Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-24, 22:56
  #7849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Lion
Fast det där stämmer väl inte? Det är väl bara Matematik 1, Svenska 1 och Engelska 5?
Du har rätt, bara Ma1 (a, b eller c), Sv1 och Eng5 krävs. http://jobb.forsvarsmakten.se/sv/vag...-soldatsjoman/

Kan det som skrevs tidigare vara för officer?
2016-09-25, 17:44
  #7850
Medlem
hampan456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Har cyklat en del på gymmet inför min mönstring om två månader och jag vill få cykelpassen så trovärdiga som cykeltestet är. Känner att jag har hyfsad koll på hur testet genomförs men undrar hur mycket belastningen ökar efter varje nivå och hur högt tempo man lär cykla i? Den cykeln jag kör på, på gymmet tror jag har upp till 20 i motstånd och jag cyklar mellan 80-120 rpm beroende på intensitet.

Svårt att höfta vad det är för motstånd man cyklar på, men det är inget att oroa sig för. Om du cyklar på gymmet så långt innan kommer du lätt få en 9a. Kör som du brukar bara så kommer det lösa sig.
2016-09-25, 18:22
  #7851
Medlem
REALINs avatar
Alla ni som funderar på söka för att göra grundutbildning i början på nästa år eller senare, SÖK!

Ni har inget att förlora på att testa göra militär grundutbildning och Försvarsmakten har stort behov av fler soldater.

Om ni har frågor så skriv helst i PM för att jag lättare ska kunna svara.

//yrkesinformatör
2016-09-25, 18:47
  #7852
Medlem
-Lions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Alla ni som funderar på söka för att göra grundutbildning i början på nästa år eller senare, SÖK!

Ni har inget att förlora på att testa göra militär grundutbildning och Försvarsmakten har stort behov av fler soldater.

Om ni har frågor så skriv helst i PM för att jag lättare ska kunna svara.

//yrkesinformatör

Jag ska mönstra om ett par månader, och om allt går som det ska så söker jag till GMU efter gymnasiet!
2016-09-25, 18:50
  #7853
Medlem
REALINs avatar
Låter riktigt bra. Visst vet du att testerna sparas i upp till 24 månader? Så du kan göra testerna och om det inte finns något intressant att söka just då så kan du vänta. Sen när det dyker upp något intressant ringer du bara direkt till FM HRC/Rekryteringsmyndigheten och säger vad du är intresserad av så fixar dom platsen åt dig. Så länge du uppfyller lägsta kraven så klart.

Lycka till!
2016-09-25, 18:53
  #7854
Medlem
-Lions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Låter riktigt bra. Visst vet du att testerna sparas i upp till 24 månader? Så du kan göra testerna och om det inte finns något intressant att söka just då så kan du vänta. Sen när det dyker upp något intressant ringer du bara direkt till FM HRC/Rekryteringsmyndigheten och säger vad du är intresserad av så fixar dom platsen åt dig. Så länge du uppfyller lägsta kraven så klart.

Lycka till!

Jo, det vet jag! Jag har följt denna tråd sedan jag var 15! Så, jag kan alltså mönstra i år om jag vill men inte söka vidare till GMU? Tänkte om jag kan spara mina resultat för att först genomföra gymnasiet?

Tack!
2016-09-25, 18:55
  #7855
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Lion
Jo, det vet jag! Jag har följt denna tråd sedan jag var 15! Så, jag kan alltså mönstra i år om jag vill men inte söka vidare till GMU? Tänkte om jag kan spara mina resultat för att först genomföra gymnasiet?

Tack!

Precis. Om du känner dig redo nu så bara ta och göra testerna färdigt och sen ringa direkt du vet vilken grundutbildning du vill göra. :-) Om du blir missnöjd med resultaten på tex. fystesterna hinner du ju även komplettera upp det i god tid eftersom du får göra om fystesterna efter tre månader.
2016-09-25, 23:21
  #7856
Medlem
Kebbabturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YY90pp
Jag tvivlar på om han hoppade av... Jag tror att han blev sparkad.....

Det stämmer. När befälet sa "Kom mina barn" så använde jag min hjärna och begrundade vad jag höll på med och insåg att jag skulle bli deras stjärtgosse. Att de sedan drog till med patriotiska one-liners som att "Bli så farliga så möjligt för Ryssen" skakade jag på huvudet inombords och gick till befälet så fort vi hade rast och sa upp mig illa kvickt.

Ni vill att jag ska bry mig om vad ni tycker om min åsikt.. Haha. "Dö för konungen" som de sa. Du betyder inte ett skit för dom dagen du stupar.
2016-09-26, 05:53
  #7857
Medlem
peeaceholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Det stämmer. När befälet sa "Kom mina barn" så använde jag min hjärna och begrundade vad jag höll på med och insåg att jag skulle bli deras stjärtgosse. Att de sedan drog till med patriotiska one-liners som att "Bli så farliga så möjligt för Ryssen" skakade jag på huvudet inombords och gick till befälet så fort vi hade rast och sa upp mig illa kvickt.

Ni vill att jag ska bry mig om vad ni tycker om min åsikt.. Haha. "Dö för konungen" som de sa. Du betyder inte ett skit för dom dagen du stupar.

Vad i helvete förväntade du dig när du valde att rycka in? Ena sekunden verkar du inte tycka att det var kärvt nog, andra säger du att det var för lite vila och sömn och att befälen chefar för mycket.
2016-09-26, 06:40
  #7858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Det stämmer. När befälet sa "Kom mina barn" så använde jag min hjärna och begrundade vad jag höll på med och insåg att jag skulle bli deras stjärtgosse. Att de sedan drog till med patriotiska one-liners som att "Bli så farliga så möjligt för Ryssen" skakade jag på huvudet inombords och gick till befälet så fort vi hade rast och sa upp mig illa kvickt.

Ni vill att jag ska bry mig om vad ni tycker om min åsikt.. Haha. "Dö för konungen" som de sa. Du betyder inte ett skit för dom dagen du stupar.

Den curlar er.. ena sekunden är dem eran mamma andra är dem ditt helvete. Du fattar inte riktigt, hade du velat ha en utmaning så hade du sökt attackdykare efter din utbildning.
2016-09-26, 07:16
  #7859
Medlem
Kebbabturkens avatar
Fortsätt mata reaktionerna mot mig. Det här är underhållande!
2016-09-26, 20:59
  #7860
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Ryckte in på ** Regemente i Måndags och beslöt mig för att avsluta utbildningen igår. Lämnade in utrustningen idag och åkte hem.

Någon som vet om jag får ett öre för de här dagarna eller bara fri mat och logi?

Jag tyckte inte det var någon utmaning rent mentalt eller fysiskt. Det som störde mig mycket var alla andra höns som är 6 år yngre än en själv som var där för att latja runt och förstöra för oss som är seriösa.
Öh, hur kan du bedöma utmaningen rent mentalt eller fysiskt om du gav upp efter några dagar?

Låter som om GMU blev för mycket mentalt, men du vägrar medge det och du därför tar till en överlägsen ton.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback