2014-03-28, 12:21
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Har spelat en vecka nu, gr rtt bra och har vunnit enstaka smturneringar. Jag spelar rtt aggressivt och okonventionellt. Men nu till detta: r pokerrummen fulla av sm fitthuvuden? Det rcker att man gr ett rent matematiskt misstag (men kanske inte sett till kontexten) s skriker fittorna "donkey" "idiot" och diverse frolmpningar. Svarar givetvis med vrre tillmlen.

Varfr inte bara spela? Man kan ju kommentera sakligt. Andra har gett berm fr drag eller kommenterat sakligt. Men fan vad less jag blir p fittskallarna, verkar ju vara ovanligt mnga socialt inkompetenta, latent aggressiva idioter som spelar hemma hos mamma.
Senast redigerad av fuckedupseriously2 2014-03-28 kl. 12:26.
Citera
2014-03-28, 12:27
Medlem
pajasos avatar
Varfr lter du dig pverkas av dessa otrevliga fiskar? stng av chatten och fokusera p ditt spel istllet.
Citera
2014-03-28, 12:29
Medlem
Tagelbergs avatar
Vad ska man sga? Ibland r det lite vl mycket behrskat adrenalin som byggs upp nr man spelar och nr kr i diket totalt s tappar man behrskningen och adrenalinet talar. Men sen finns det det som tror att de kan f folk ur balans genom att vara otrevliga i chatten. Det kan vl funka fr en del men de flesta brukar snarare frska hetsa den som dampar i chatten s att den gr misstag. Brukar nog funka oftare.
Citera
2014-03-28, 12:51
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Har spelat en vecka nu, gr rtt bra och har vunnit enstaka smturneringar. Jag spelar rtt aggressivt och okonventionellt. Men nu till detta: r pokerrummen fulla av sm fitthuvuden? Det rcker att man gr ett rent matematiskt misstag (men kanske inte sett till kontexten) s skriker fittorna "donkey" "idiot" och diverse frolmpningar. Svarar givetvis med vrre tillmlen.

Varfr inte bara spela? Man kan ju kommentera sakligt. Andra har gett berm fr drag eller kommenterat sakligt. Men fan vad less jag blir p fittskallarna, verkar ju vara ovanligt mnga socialt inkompetenta, latent aggressiva idioter som spelar hemma hos mamma.
Det fetstilta r vad du gr fel. Folk som skriver s r oftast fulla medelldersmn frn Ryssland eller liknande land. Oftast har de inget vett i skallen. En gng mtte jag en person all in pre flop, han torskar med sin KJo och jag vinner med min A7s. Han klagar p mina donkiga (kan man sga s?) beslut och att jag r en idiot men jag som har Pokertracker fr ju upp procentuella chanserna direkt efter handen och svarar med att jag hade en 60% chans att vinna. Han svarar att jag inte alls hade det och att jag var en idiot som trodde det. Nstan skrattretande och man knner grna fr att kontra och bertta fr dem hur dumma de r men de har inte kapaciteten att frst sina misstag i dessa tillfllen och det r drfr bara bst att lta det vara och ej svara.
Citera
2014-03-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
Varfr lter du dig pverkas av dessa otrevliga fiskar? stng av chatten och fokusera p ditt spel istllet.

Nej jag mste sluta ta dom p allvar. Tror att dom r sura nr de inte frstr sig p mitt spel och vad jag har och ibland ker dom dit p det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Vad ska man sga? Ibland r det lite vl mycket behrskat adrenalin som byggs upp nr man spelar och nr kr i diket totalt s tappar man behrskningen och adrenalinet talar. Men sen finns det det som tror att de kan f folk ur balans genom att vara otrevliga i chatten. Det kan vl funka fr en del men de flesta brukar snarare frska hetsa den som dampar i chatten s att den gr misstag. Brukar nog funka oftare.

True! Och som sagt, spelet r ju om pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det fetstilta r vad du gr fel. Folk som skriver s r oftast fulla medelldersmn frn Ryssland eller liknande land. Oftast har de inget vett i skallen. En gng mtte jag en person all in pre flop, han torskar med sin KJo och jag vinner med min A7s. Han klagar p mina donkiga (kan man sga s?) beslut och att jag r en idiot men jag som har Pokertracker fr ju upp procentuella chanserna direkt efter handen och svarar med att jag hade en 60% chans att vinna. Han svarar att jag inte alls hade det och att jag var en idiot som trodde det. Nstan skrattretande och man knner grna fr att kontra och bertta fr dem hur dumma de r men de har inte kapaciteten att frst sina misstag i dessa tillfllen och det r drfr bara bst att lta det vara och ej svara.

Hehe, otroligt. Och sen r det ju s att man fr gra en avvgning utifrn hur dom spelar. Om nn dampar in all ins hela tiden r ju chansen att det r hgt par inte jttestor. Och nn gng mste man ju stta dit "sm-stackarna" s att dom inte sjl potten hela tiden.

Och till topic i strsta allmnhet: att sklla p "fiskar" r ju bara dumt d det r dom som proffsen lever p.
Citera
2014-03-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Andra har gett berm fr drag eller kommenterat sakligt.
Grattis. Jag har spelat fem r, det enda positiva jag sett var gg/wp/nh. Annars 1000 texter typ "fu idiot. hope u get cancer"
Citera
2014-03-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaakanBrolin
Grattis. Jag har spelat fem r, det enda positiva jag sett var gg/wp/nh. Annars 1000 texter typ "fu idiot. hope u get cancer"

Ahh, shit vad drygt. Med tanke p det r jag vl lyckligt lottad, det r vl bara svrt att frsta fr en nykomling varfr man r hnfull ofta.

Till det positiva: har tom ftt tummen upp i heads up p finalen p en 36-turnering nr jag lurade av motstndaren lite chips. andra sidan fick vi bda ungefr lika mkt pengar, lite mer till mig bara. Det var allts bara 15-20 dollar var allts.
Citera
2014-03-30, 14:51
Medlem
Har LITE mer frstelse fr dom som skriker idioter osv nu. Brjar f lite mer knsla fr spelet och man har sjlv lite lust att sga "pucko" nr all-in troll gr idiotiska drag tex. r inte jttemkt bttre sjlv, men jag hller tyst iaf. Alla runt bordet vet att en gambler sitter och kr sitt race, behvs liksom inga kommentarer. Man spelar nog bara smre om man retar upp sig.
Citera
2014-03-30, 15:20
Medlem
withnonames avatar
Andra spelare lskar att stta t folk som gnller s det r faktiskt rekommenderat om man vill ha action.Jag brukar gnlla lagom s att hela bordet blir lite smtt irriterade p mig.Det felar aldrig hur folk hatar gnll.Det r dock ytterst sllan fr jag orkar inte spela s serist online lngre.
Citera
2014-03-30, 16:12
Medlem
Catapillas avatar
Det r bara tiltade fiskar som hller p och skriver i chatten, jag tror det hnt en gng att jag sett en vinnande reg hlla p och kalla folk idioter, d hade han torskat 700 big blinds p 5 minuter mot en och samma LAGfisk

Har viss frstelse fr att han tappade huvudet dr
Citera
2014-03-31, 19:04
Medlem
Du spelar ju tydligen p microniver, dr microskiten sitter, de r inte "pokerspelare" de r random snubbar som hittat bonusar fr att testa poker. Spela lite hgre upp och dr r de knappt folk som skriver fr de har 20+ bord igng.
Citera
2014-04-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Du spelar ju tydligen p microniver, dr microskiten sitter, de r inte "pokerspelare" de r random snubbar som hittat bonusar fr att testa poker. Spela lite hgre upp och dr r de knappt folk som skriver fr de har 20+ bord igng.

Funderar p det sen tycker jag det r trkigt nr folk spelar s dligt ibland. Men vill inte lgga fr mkt pengar s tnker testa lite med satelliter fr att f billigare intrde!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in