Citat:
Ursprungligen postat av
landt81
Jag hade kondylom för ett tag sen och har haft klamydia som visat sig i form av prickar strax bakom ollonet. Jag googlade och kom in på ett amerikanskt forum som tog upp att man ska använda sig av äppelcidervinäger, ÄCV. För mig har ÄCV rengjort allt som har med kondylom och andra könsrelaterade vårtor och liknande.
Det tar ungefär 4 dagar tills vårtan har försvunnit och man får då ett litet sår. Såret läker dock snabbt och därefter får man ren och fin hud.
Stryk bara över det med försiktighet då det kan svida en hel del, men du vänjer dig. Ska du behandla klamydia kommer prickarna att först bli vita och sen falla av eller försvinna.
Prova själv, anvöndningen av ÄCV hjälper mot många typer av prickar och vårtor.
Ser inte anledningen till att hålla på o kladda med ÄCV på blåsor som inte ens efter de gått sönder svider och om de ändå kommer försvinna av sig självt. Har läst att man gör detta på kondylom vårtor som kan sitta i månader/år men inte mot herpes som försvinner efter nån vecka eller klamydia vilket de finns antibiotika behandling för.
Man vill ju inte gärna inse att man har herpes, en av könssjukdomarna man vart mest orolig över att få, så inte konstigt man letar fel på era bilder ni bifogar. Däremot så har jag inga vätskefyllda blåsor på de sätt jag googlat fram och som ni bifogat så jag avslutar denna gissningsleken och visar upp dem för en läkare istället, så återkommer jag med vad det var för nåt.
Är det herpes så får man väl bara acceptera och gå vidare, de har ju isf för mig gett väldigt lindriga symtom och kommer nog inte vara jobbigt o leva med.