2014-03-30, 11:41
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Ibland är du faktiskt riktigt rolig Det fanns de som hade minst $5 000 000 000 skäl

Det är faktiskt helt otroligt att du tar upp dessa fem miljarder dollar som USA har spenderat på Ukraina återigen, trots att vi numera vet att pengarna gått till saker som att avskaffa de ukrainska kärnvapnen, motverka trafficking och minska spridningen av HIV och andra sjukdomar, där huvuddelen användes i början på 90-talet.

Att ni inte har någon skam i kroppen, utan bara fortsätter med era foliehattiga lögner trots att ni gång efter annan är överbevisade om dess felaktighet. Jag säger som någon annan användare sade, varför finns det inga seriösa pro-ryska debattörer?
2014-03-30, 11:45
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Och exakt vad grundar du det på? Den illegitima folkomröstningen? Rysslands propaganda om att de ryska invånarna/ryskspråkiga far illa? Putins strävan efter lebensraum?

Nä, USA och väst är väldigt ruttna i väldigt många avseenden. Ryssland, eller Putin o Co snarare, är sju resor värre.
Vad jag grundar det på? Trodde jag var självklart. Folkviljan på Krim (var det brister i folkomröstningen är jag säker på att ryssarna kan gå med på att göra om den om internationella samfundet lovar att respektera resultatet.) Dessutom har Krim historiska band till Ryssland, men det ser jag som underordat folkviljan.
2014-03-30, 11:47
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Trams. Oavsett hur mycket brott mot författningen som störtandet av kleptokraten var så gäller fortsatt författningen även efter detta tillfälle och fram till att en ny införs. Ytterligare ett trams-argument för att ge ryssarnas brottsliga agerande legitimitet, men även det ett argument som är falskt. Bara för att en person bryter mot lagen så är inte lagen "satt ur spel"; dessutom kan man fråga sig om det är värre att avsätta en president som i princip hela landet villa bort än att för främmande makt ogenerat stjäla delar av samma land.
Jag vet att du delar den dubbelmoral som finns i väst och är fullständigt blind för allt annat.
2014-03-30, 11:48
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Det är faktiskt helt otroligt att du tar upp dessa fem miljarder dollar som USA har spenderat på Ukraina återigen, trots att vi numera vet att pengarna gått till saker som att avskaffa de ukrainska kärnvapnen, motverka trafficking och minska spridningen av HIV och andra sjukdomar, där huvuddelen användes i början på 90-talet.

Att ni inte har någon skam i kroppen, utan bara fortsätter med era foliehattiga lögner trots att ni gång efter annan är överbevisade om dess felaktighet. Jag säger som någon annan användare sade, varför finns det inga seriösa pro-ryska debattörer?
Jag vet att du bara citerad en del av målsättningen med bidragen. Du glömde allt som handlade om anpassning till EU, Euro och Nato, men som sagt du ser bara det du vill se
2014-03-30, 11:48
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Och exakt vad grundar du det på? Den illegitima folkomröstningen? Rysslands propaganda om att de ryska invånarna/ryskspråkiga far illa? Putins strävan efter lebensraum?

Nä, USA och väst är väldigt ruttna i väldigt många avseenden. Ryssland, eller Putin o Co snarare, är sju resor värre.
Det var inget fel på folkomröstningen på Krim. I ljuset av att en statskupp genomförts i Kiev borde alla regioner vara i sin rätt att hålla folkomröstningar.
Varför gillar du statskupper?

Sedan sitter du fast i kalla-kriget-tänkande, det tog slut i och med Sovjets fall. Sedan dess har USA kunnat våldföra sig på andra länder utan att någon annan stormakt lagt sig i.

USA är den värsta världspolisen i historien. Gång på gång blandar de sig i andra länders inre angelägenheter och resultatet blir kaos för människorna i landet. Se på Vietnam, Afghanistan, Irak och Syrien. För att inte nämna alla statskupper de initierat i Latinamerika.

Ryssland visar däremot respekt för andra länder och värnar freden.

Väst har nu, efter att ha investerat många miljarder, störtat en demokratiskt vald president, skapat splittring i Ukrainas olika regioner och spänningar gentemot Ryssland. Krigshotet ligger nära och allt detta har väst skapat, inte Ryssland.

Jag vill inte ha ytterligare ett storkrig, men det vill uppenbarligen högerkrafterna och i Ukraina handlar de tillsammans med stormrika oligarker. Ingen människa med vettet i behåll kan stödja de nya makthavarna i Ukraina. Det är ett skamlöst agerande från USA och EU och en utveckling som vi vanliga människor inte vinner ett dyft på.
Senast redigerad av humanlife 2014-03-30 kl. 11:52.
2014-03-30, 11:49
Medlem
KapabelApas avatar
Citat:
Trams. Oavsett hur mycket brott mot författningen som störtandet av kleptokraten var så gäller fortsatt författningen även efter detta tillfälle och fram till att en ny införs. Ytterligare ett trams-argument för att ge ryssarnas brottsliga agerande legitimitet, men även det ett argument som är falskt. Bara för att en person bryter mot lagen så är inte lagen "satt ur spel"; dessutom kan man fråga sig om det är värre att avsätta en president som i princip hela landet villa bort än att för främmande makt ogenerat stjäla delar av samma land.

Givetvis inte trams. Störtar man en folkvald regering med hjälp av utomstående makter (västländerna) så ska man ej klaga när den andra sidan svarar. Krim har dessutom historiskt sett alltid tillhört Ryssland. Det här är Rysslands bakgård så dom har all rätt att ingripa. USA har inget där att göra dock!

Citat:
In the 20th century, the Soviet Crimean Oblast was transferred from Russia to Ukraine; it eventually became the Autonomous Republic of Crimea within newly independent Ukraine in 1991.
2014-03-30, 11:58
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vad jag grundar det på? Trodde jag var självklart. Folkviljan på Krim (var det brister i folkomröstningen är jag säker på att ryssarna kan gå med på att göra om den om internationella samfundet lovar att respektera resultatet.) Dessutom har Krim historiska band till Ryssland, men det ser jag som underordat folkviljan.

Tror du verkligen Ryssland är beredd att göra om omröstningen, varför då? Om man skulle hålla en riktig omröstning under FN eller liknande skulle man endast kunna räkna med att få max runt 70% stöd och kanske 70% av befolkningen som röstar, varför skulle man vilja utsätta sig för att generas genom att indirekt få bevis på att den tidigare omröstningen var falsk?

Det olyckliga är ju att jag också tror att en majoritet av Krimborna vill tillhöra Ryssland, men eftersom Ryssland hellre tog in gammelkommunister och nazister som valbevakare än seriösa sådana och sedan hittade på ett pajasresultat så vet vi helt enkelt inte hur en seriös omröstning skulle ha gått.
2014-03-30, 12:12
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapabelApa
Givetvis inte trams. Störtar man en folkvald regering med hjälp av utomstående makter (västländerna) så ska man ej klaga när den andra sidan svarar. Krim har dessutom historiskt sett alltid tillhört Ryssland. Det här är Rysslands bakgård så dom har all rätt att ingripa. USA har inget där att göra dock!

Men se där, ett sådant inlägg som jag efterlyst av pro-ryssarna. Till skillnad från alla tramspellar som mot bättre vetande försöker svamla om hur allt gått rätt till är ju detta pudels kärna; ryssarna kände sig hotade och agerade. Åsikterna om denna aktion skiljer sig mellan oss, men du accepterar åtminstone verkligheten.
2014-03-30, 12:13
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Tror du verkligen Ryssland är beredd att göra om omröstningen, varför då? Om man skulle hålla en riktig omröstning under FN eller liknande skulle man endast kunna räkna med att få max runt 70% stöd och kanske 70% av befolkningen som röstar, varför skulle man vilja utsätta sig för att generas genom att indirekt få bevis på att den tidigare omröstningen var falsk?

Det olyckliga är ju att jag också tror att en majoritet av Krimborna vill tillhöra Ryssland, men eftersom Ryssland hellre tog in gammelkommunister och nazister som valbevakare än seriösa sådana och sedan hittade på ett pajasresultat så vet vi helt enkelt inte hur en seriös omröstning skulle ha gått.
Det tråkiga med dig är att du ljuger rakt av. Du vet att observatörer från OSSE var inbjudna men vägrade åka dit
2014-03-30, 12:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det tråkiga med dig är att du ljuger rakt av. Du vet att observatörer från OSSE var inbjudna men vägrade åka dit

Ja, man var inbjudna. Dagen innan omröstningen, vilket omöjliggjore ett organiserat deltagande. Innan dess hade man blivit beskjutna när man försökte ta sig in på Krim. Undrar vem som ljuger.
2014-03-30, 12:40
Medlem
Citat:
Fortsätter förneka basala fakta ser jag, förutom att inte tala om att bygga halmgubbar? Vi diskuterade alltså huruvida annektionen var ett brott mot folkrätten och inget annat. Om du påstår att flygövningar skulle vara en ockupation så får du ta och slå upp vad ordet betyder egentligen...

När det kommer till omröstningen är det klarlagt att det rör sig om ett falsarium, utan oberoende observatörer och ett resultat som helt enkelt inte går att ta på allvar. Hade Ryssland varit smarta så hade man naturligtvis släppt in oberoende observatörer och sett till att en seriös kampanj kunnat hållas, men det gjorde man inte. Det borde få vem som helst att tvivla på att resultatet speglar verkligheten.

Omröstningen var inte laglig, och den var inte korrekt genomförd. Om detta skulle vara exempel på god demokratisk anda blir man beklämd.
Det var en fråga som föranleddes av att du formulerat en beskrivning av invasion som att främmande makts militär oinbjudna befinner sig inom ett lands gränser.
Men det var dumt av mig att nappa på den, i och med att det är Du som skrev, lika hopplöst som att diskutera med en tonåring ungefär. Antar att du upplevde kalla kriget?
2014-03-30, 12:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapabelApa

Varför nämner du ens USA? Tror du att de är i närheten?
Krim tillhör Ukraina. Ryssarna har ockuperat och försöker ta över, som de har gjort många gånger förut de senaste 20 åren. USA har inte annekterat land på minst 100år. Vi demokrater är glada över att USA finns som en garanti för våra demokratiska länders självständighet. Ni som slickar Putins stövlar fattar inte hur otrevligt det skulle bli om fascisten Putin fick göra som han ville, eller så vill ni ha ett slaviskt fascistrike där ni kan njuta av att bli förtryckta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in