2014-03-31, 00:18
Bannlyst
En sak jag undrat över är varför alla feminister verkar ha en pinne i röven. Man ser aldrig någon skön och avslappnad feminist som kläcker ur sig kommentarer som, amen visst män is the shit! lite halvobrydd sådär. Förstå poängen tack.

Utan det enda jag ser är i princip, bla bla bla whine whine whine, din jävel din jävel fyfan äckelmän osv.

Själv tycker jag kvinnor är underbara men jag gillar inte feminismen, jag gillar kvinnor inte hens.

Så... feminister, varför så sura jämt?
Citera
2014-03-31, 00:24
Medlem
Shuffless avatar
När man kallar sig feminist så är det som att säga att man är en bitterfitta. Dem är avundsjuka och förbannade, dem representerar det värsta av människans natur. Inte för att dem är feminister utan varför dem är det. Dem hittar på problem, förvärrar dem som redan finns och blundar för verkligheten. Sorgliga människor helt enkelt, dem verkar sura därför att dem är det.

Ett fint litet exempel är när någon feminist uttryckt ett missnöje över dagens feministrörelse i Sverige samt att hon funderar på att sluta kalla sig det. En shit storm på twitter där ordet "förrädare" var förekommande, för det är så man ska reagera.. Man ska inte fixa problemet, det är för vettigt. Kommer inte ihåg namnen på inblandade men läste om detta för ett tag sen.
Senast redigerad av Shuffles 2014-03-31 kl. 00:29.
Citera
2014-03-31, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
När man kallar sig feminist så är det som att säga att man är en bitterfitta. Dem är avundsjuka och förbannade, dem representerar det värsta av människans natur. Inte för att dem är feminister utan varför dem är det. Dem hittar på problem, förvärrar dem som redan finns och blundar för verkligheten. Sorgliga människor helt enkelt, dem verkar sura därför att dem är det.

Jepp, tyvärr verkar det vara så, synd för dom
Citera
2014-03-31, 00:29
Medlem
Morgonrodnads avatar
En feminist är ständigt förtryckt och i konflikt. Aktivisterna får lära sig att identifiera olika könsförtryck i vardagen och en någorlunda påläst feminist har redan vid frukostkaffet funnit sitt kön förfördelat minst fem ggr.

Inte så lätt att dra fram ett leende om livet går ut på att ständigt finna nya fel.
Citera
2014-03-31, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
En feminist är ständigt förtryckt och i konflikt. Aktivisterna får lära sig att identifiera olika könsförtryck i vardagen och en någorlunda påläst feminist har redan vid frukostkaffet funnit sitt kön förfördelat minst fem ggr.

Inte så lätt att dra fram ett leende om livet går ut på att ständigt finna nya fel.

Bra sammanfattning, haft samma tankegångar, tror denna tråden kan vara nyttig för feminister faktist
Citera
2014-03-31, 00:33
Medlem
Kattafankens avatar
Har ni tråkigt, grabbar?
Citera
2014-03-31, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Har ni tråkigt, grabbar?

Är du sur eller?
Citera
2014-03-31, 00:38
Medlem
thewellovedones avatar
Finns det överhuvudtaget någon person oavsett kön eller ålder i Sverige som inte är sur och gnällig?
Citera
2014-03-31, 00:40
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Finns det överhuvudtaget någon person oavsett kön eller ålder i Sverige som inte är sur och gnällig?

Nej, det verkar inte så!
Citera
2014-03-31, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone

Kanske inte i hbtq kretsarna?
Citera
2014-03-31, 01:21
Medlem
Morgonrodnads avatar
Fast snart är det vår. Då kan vi alla bli glada, njuta av solen och kanske nypa någon i rumpan.

Jag skulle vilja utmana någon av fbs få feminister att faktiskt ha en riktigt rolig dag bara fylld av skratt och glädje.
Citera
2014-03-31, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Fast snart är det vår. Då kan vi alla bli glada, njuta av solen och kanske nypa någon i rumpan.

Jag skulle vilja utmana någon av fbs få feminister att faktiskt ha en riktigt rolig dag bara fylld av skratt och glädje.
Skratt och glädje är en del av den strukturella sexismen, CIS-svin!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in