• 2
  • 3
2014-04-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Varför ska du berätta för en pojk/flickvän om du inte berättar för något random knull? Du hävdar ju att det inte smittar om man inte har blåsor, så varför berätta för den ena men inte den andre?

Hur fick du själv herpes? Hade du sex med någon som hade blåsor?

Visste du om att personen du hade sex med hade herpes? Blev du glad över att själv få det?

"Smittsamheten är högst då synliga blåsor och sår föreligger, men smitta kan även ske i helt symptomfritt skede"

"sprids via kroppsvätskor, saliv och sexuellt umgänge"

För att jag lovar dig att ingen vill riskera att få herpes genom ett randomknull, man skulle aldrig få ligga.
Jag fick det av min föredetta flickvän och hon berättade för mig efter tredje gången som tur var drabbades inte jag då, men vi hade ihop det länge så man kan ju inte köra med kondom hela tideb så kåt som hon var. Men när man vart o kollat ballen så har dom sagt att det inte är någon fara när man intr har blåsor och tänker inte förstöra mitt sexliv bara för nå blåsor som håller på 1 vecka i halvåret.
Citera
2014-04-02, 21:04
Medlem
doktordajmkrysss avatar
Lite off topic; vad säger egentligen vetenskapsmännen och sjukvården nuförtiden om herpes och kondom? Hur vanligt är det egentligen att folk blir smittade av herpes trots kondomanvändning? Spontant blir ju inte pungen skyddad ens med kondom?
Citera
2014-04-02, 21:08
Medlem
killen30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjauuuu
Nej ingen stor lymfkörtel, ingen feber, inte ont i lederna, ingen konstig pirrande känsla i låren och har inte haft sex på över en vecka.

EDIT: något som talar emot era 100% utlåtanden är att alla bilder på google på genital herpes visar bilder på blåsor som sitter tillsammans, inte spridda enstaka här och där.

Är utseendet på såren/blåsan man går efter inte hur de sitter. Könsherpes kan dyka upp lite hur som helst runt eller på könsorganet. Små runda sår med rodnad botten och lite vätska är typiskt, blir en blåsa sen sår. Men ofta upptäcker man såret då blåsan spricker lätt. Sen har man inte alltid feber mm. Kan uppkomma framförallt vid första skovet. Men en del har bara sår och lite sveda under första skovet och andra blir jättesjuka och kissar taggtråd, rätt många har inga symtom alls

Bäst att visa dessa sår för en läkare eller van sjuksköterska på tex sesam-mott. Som ofta räcker för att ställa diagnos.
Senast redigerad av killen30 2014-04-02 kl. 21:17.
Citera
2014-04-02, 22:18
Bannlyst
Jag hade kondylom för ett tag sen och har haft klamydia som visat sig i form av prickar strax bakom ollonet. Jag googlade och kom in på ett amerikanskt forum som tog upp att man ska använda sig av äppelcidervinäger, ÄCV. För mig har ÄCV rengjort allt som har med kondylom och andra könsrelaterade vårtor och liknande.

Det tar ungefär 4 dagar tills vårtan har försvunnit och man får då ett litet sår. Såret läker dock snabbt och därefter får man ren och fin hud.

Stryk bara över det med försiktighet då det kan svida en hel del, men du vänjer dig. Ska du behandla klamydia kommer prickarna att först bli vita och sen falla av eller försvinna.

Prova själv, anvöndningen av ÄCV hjälper mot många typer av prickar och vårtor.
Citera
2014-04-03, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Jag hade kondylom för ett tag sen och har haft klamydia som visat sig i form av prickar strax bakom ollonet. Jag googlade och kom in på ett amerikanskt forum som tog upp att man ska använda sig av äppelcidervinäger, ÄCV. För mig har ÄCV rengjort allt som har med kondylom och andra könsrelaterade vårtor och liknande.

Det tar ungefär 4 dagar tills vårtan har försvunnit och man får då ett litet sår. Såret läker dock snabbt och därefter får man ren och fin hud.

Stryk bara över det med försiktighet då det kan svida en hel del, men du vänjer dig. Ska du behandla klamydia kommer prickarna att först bli vita och sen falla av eller försvinna.

Prova själv, anvöndningen av ÄCV hjälper mot många typer av prickar och vårtor.

Ser inte anledningen till att hålla på o kladda med ÄCV på blåsor som inte ens efter de gått sönder svider och om de ändå kommer försvinna av sig självt. Har läst att man gör detta på kondylom vårtor som kan sitta i månader/år men inte mot herpes som försvinner efter nån vecka eller klamydia vilket de finns antibiotika behandling för.

Man vill ju inte gärna inse att man har herpes, en av könssjukdomarna man vart mest orolig över att få, så inte konstigt man letar fel på era bilder ni bifogar. Däremot så har jag inga vätskefyllda blåsor på de sätt jag googlat fram och som ni bifogat så jag avslutar denna gissningsleken och visar upp dem för en läkare istället, så återkommer jag med vad det var för nåt.

Är det herpes så får man väl bara acceptera och gå vidare, de har ju isf för mig gett väldigt lindriga symtom och kommer nog inte vara jobbigt o leva med.
Citera
2014-04-03, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analpiss
För att jag lovar dig att ingen vill riskera att få herpes genom ett randomknull, man skulle aldrig få ligga.
Jag fick det av min föredetta flickvän och hon berättade för mig efter tredje gången som tur var drabbades inte jag då, men vi hade ihop det länge så man kan ju inte köra med kondom hela tideb så kåt som hon var. Men när man vart o kollat ballen så har dom sagt att det inte är någon fara när man intr har blåsor och tänker inte förstöra mitt sexliv bara för nå blåsor som håller på 1 vecka i halvåret.

Så du smittar hellre någon medvetet än att berätta att du har en sjukdom och riskerar att inte få knulla?
Citera
2014-04-03, 13:02
Medlem
Har vart hos läkaren idag på förmiddagen och han konstaterade att det inte var herpes iaf de har gjort en odling för att ta reda på vad det är. Får väl svar nån gång nästa vecka, lite drygt att inte veta över helgen bara men det får gå.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in