Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-30, 14:04
  #1
Medlem
Jag ansökte om Ica Student för att jag gärna ville dra nytta av rabatter osv. Det jag fick hem var ett bankkort (Icabanken, Mastercard) och det känns som om jag har missuppfattat lite. Trodde bara det skulle vara ett bonuskort som man drog och sedan betalar man med sitt vanliga. Jag vill bara kunna dra bonus och så.

Frågade i kassan om jag bara ska dra kortet och sedan betala med mitt andra, hon sa "ja, bara stoppa i kortet och ta ut det igen" så det gjorde jag, men det stod inte "bonus dragen" eller liknande. Jag hade valt en vara som det stod att jag som student skulle få gratis, och dum som jag var tog jag inte kvittot av ren vana, men jag räknade ut efteråt att jag hade betalat fullt pris för den varan som var ganska dyr, och att det alltså med all sannolikhet inte hade fungerat att bara dra/stoppa i kortet.

Är det något fel, kan jag inte dra bonus/få rabatt om jag inte betalar med kortet? Eller har jag fått det här Icabanken-kortet först för att jag sedan behöver ansöka om endast bonuskortet för studenter?

Tacksam för hjälp!
Citera
2014-03-30, 14:09
  #2
Medlem
mario.ms avatar
Ditt kort är bonuskortet, fast jag vet inte hur de fungerar om man inte betalar med kortet.

Jag har två råd till dig, antingen börjar du överföra pengar till ditt nya Ica kort och handlar med då du får dubbelrabatt och bonus. Eller så börjar du handla på LIDL för Ica är så jävla dyrt. Mitt Icas sortiment är dessutom helt värdelöst. Ruttna lökar, gamla bananer. Allt till överpris
Citera
2014-03-30, 14:16
  #3
Avstängd
bithaxs avatar
Tror dom har börjat gå ifrån bonuskort.

Hemköp har bonus direkt på ditt bank/kredit kort numera.
Kanske ett tecken på att konkurrensen hårdnar och dom vill göra det lättare att hålla kvar kunder.
Citera
2014-03-30, 14:17
  #4
Medlem
Browlers avatar
Intressant att du väljer att vända dig till flashback ang. detta.

Hur som helst: jo, det är helt möjligt att använda ditt Ica Mastercard enbart för bonus, och sedan betala med ditt Swedbank/Nordea/Whatever-bankkort. Precis som hon i kassan sa, så ska du först sätta i ditt Ica-kort. Då registreras bonus och eventuella kortexklusiva rabatter. Efter det, ifall du vill betala med ditt andra bankkort, så bara byter du kort i kortläsaren och slår din kod som vanligt.
Om det nu blev fel när du handlade så kanske det var så att du satte i ditt Ica-kort innan första varan var inscannad (och därmed inget kvitto påbörjat).
Citera
2014-03-30, 14:59
  #5
Medlem
iggesundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browler
Intressant att du väljer att vända dig till flashback ang. detta.

Hur som helst: jo, det är helt möjligt att använda ditt Ica Mastercard enbart för bonus, och sedan betala med ditt Swedbank/Nordea/Whatever-bankkort. Precis som hon i kassan sa, så ska du först sätta i ditt Ica-kort. Då registreras bonus och eventuella kortexklusiva rabatter. Efter det, ifall du vill betala med ditt andra bankkort, så bara byter du kort i kortläsaren och slår din kod som vanligt.
Om det nu blev fel när du handlade så kanske det var så att du satte i ditt Ica-kort innan första varan var inscannad (och därmed inget kvitto påbörjat).

Jag sätter alltid i bonuskortet först,... det funkar utan problem,, kortet måste ju registreras i kassan först.
Citera
2014-03-30, 15:03
  #6
Medlem
Browlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggesundarn
Jag sätter alltid i bonuskortet först,... det funkar utan problem,, kortet måste ju registreras i kassan först.

Läs en gång till och återkom
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback