2014-04-02, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjauuuu
Den är inte i vägen när jag inte behöver den, när den behövs är den 18cm
Sluta ljug den är max 15cm i erektion!

Det är herpes fy fan va äcklig du är!
Citera
2014-04-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1love
Sluta ljug den är max 15cm i erektion!

Det är herpes fy fan va äcklig du är!

Haha!
Citera
2014-04-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analpiss
Har herpes själv och är hundra på att det där är herpes. Det gör inte särskilt ont, kan vara drygt att runka när.man har det. Men det funkar! Inget som kommer störa dig i livet, se till att inte ha sex med någon när du har blåsor bara. Man har ingen plikt att berätta för sin sexpartner.

Man kanske kan berätta ändå, innan man smittar någon annan till en livslång sjukdom utan botemedel?
Citera
2014-04-02, 14:55
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Läkare har i måndags konstaterat att jag inte har kondylom. Och all min google forskning säger mig samma sak. De brukar vara hudfärgade o flikiga.

Fan trodde man skulle få nån mer klarhet här än förslag om saker det inte är och inte ens stämmer överens med bilder på nätet och kommentarer om kukens storlek. Kände inte direkt att ja behövde runka upp den för att få hjälp med att ta reda på vad det är jag drabbats av.

Det kanske du skulle ha gjort, för man visar inte sin sjuka lilleman sådär. Han ser ju både ledsen och förvirrad ut. :/
Citera
2014-04-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Man kanske kan berätta ändå, innan man smittar någon annan till en livslång sjukdom utan botemedel?

Det smittar ju inte om man inte har blåsor varför ska man då oroa någon annan? Självklart om.man har pojk/flickvän så ska man berätta.
Citera
2014-04-02, 14:58
Medlem
Citat:
En fråga, svider det när du pissar?
Svider o svider, det gör inte ont men visst svider det ytterst lite.
Citera
2014-04-02, 15:15
Medlem
Citat:
Svider o svider, det gör inte ont men visst svider det ytterst lite.

Jag tror inte det är herpes för då skulle nog undersköterskan känt igen det. Men jag återkommer när jag pratat med läkare.
Citera
2014-04-02, 16:09
Medlem
Citat:
Det smittar ju inte om man inte har blåsor varför ska man då oroa någon annan? Självklart om.man har pojk/flickvän så ska man berätta.

Varför ska du berätta för en pojk/flickvän om du inte berättar för något random knull? Du hävdar ju att det inte smittar om man inte har blåsor, så varför berätta för den ena men inte den andre?

Hur fick du själv herpes? Hade du sex med någon som hade blåsor?

Visste du om att personen du hade sex med hade herpes? Blev du glad över att själv få det?

"Smittsamheten är högst då synliga blåsor och sår föreligger, men smitta kan även ske i helt symptomfritt skede"

"sprids via kroppsvätskor, saliv och sexuellt umgänge"
Citera
2014-04-02, 16:11
Medlem
Citat:
Jag tror inte det är herpes för då skulle nog undersköterskan känt igen det. Men jag återkommer när jag pratat med läkare.

Vet du hur länge hon hade jobbat som undersköterska och på den avdelningen?
Varför skulle en undersköterska glo på din kuk och få äran att ställa en diagnos?
Jag skulle anmäla det hela, så vitt jag vet har man undersköterskor till annat än att ställa diagnoser.
Citera
2014-04-02, 17:27
Medlem
killen30s avatar
Alla gånger herpes, såren ser rätt typiska ut och behöver inte svida samt kan svida när du kissar om dessa sitter i urinröret med.. Lymfkörtel stor i ljumsken ? feber ? ont i leder ? konstig pirrande känsla på låren? haft nyligen oskyddat samlag eller stressat mycket?

Be om valaciclovir tabl när du är hos läkaren. Nu är det för sent att ta dem men kan korta ner skovet ev. Men du kommer behöva dem resten av ditt liv när herpes vaknar till och vill komma till ytan igen.
Citera
2014-04-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Alla gånger herpes, såren ser rätt typiska ut och behöver inte svida samt kan svida när du kissar om dessa sitter i urinröret med.. Lymfkörtel stor i ljumsken ? feber ? ont i leder ? konstig pirrande känsla på låren? haft nyligen oskyddat samlag eller stressat mycket?

Be om valaciclovir tabl när du är hos läkaren. Nu är det för sent att ta dem men kan korta ner skovet ev. Men du kommer behöva dem resten av ditt liv när herpes vaknar till och vill komma till ytan igen.

Nej ingen stor lymfkörtel, ingen feber, inte ont i lederna, ingen konstig pirrande känsla i låren och har inte haft sex på över en vecka.

EDIT: något som talar emot era 100% utlåtanden är att alla bilder på google på genital herpes visar bilder på blåsor som sitter tillsammans, inte spridda enstaka här och där.
Senast redigerad av mjauuuu 2014-04-02 kl. 17:53.
Citera
2014-04-02, 18:43
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
EDIT: något som talar emot era 100% utlåtanden är att alla bilder på google på genital herpes visar bilder på blåsor som sitter tillsammans, inte spridda enstaka här och där.
http://www.dermnet.com/dn2/allJPG3/h...primary-28.jpg
http://mshc.org.au/dnn/Portals/6/ima...nt_penile1.jpg
http://www.sinaiem.org/pearls/files/2013/06/Herpes.jpg
Duger dessa åt herr Pes?

Nu över till smittspårningen - Hur många potentiella personer rör det sig om?
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2014-04-02 kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in