2014-04-04, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nej, du har inte gett något svar överhuvudtaget. Antagligen för att du vet att svaret leder till slutsatser som du inte vill dra. Du ska få en sista chans att svara på den enkla frågan som jag ställt i en rad poster men som du hittills vägrat svara på. Sen kommer jag att dra mina egna slutsatser. För att försäkra mig om att du uppfattar vad frågan är fetstilar jag den åt dig.

Varför tycker du att man inte ska behöva söka jobbet som bordellhora på samma sätt som man måste söka andra jobb i Sverige?

Jag har svarat. Om du inte har förstått beror det på att du har en bristande intelligens. Oroväckande låg intelligens.

Svar: Jag tycker samma sak som lagstiftning på Nya Zeeland säger.

Nu ska du svara på min fråga: Varför behöver man inte ta jobb som tex strippa, cam-girl, porrskådespelerska?
Citera
2014-04-04, 23:20
Medlem
goran744s avatar
Mannen som söker upp bordellen med erektionen, pengarna och förväntningarna. Går sedan därifrån fattig och slak mumlar något om att horan lurade av honom pengarna och utnyttjade honom. Var det penisen som gick dit med honom,penisen som tvingade honom ,penisen som bestämde över honom?
Ungefär som en alkoholist som skriker, det är du som är full. Det är ditt fel att jag dricker och det är ditt fel att jag knullar andra.
Stackars älskade barn..... stackars älskade barn! Som hon sjöng för oss alla för länge sedan.
Vad hände efter vägen?
Statliga systembolag, statliga bordeller är det inte lika bra att ge alla det de vill ha?
Statligt ägda knarkarkvartar, statligt ägda vad du vill.
Sodom och Gomorra.
Citera
2014-04-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
"En stackars man...." Snälla bespara oss offer-tugget. Är onani starkt förknippat med skam för män som köper sex? De som har sådana känslor behöver isåfall gå i terapi, det är aldrig fel och tillfreställa sig själv sexuellt när man är kåt och ingen finns där. Att köpa en annan människas kropp kan aldrig rättfärdigas.

Eftersom du inte kan tänka dig "en stackars man", är det uppenbart att du har psykiska störningar själv. Du reagerar starkt i alla trådar om prostitution. Jag vet inte vad som gör mest ont för en prostituerad. Kanske är det att hon utnyttjar mannen? Kanske är det hennes tankar om en väntade hustru som hon bedrar? Kanske vet du?
Citera
2014-04-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Varför behöver man inte ta jobb som tex strippa, cam-girl, porrskådespelerska?
För att det inte är yrken utan resultat av mäns våld mot kvinnor.
Citera
2014-04-04, 23:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nej, du har inte gett något svar överhuvudtaget. Antagligen för att du vet att svaret leder till slutsatser som du inte vill dra. Du ska få en sista chans att svara på den enkla frågan som jag ställt i en rad poster men som du hittills vägrat svara på. Sen kommer jag att dra mina egna slutsatser. För att försäkra mig om att du uppfattar vad frågan är fetstilar jag den åt dig.

Varför tycker du att man inte ska behöva söka jobbet som bordellhora på samma sätt som man måste söka andra jobb i Sverige?

Därför att en del kvinnor har legitima moraliska problem med prostitution precis som en del människor är pacifister eller vegetarianer. Man tvingar inte pacifister att gå ut i krig, vegetarianer att jobba på slakteri, kvinnor som är emot prostitution att jobba på bordell.
Citera
2014-04-04, 23:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:

På vilket sätt är det våld att ta av sig kläderna (strippa) eller ha sex på film (porr)? Med den logiken är det våld varje gång man duschar eller har sex med sin partner.
Citera
2014-04-04, 23:25
Bannlyst
Citat:

Javisst är det så.
Citera
2014-04-04, 23:47
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:

Gå och lägg dig. Vad vet du om vad andra vill göra? Att du inte vill syssla med det vet vi redan. Ingen tvingar dig heller så vad är problemet...
Citera
2014-04-04, 23:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja visst. Gifta män som går till bordeller hycklar nog ofta, men säkert inte alla. Beror väl på hur mycket sanning han bedömer att kvinnan klarar av att ta. Bäst vore som du säger att folk inte hycklade så mycket.

Tycker det är bra att du klargör vad du ser upp till. En man med lite karaktär! Det är synd när unga killar imbillar sig att de inte kan lära sig att förföra kvinnor och väljer det enkla alternativet (läs bordell), men att göra det olagligt är ändå bara helt uppåt väggarna. Det finns inga fördelar alls med det.

Ja ok jag gillar inte hyckleri! Det skall vara raka rör och ärliga fighter och jag vill att en man skall låta mig få bli förbannad utan att själv bli vansinnig och speciellt om han hycklat. Låt mig få vara arg utan att kalla mig öknamn...
Jag sa till en man en gång att jag vill ha ärlighet vad gäller sexet och vill att du talar om det för mig då vet jag om det och litar på dig. Vill alltså att mannen skall våga var man med mig och våga möta mig som den kvinna jag är. Gärna karaktär, det stör mig inte alls, tvärtom det lockar mig. Men den mannen blev rasande på mig och anklagade mig för att planera eventuella sexuella möten bakom hans rygg. Han trodde att jag ville ha ryggen fri och sexa runt i varje hörn.
Det gäller som kvinna att hitta rätt både med sig själv och med mannen hon vill ha i sitt liv.Jag är emot allt förakt av könen. Bordeller och prostitution är att förakta sig själv. Både kvinna och man. Kvinnan tar betalt och förnedrar sig själv och mannen förnedrar sig själv.
Jag tycker att det är äckligt. Det handlar om sekunder och orgasm och pengar. Är det värt allt? Länder där kvinnor måste försörja sig genom prostitution för att överleva. Vem tjänar mest på det? Antagligen staten som får in valuta från sexturisterna. Sjukt allt! Det är min åsikt i det här. Nu orkar jag inte tugga i det här ämnet mer.
Senast redigerad av goran744 2014-04-05 kl. 00:00.
Citera
2014-04-05, 00:01
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Du får ursäkta men det är din subjektiva åsikt. Folk som inte respekterar den prostituerade respekterar sällan sina andra sexpartners. Jag undrar vad du har för erfarenhet av sexköp? Det finns många prostituerade som föraktar och lurar sina kunder. Det finns faktiskt kunder som känner sig som förloraren.
Jag har större respekt för prostituerade än vad jag har för feministerna som skriver här och bortskämda tjejer. Jag respekterar och behandlar den prostituerade precis lika bra om inte bättre än mina andra sexpartners.

Utsätta, varför säga utsätta? Du ser kvinnan som ett objekt, det är tydligt. Kvinnan är inte ett objekt, kvinnan är ett subjekt. Ett subjekt som gör val. Jag protesterar eftersom att jag inte ser kvinnan som ett objekt. Du borde rannsaka dig själv och fråga hur du egentligen ser på prostituerade.

Det är en objektiv åsikt. Folk respekterar inte prostituerade och har aldrig gjort. Du "respekterar" dem för att du tycker att de står upp för sig och vågar ägna sig åt sådant som anses tabu. Du stödjer deras livsval eftersom det ger dig möjligheter som man, så att du kan köpa sex av dem.
Citera
2014-04-05, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är en objektiv åsikt. Folk respekterar inte prostituerade och har aldrig gjort. Du "respekterar" dem för att du tycker att de står upp för sig och vågar ägna sig åt sådant som anses tabu. Du stödjer deras livsval eftersom det ger dig möjligheter som man, så att du kan köpa sex av dem.

Nej. En relativt objektiv åsikt skulle kunna vara att folk i allmänhet inte respekterar prostituerade. Å andra sidan köper inte folk i allmänhet sex.

Om jag inte stöttade deras val så skulle jag väl inte heller köpa sex? Alternativt vara en hycklare.

Tabut är kraftigare i Sverige än andra länder.

Jag skäms faktiskt över hur trångsynta svenskar kan vara.
Citera
2014-04-05, 00:21
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Nej. En relativt objektiv åsikt skulle kunna vara att folk i allmänhet inte respekterar prostituerade. Å andra sidan köper inte folk i allmänhet sex.

Om jag inte stöttade deras val så skulle jag väl inte heller köpa sex? Alternativt vara en hycklare.

Tabut är kraftigare i Sverige än andra länder.

Jag skäms faktiskt över hur trångsynta svenskar kan vara.

När jag säger "folk respekterar inte prostituerade" syftar jag på folk generellt sett. Jag tar inte hänsyn till promillen när den inte kan anses relevant i sammanhanget. Det är klart att ni stöttar deras yrkesval när det ger er möjligheter som sexköpare? Utan prostituerade kan ni inte köpa sex så det är fullt naturligt att ni stödjer deras val när ni är beroende av deras tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in