med någon som egentligen vill vara med någon annan. Eller så rotar du fram din självrespekt där inne och tackar för dig.

För om ni väl blir tillsammans, kommer du verkligen känna dig riktigt tillfreds ändå, efter att ha varit tvungen att lyssna på hans patetiska gnäll om sitt ex hela er första period (en period som ju helst faktiskt ska handla om er för övrigt...)?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback