Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
T-80Us avatar

Moderatormeddelande

Postat av T-80U 2014-03-30, 14:00
Medlem
Då startar vi på ny kula här!

ALLA frågor kring GMU och utbildning i försvaret, samt att söka GMU och vilka möjligheter som sedan finns SKALL tas i denna tråd.

Frågor om prickar i belastningsregistret, och hur dessa påverkar en ansökan, skall dock tas i för ändamålet avsedd tråd, INTE här.

Kör på!

/Mod
__________________
Senast redigerad av T-80U 2014-04-16 kl. 18:04.
2014-03-30, 15:34
  #2
Medlem
Några rapporter från de som genomför GMU nu? Hur är det?
2014-03-30, 16:01
  #3
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreos
Några rapporter från de som genomför GMU nu? Hur är det?
Som vanligt, hektiskt och stressigt för de flesta. Dock är väl denna GMU:n 13 veckor istället för 12 som innan? Hur läggs projekten upp i så fall? Något projekt måste förlängas en vecka.
2014-03-30, 16:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Som vanligt, hektiskt och stressigt för de flesta. Dock är väl denna GMU:n 13 veckor istället för 12 som innan? Hur läggs projekten upp i så fall? Något projekt måste förlängas en vecka.

Som jag förstod det är det veckan i början för att kunna få en lite mjukare start.
2014-03-30, 16:15
  #5
Avstängd
Jag håller på o genomför GMUn, är på min sista vecka. Det är riktigt najs Det är ca 30% tjejer bland oss.. det kan man inte tro men så är det.
2014-03-30, 16:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Jag håller på o genomför GMUn, är på min sista vecka. Det är riktigt najs Det är ca 30% tjejer bland oss.. det kan man inte tro men så är det.
Vilket förband gör du GMU för? Samt inriktning på detta?
2014-03-30, 18:20
  #7
Medlem
OggeOJs avatar
Inga GMU-platser på AJB eller K3 2014. Är det skrivet i sten eller ändras det allt eftersom?
2014-03-30, 18:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreos
Några rapporter från de som genomför GMU nu? Hur är det?

Precis som föregående talare nämnde, relativt hetsigt och stressigt. Personligen är jag morgontrött och ogillar kvällstjänster, dvs. raka motsatsen mot GMU. Men var betydligt värre de första veckorna då man inte kände befälen och deras personligheter. Nu kan man sin plats och vilka befäl man ska undvika till största möjliga mån. Samt att man lärt sig göra saker på en 1/10 av tiden det tog i början.
På tal om utbildningen har vi precis avslutat projekt försvara med tre nätter i skogen, sög ganska så jävla rejält. Men desto skönare är att påbörja skyddsvaktsutbildningen nu imorgon!
2014-03-30, 18:54
  #9
Medlem
Socialmoderatens avatar
Är på K3, har väl bara AGU samt SANS kvar. Tycker utbildning hittils har varit riktigt schyst. Mycket marsch, mycket fys men så ska det vara. En del rekryter som har fått diverse olika belastningsskador dock. Majoriteten av oss har sökt vidare till 7:e lätta för att genomföra sin BFU där.
2014-03-30, 18:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Inga GMU-platser på AJB eller K3 2014. Är det skrivet i sten eller ändras det allt eftersom?

K3 kommer ha gmu i augusti om jag ej minns fel och sista omgången är troligtvis inte helt klar.
2014-03-31, 00:51
  #11
Medlem
Har dom öppnat sökning till GMU omgång 3 nu eller sker det imorn under morgon/dag?

Antar att det inte är öppnat än, men hittade i alla fall en bra flik där info om ansökningsprocessen står:
http://jobb.forsvarsmakten.se/sv/vag...ng/om-ansokan/
__________________
Senast redigerad av oo7an 2014-03-31 kl. 01:28.
2014-03-31, 02:11
  #12
Medlem
bothniensiss avatar
Klockan 12:00 idag (31 mars) öppnar ansökan

http://jobb.forsvarsmakten.se/sv/vag...ng/om-ansokan/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback