Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-31, 22:41
  #1
Medlem
Den bil som vid flera tillfällen observerats söka kontakt med barn är en silverfärgad BMW 316Ti compact med regnr SNZ 125.

De flesta dokumenterade observationerna av bilen har gjorts kring Körfältsskolan och Palmcrantzskolan i Östersund.

Den person som stått som ägare till fordonet under den tid då observationerna gjorts är bosatt i Odensala. (bilen är nu avställd)

http://op.se/lanet/ostersund/1.70006...a-med-sig-barn
Citera
2014-04-12, 23:42
  #2
Medlem
Polisen har nu förhört den fd ägaren till "pedofil-bilen" och avfört honom som misstänkt för de ofredanden som anmälts.

Han har sedan i december haft sin bil till försäljning hos bilfirman Autocare HB i Östersund och någon verkar under denna tid ha lånat bilen för att anonymt kunna ragga småkillar.

Är det någon som har någon info om ägare,anställda och hangarounds kring Auto Care HB?

Nån där som verkar gilla barn extra mycket?

Varför anmäler dom inte själva den som tuffar runt i en avställd bil och ofredar barn när dom uppenbarligen vet att nåt är skumt så att dom måste mörka pedofil-bilens regnr i blocketannonsen?

http://www.blocket.se/jamtland/BMW_3...3.htm?ca=3&w=1
Citera
2014-04-13, 00:11
  #3
Medlem
De som driver Auto-Care är samma bröder som drev pizzerian i Ytterån förut, eventuellt även den i Valla. Den äldre brodern var även involverad i ett bedrägeri gentemot den svenska staten för ett 10-tal år sen. Det handlade om en kvinna som hade ingått ett fejkgiftermål med J*m*l , *=a , och utgav sig för att vänta hans barn och därmed undgå utvisning. De fick till och med en ålderssvag Astrid Lindgren att uttala sig positivt för bedragarnas räkning.
Citera
2014-04-13, 00:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josefj
Polisen har nu förhört den fd ägaren till "pedofil-bilen" och avfört honom som misstänkt för de ofredanden som anmälts.

Han har sedan i december haft sin bil till försäljning hos bilfirman Autocare HB i Östersund och någon verkar under denna tid ha lånat bilen för att anonymt kunna ragga småkillar.

Är det någon som har någon info om ägare,anställda och hangarounds kring Auto Care HB?

Nån där som verkar gilla barn extra mycket?

Varför anmäler dom inte själva den som tuffar runt i en avställd bil och ofredar barn när dom uppenbarligen vet att nåt är skumt så att dom måste mörka pedofil-bilens regnr i blocketannonsen?

http://www.blocket.se/jamtland/BMW_3...3.htm?ca=3&w=1

Om du klickar dig fram till sista bilden så är reg.numret väldigt väl synligt.
Citera
2014-04-13, 00:34
  #5
Medlem
Ja du har rätt, men alla andra bilar på deras blocketsida illustreras av en hel bil med synlig regplåt. Dessutom står det fel regnr i slutet av annonsen.

Kan vara en slump, men jag sätter en slant på min teori att man vill mörka regnr pga att det figurerar i flera polisutredningar kring ofredande av barn.
Citera
2014-04-13, 00:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josefj
Ja du har rätt, men alla andra bilar på deras blocketsida illustreras av en hel bil med synlig regplåt. Dessutom står det fel regnr i slutet av annonsen.

Kan vara en slump, men jag sätter en slant på min teori att man vill mörka regnr pga att det figurerar i flera polisutredningar kring ofredande av barn.

1 , Undrar vad som hände kvinnan som utgav sig för att vara gift med den äldre brodern,.

2; Om GM i fallen med antastande av barn skulle vara mörkhyad så stämmer det lite alltför bra tidsmässing med placeringen av syrienra i Grytan.
Citera
2014-04-13, 01:02
  #7
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josefj
Ja du har rätt, men alla andra bilar på deras blocketsida illustreras av en hel bil med synlig regplåt. Dessutom står det fel regnr i slutet av annonsen.

Kan vara en slump, men jag sätter en slant på min teori att man vill mörka regnr pga att det figurerar i flera polisutredningar kring ofredande av barn.


Bilens regnr är inte mörkat, som tidigare nämnts så har du ju det hur tydligt som helst på sista bilden.
Att regnr längre ner i annonsen inte stämmer är heller inte ovanligt, du hittar det i hundratals annonser på blocket. har för mig att det är något internt system bilfirmorna använder sig av.
Citera
2014-04-13, 03:00
  #8
Medlem
zharkovs avatar
Det verkar som företaget även har namnet Libancar.
Är ni lika smarta som Sherlock Holmes kan ni säkert gissa ägarens ursprung.
Citera
2014-04-16, 17:24
  #9
Medlem
Hur var det nu, hade bilen varit synlig flera gånger runt skolorna eller rör det sig om ett tillfälle?
Citera
2014-04-22, 00:10
  #10
Medlem
Det finns minst två polisanmälningar om ofredande av barn runt Körfältsskolan. Kontaktförsöken har skett i december och i januari eller februari.

Dessutom har BMW:n setts erbjuda barn som väntar på bussen skjuts från busshållplatsen vid Palmcrantzskolan.
Citera
2014-04-22, 07:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josefj
Det finns minst två polisanmälningar om ofredande av barn runt Körfältsskolan. Kontaktförsöken har skett i december och i januari eller februari.

Dessutom har BMW:n setts erbjuda barn som väntar på bussen skjuts från busshållplatsen vid Palmcrantzskolan.


Och det handlar hela tiden om samma bil från Auto-Care i Östersund? Då tycker man att polisen borde ha hittat och förhört föraren vid det här laget. Bilhandlarna kan ju knappast ha varit omedvetna om att en och samma person lånar/provkör samma bil vid flera tillfällen....
Citera
2014-06-04, 17:04
  #12
Medlem
knullprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josefj
Polisen har nu förhört den fd ägaren till "pedofil-bilen" och avfört honom som misstänkt för de ofredanden som anmälts.

Han har sedan i december haft sin bil till försäljning hos bilfirman Autocare HB i Östersund och någon verkar under denna tid ha lånat bilen för att anonymt kunna ragga småkillar.

Är det någon som har någon info om ägare,anställda och hangarounds kring Auto Care HB?

Nån där som verkar gilla barn extra mycket?

Varför anmäler dom inte själva den som tuffar runt i en avställd bil och ofredar barn när dom uppenbarligen vet att nåt är skumt så att dom måste mörka pedofil-bilens regnr i blocketannonsen?

http://www.blocket.se/jamtland/BMW_3...3.htm?ca=3&w=1
Det jag vet med säkerhet är att en broder till en av ägarna till Autocare HB ofta kör taxi 21 (Östersunds Taxi).. Libanes, snaggad, mustasch.. Hade lite att göra med han och hans bror för bra många år sen och skulle inte rekommendera att skicka barn eller fruga i hans taxi själv då jag vet att han inte har alla hästar i hagen...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback